TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Co się wydarzyło na Targach Lato?

21. Targi Turystyki i Wypoczynku Lato odbyły się w dniach 22-24 kwietnia br. Przedstawiciele branży turystycznej mieli okazję z trendami nadchodzącego lata. Wielu z nich wzięło udział w spotkaniach i dyskusjach merytorycznych przewidzianych w programie targów.


Równolegle do Targów Lato odbyły się 5. Targi Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Regionalia oraz 4. Targi Agroturystyka. Mazowsze, które było regionem partnerskim Targów Lato, zainaugurowało sezon turystyczny.

Branżowy piątek
Pierwszego dnia odbyły się trzy spotkania dedykowane przedstawicielom biur podróży, agentom i osobom związanym zawodowo z turystyką. Na konferencji Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej pt. "Dobre praktyki w promocji dziedzictwa kulturowego Mazowsza" zainaugurowano specjalną edycję Turnieju Miast na Szlaku Książąt Mazowieckich. W trakcie targów odbyła się także debata pt. "12 zł za godzinę, czyli ile zarabia się w turystyce?", a także konferencja branżowa pt. "Kondycja biur podróży i rynek turystyki wyjazdowej w przeddzień sezonu turystycznego". Na spotkanie przybyli prezesi i managerowie biur podróży, ubezpieczeniowych, linii lotniczych, agenci, a także przedstawiciele organizacji branżowych. Wśród gości znaleźli się m.in. poseł Ireneusz Raś, przewodniczący sejmowej Komisji ds. Kultury Fizycznej i Sportu, poseł Jerzy Kozłowski czy Joanna Jędrzejewska-Debortoli, dyrektor Departamentu Turystyki w Ministerstwie Sportu i Turystyki.

W czasie spotkania przedstawiono aktualne ratingi biur podróży i wyjaśniono jakie informacje można w nich znaleźć i jak je interpretować. Omówiono również na jakie szanse i zagrożenia warto być przygotowanym w tegorocznym sezonie. Podczas panelowej dyskusji zaproszeni goście opowiedzieli m.in. o strategii jaką przyjęły poszczególne biura w sytuacji wyłączenia najpopularniejszych do tej pory kierunków.

Zachęcić klienta
Na Targach Lato nie brakowało różnorodnych propozycji. Wystawcy na różne sposoby zachęcali odwiedzających do wypoczynku w swoim regionie, a turyści mogli zapoznać się z ofertami.

Pozytywna energia, jak na hasło promujące województwo przystało, biła ze stoiska Śląska. Gość jest dla nas najważniejszy i na pewno znajdzie dla siebie coś z kultury, biznesu, rodzinnego i aktywnego wypoczynku. Polecamy szlak industrialny z zabytkami techniki, Szlak Orlich Gniazd w Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, szlak kulinarny "Śląskie Smaki" oraz Beskidy i Śląsk Cieszyński dla aktywnych - zachęcała Aneta Legierska z Biura Promocji Gminnego Ośrodka Kultury w Istebnej, wręczając solankę z Zabłocia oraz mydło borowinowo-solankowe z Ustronia.





Mazowsze zadbało o występy sceniczne: zjawiskowe pokazy akrobacji rowerowych Piotra Bielaka, sztuczki iluzjonistyczne Pana Ząbka oraz animacje dla najmłodszych. Na stoisku chętni mogli zrobić zdjęcie z wirtualną postacią Fryderyka Chopina, posłuchać muzyki kompozytora w wersji beatboxera Bladego Krisa oraz odbyć wirtualny spacer po stolicy.

Z kolei przedstawiciele Polskiej Federacji Turystyki Wiejskiej "Gospodarstwa Gościnne" zrzeszającej 33 stowarzyszenia agroturystyczne częstowali specjałami: tradycyjnymi wędlinami, smalcem oraz domowym winem. Dzisiejsza wieś różni się od tej sprzed 20 lat, dysponuje odpowiednią infrastrukturą, a gospodarstwa dobrze wykorzystały środki unijne. Goście nie jeżdżą już tylko do pojedynczego domostwa, a całego regionu - mówił Wiesław Czerniec, prezes PFTW "GG". Nasza oferta to Polska w pigułce, od gór po morze, która zapewnia gwarancję jakości wypoczynku - dodał.

Entuzjaści podróżowania nie pozostawali obojętni na uroki prezentowanych miejsc, konkursy z nagrodami oraz kuszące rabaty cenowe oferowane przez biura podróży czy pojedyncze ośrodki wypoczynkowe. Jestem mile zaskoczony, bo nie spodziewałem się tak dużego zainteresowania naszym stoiskiem. Poznaliśmy wielu nowych klientów, kilku podpisało z nami umowy na warunkach, które wynegocjowali na targach. Pojawiła się też osoba, która obiecała pomóc nam w rozwinięciu turystyki przyjazdowej z Chin do Polski, na czym również nam zależy - mówił Marek Śliwka, właściciel biura Logos Travel.

Wakacje w Polsce, ale nie tylko
Na wejściu uwagę przyciągała giżycka twierdza Boyen, w której ubrani w rosyjskie i pruskie mundury żołnierze zapraszali do zdjęcia z oryginalnym karabinem maszynowym Maxim pochodzącym z czasów I wojny światowej. Do tej pory na targach promowaliśmy Giżycko - szlaki żeglarskie i jego atrakcje, a tym razem postawiliśmy odwrócić kolejność. To udany debiut twierdzy, bo cały czas ktoś do nas zagląda - mówił Marcin Kędzierski z Centrum Promocji i Informacji Turystycznej w Giżycku. 13 sierpnia fort obchodzi święto, w ramach którego odbywa się rekonstrukcja bitwy. Warto zobaczyć tą inscenizację - dodał. Twierdza stanowiła preludium do kolejnych historycznych inspiracji: Twierdzy Zamość, podziemi Opatowa, szlaku Jana III Sobieskiego czy podróży białowieskimi drezynami po stalowym szlaku cara Mikołaja II.

