Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Zobacz także
Darmowe szkolenia dla branży turystycznej
Czy krakowski Jarmark Bożonarodzeniowy się naprawi?
Spotkanie branży eventowej i turystyki biznesowej
Zapraszamy na MICE EXPO w Gliwicach
Nowa kampania Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej
ECTAA: poprawka do dyrektywy turystycznej lepsza, ale wątpliwości nadal są
Czy SMS może być pomocny w branży turystycznej i hotelarskiej?
Wakacje to czas wzmożonego ruchu w ośrodkach wypoczynkowych i najczęstszych wyjazdów za granicę, o klientów trzeba jednak dbać cały rok. Jak skupić uwagę, o którą w każdej sekundzie walczy setka konkurencyjnych ofert? Pomocny może być SMS.
Prowadzący hotele lub biura podróży często zastanawiają się, jak wyróżnić się w przytłaczającym tłumie ofert. Rynek jest bardzo
nasycony co sprawia, że kluczowa staje się jakość świadczonych usług. Jednym z najważniejszych elementów wpływających na wizerunek firmy jest jej skuteczna komunikacja. Dzięki niej można zbudować i utrzymać dłuższą relację z obecnymi klientami i przyciągnąć nowych. Jak najlepiej docierać do osób zainteresowanych naszą ofertą? Warto zastanowić się nad komunikacją SMS.
SMS to uniwersalne narzędzie, dzięki któremu możemy w szybki sposób przekazać ważne informacje bezpośrednio do zainteresowanych osób. Większość wiadomości wysłanych tą drogą jest otwierana niemal natychmiast po dostarczeniu, a odsetek nieprzeczytanych SMS-ów jest bardzo niewielki. Pod tym względem narzędzie to deklasuje pocztę elektroniczną. Wachlarz działań, w jakich hotele i biura podróży mogą wykorzystać SMS jest szeroki.
Dobrą praktyką jest prowadzenie systemu powiadomień SMS dla klientów. W przypadku hotelu możemy poinformować gości np. o potwierdzeniu rezerwacji czy numerze do recepcji. W znaczący sposób wpływa to na poprawienie obsługi klienta i może sprawić, że goście za rok do nas wrócą, czują bowiem, że dbamy o ich komfort.
Powiadomienia SMS mogą przydać się również podczas samego pobytu. Przykładem może być nagła zmiana planów związanych z wypoczynkiem, na które mogą wpłynąć chociażby warunki pogodowe. Jak szybko poinformować kilkadziesiąt osób, będących w różnych miejscach, o przełożeniu godziny wyjazdu na wycieczkę lub imprezy pod gołym niebem? Skoro każdy z nich ma telefon i prawdopodobnie ma go przy sobie, to wysłanie SMS, jest rozwiązaniem tak samo szybkim, jak i skutecznym. Jeśli goście przebywają na wyjeździe zorganizowanym przez nasze biuro podróży, możemy zdalnie informować ich o wszystkich zmianach, np. w godzinach lotu powrotnego do Polski.
Po zakończeniu pobytu warto wysłać do klientów SMS z prośbą o ocenę jakości świadczonych usług, nieważne czy prowadzimy biuro podróży czy hotel. Przypomnienie po jakimś czasie o sobie pozwala pozostać w pamięci gościa, który następnie będzie polecał nasze usługi znajomym. Oprócz utrzymania relacji, otrzymujemy też bardzo wartościowy komunikat zwrotny. Jeśli gość nie najlepiej oceni nasza usługę, na przykład na 3 w skali od 1 do 6, oznacza to, że warto do niego zadzwonić, wypytać o szczegóły, a następnie postarać się wdrożyć zmiany.
Ważne by pamiętać, że musimy poprosić naszych klientów o zgodę na wykorzystanie ich numerów do komunikacji SMS. Można to zrobić w formularzu rezerwacji lub w biurze, przy okazji podpisywania umowy lub tymczasowego meldunku. Zebraną bazę danych możemy wykorzystać w późniejszym czasie do kampanii promocyjnej, oferując np. stałym gościom rabaty na pobyt w kolejnym sezonie.
SMS może być używany nie tylko do obsługi obecnych klientów, ale także do znajdowania nowych. Mowa o usłudze geotargetowania, czyli dostarczania wiadomości tekstowych do osób przebywających w danej lokalizacji. Aby wysłać SMS z ciekawą ofertą nie musimy posiadać numeru telefonu danej osoby. Wiadomość otrzyma ona na podstawie danych lokalizacyjnych określonych na podstawie stacji BTS, w których zasięgu obecnie przebywa.
Dla przykładu właściciel biura podróży z Krakowa, chcąc poinformować o świetnej promocyjnej ofercie wyjazdu na Dominikanę, może wysłać SMS do ludzi przebywających aktualnie w dzielnicy Wola Justowska. Dlaczego akurat tam? Jest to dzielnica zamieszkała w większości przez osoby zamożne, które mogą być zainteresowane tą dość drogą destynacją podróży. Może on również ustawić wysyłkę na okolice biura. Osoby będące w pobliżu mogą otrzymać SMS: "Marzą Ci się wakacje? Wstąp do nas, jesteśmy dwa kroki stąd"
Wbrew pozorom wdrażanie SMS-ów w hotelu czy biurze podróży nie wymaga niezwykłych umiejętności poza standardową obsługą komputera. Wszelkie czynności, takie jak planowanie kampanii, wysyłka i odbiór wiadomości, czy zarządzanie swoimi bazami danych, prowadzone są w panelu administracyjnym aplikacji internetowej. Platformy do masowej wysyłki SMS-ów, jak choćby SMSAPI, nie wymagają bezpośredniej integracji z systemem komputerowym firmy. Takie rozwiązanie można z powodzeniem wprowadzić zarówno w niewielkim pensjonacie, jak i w dużej sieci hoteli.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
SMS - narzędzie pomocne w branży turystycznej
[2015-07-27 14:07 83.3.208.*]
Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest automatyczna wysyłka SMS, świetny moduł w CRM-ie Sykona.
Nie muszę pilnować do kogo powinien zostać wysłać SMS, CRM robi to za mnie. W każdej rezerwacji widzę jaki SMS został wysłany.
Ponadto mając CRM Sykona łatwo można spersonalizować kampanie SMS i być pewnym, że wiadomość trafiła do odpowiedniej grupy moich klientów.
Polecam, sprawdzone i wygodne narzędzie.
Katarzyna, właścicielka agencyjnego biura podróży odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Itaka: nocne spotkanie z
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Dział hotele, pensjonaty:
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Rynek usług cateringowych dynamicznie rośnie
Nagroda Zoovera dla Krakowa po raz trzeci
Wojciech Fedyk nowym prezesem POT
Zamieszanie z ulgami studenckimi w Warszawie
Orbis otworzy nowy hotel w Lublinie
MSZ odradza wyjazdy do egipskich kurortów
Ukraine International Airlines otworzą nowe połączenia do Polski
Jak schudnąć ? - Wczasy odchudzające w Hotelu
Prezes Kraków Airport zrezygnował z funkcji
Ile Rainbow zarobił w listopadzie?
Rusza przebudowa kopalni Guido
Biura podróży znów na celowniku
W jaki sposób zapewnić firmie lojalnych klientów?
TANAP zamyka na zimę szlaki w słowackich Tatrach
Rejsy turystyczne po Odrze ruszają od połowy kwietnia