Do wizyty w swoich progach zachęcali także pracownicy Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego im. Ignacego Łukasiewicza w Bóbrce. To miejsce wyjątkowe, unikatowe w skali światowej. Znajduje się na czynnej kopalni ropy naftowej, którą w 1854 roku założył Ignacy Łukasiewicz. Można u nas zobaczyć surowiec pochodzący z XIX-wiecznej kopanki "Franek" oraz dzięki multimedialnym ekspozycjom spotkać samego Łukasiewicza i jego pomocnika podczas pracy w aptece - mówiła Marzena Sysak z MPNiG oraz zaznaczyła, że dzięki obecności na targach przypomina się o tradycji wydobycia ropy naftowej w Polsce. Propozycją województwa podkarpackiego była również astroturystyka, czyli podróż po bieszczadzkich przestworzach.

Odwiedzających targi kusiły także oferty zagraniczne. Pomidory z sosem z kolendry Mojo Verde nigdzie nie smakują tak obłędnie jak na Wyspach Kanaryjskich - mówił Florencio Gonzales Cabrera, przedstawiciel Fuertaventury w Polsce, obecny na stanowisku biura podróży Neckermann. Touroperator podkreślał, że wiele osób pytało o wycieczki i to dobry czas na przedstawienie letniej oferty turystycznej. Z kolei Matylda Mozer z Mondole.pl zapraszała już na sezon narciarski. Prezentujemy mało znany jeszcze w Polsce region narciarski Mondole, To niezwykłe miejsce z bogatą infrastrukturą na wypoczynek letni i zimowy. Żadna z firm nie może pochwalić się tak konkurencyjnymi cenami jak my - twierdziła.

Ponadto na wyprawy m.in. do Gruzji i do lodowego hotelu w lapońskiej wiosce Jukkasjärvi zabierało biuro podróży Mediusz, unikalne krajobrazy Austrii podziwiać można było w Narodowym Parku "Kalkalpen", a niezapomniane wakacje dla zwiedzających przygotowały Kuba, Chorwacja i Republika Dominikańska.

Oferta szyta na miarę
Rodziny z dziećmi ciekawiła "Farma Iluzji" na Mazowszu, "Baśniowy Szlak" z 7 bajkowymi przystankami na Suwalszczyźnie oraz "Kraina Kaszubskich Stolmenów". Seniorzy interesowali się ofertą sanatoriów, ośrodków spa i wellness. Miłośnicy natury odnaleźli się na Podlasiu proponującym podglądanie ptaków nad Biebrzą i Narwią, w Jaskini Nietoperzowej w małopolskim Ojcowie oraz na szlaku "Bursztynowych Inspiracji" województwa pomorskiego.

Odwiedzający planowali zarówno dłuższe urlopy, jak i wyjazdy krótkoterminowe. - "Weekend dwa kroki stąd" to nasze hasło przewodnie, którym staramy się wyciągnąć warszawiaków z domu. Polecamy rower, jazdę konną, wycieczki piesze oraz weekendowe wypady do Radomia czy Płocka - mówiła Izabela Stelmańska, zastępca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie, zachęcając jednocześnie do odwiedzenia szlaków: szopenowskiego, Cudu nad Wisłą i Książąt Mazowieckich.





Podczas targów dużym powodzeniem cieszył się aktywny wypoczynek. Zainteresowaniem cieszył się mobilny tor skimboardowy. Nie mieliśmy kiedy usiąść. Przeprowadziliśmy wiele szkoleń dla najmłodszych. Niektórzy przyjechali do nas specjalnie, chcąc spróbować skimboardingu, ale pojawili się też zawodowcy, którzy uznali, że każda okazja do pływania jest dobra. Odwiedzili nas również przedstawiciele firm eventowych i osoby zainteresowane wynajęciem toru - wymieniał Adam Chrabąszcz, właściciel firmy Seventyone.

Interesująca oferta czekała na miłośników podniebnych wypraw. Lotnisko Grądy proponowało naukę pilotażu, loty zapoznawcze, widokowe i skoki spadochronowe nawet z 20% zniżką. Z kolei pasjonaci biegania mogli wybrać się na maraton do Sri Lanki, Jamajki czy Chile, znajdujący się w ofercie "Maratony na 7 kontynentach" z Logos Travel.

W programie 21. Targów Lato były także spotkania z podróżnikami, dziennikarzami oraz blogerami, którzy dzielili się swoim doświadczeniem z podróży. Michał Cessanis opowiedział o drodze do Machu Picchu w Peru, Ewa Mielczarek obaliła mity związane z Japonią, Anna i Krzysztof Kobusowie ukazali piękno Chorwacji, Marek Tomalik zachęcił do wizyty w Australii, a Jakub Porada przekonał, że niskobudżetowe wyjazdy mogą być ciekawe i kształcące. Ponadto Studio Huśtawka poprowadziło warsztaty fotograficzne pt. "Fotografia w podróży".

Patronat Honorowy nad Targami Lato 2016 sprawował: Witold Bańka, minister sportu i turystyki; Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego; Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent miasta stołecznego Warszawy; Wojciech Fedyk, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Paweł Niewiadomski, prezes Polskiej Izby Turystyki.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
targi lato targi turystyczne promocja regionalna mtt polska sezon turystyczny




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję