Zmiany w systemach rezerwacyjnych
W ostatnich dniach ujawniono kilka ważnych zmian, które mogą wejść do użytku w systemach rezerwacyjnych w Europie i w USA. Wiele wskazuje, że czas standardowej konkurencji podstawowymi funkcjami systemów się kończy i systemy szukają nowych zakresów informacji, aby być coraz bardziej użyteczne dla użytkownika.
W USA wszystkie największe systemy, pod presją organizacji walczących o prawa osób otyłych, przymierzają się do uregulowania informacji o gotowości obiektu do przyjęcia osób SIZE++ - podstawowe wymagania to windy, wózki elektryczne do transportu na terenie obiektu, możliwość dotarcia wózkiem do restauracji, recepcji itd. oraz odpowiednie łóżka z atestem na przynajmniej na 226kg (single) i 453kg (double). Odpowiednie wymogi mają także dotyczyć pościeli oraz akcesoriów łazienkowych.
Z kolei w Europie jeden z największych graczy rozmawia na razie z sieciami hotelowymi o udostępnieniu zdjęć personelu hotelowego. Chodzi tu o stałych pracowników. O ile można zrozumieć pomysł np. dla personelu recepcji, dyrekcji obiektu, itp., tak trudno zaakceptować pomysł umieszczania zdjęć personelu pokojowego i obsługi gastronomii. W nieoficjalnych dokumentach jest także mowa o możliwości wprowadzenia "wyróżnień" dla pracowników obiektów, jednakże rozsądnie jest założyć, że w takim przypadku także głosy negatywne od klientów będą uwzględniane i powstanie możliwość oceniania poszczególnych pracowników.
Natomiast w kontekście dyskusji o segregacji kobiet i mężczyzn (w Niemczech jeżdżą już pierwsze wagony tylko dla kobiet w Mitteldeutsche Regiobahn) kilka organizacji postulowało promocje i nacisk także na obiekty noclegowe, aby tworzyć strefy "bezpieczne dla kobiet". Co najmniej dwa systemy rezerwacyjne rozesłały wstępne zapytania do hoteli o posiadanie/chęć tworzenia takich stref. Z tym, że jeden z systemów podszedł do sprawy szerzej i pytał także o inne możliwe rodzaje stref: bez dzieci/rodzin, tylko dla mężczyzn oraz "good contact" (wykluczająca dostęp dla nie mówiących dobrze w języku urzędowym danego kraju lub po angielsku).
Jak widać konkurencja pomiędzy platformami sprzedaży się nasila i ceny oraz szeroka lista obiektów to już dziś nie wszystko, czego pragną klienci.
Więcej - Podsumowujemy primaaprilisowe żarty
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział hotele, pensjonaty:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
50 lecie marki ważnej dla światowego
Enoturystyka rozwija się w
Starsze aktualności:
Jest decyzja środowiskowa dla
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Grudniowe wyniki sprzedaży Rainbow
Sieć hoteli przejęta przez nowego właściciela
Czy doszło do zmowy w liniach lotniczych USA?
Drezyny jako nowa atrakcja turystyczna w województwie warmińsko- mazurskim
UE zniesie wizy dla obywateli Gruzji?
Ilu pasażerów skorzystało z usług linii Ryanair i easyJet w lipcu?
Velaves Velaves Velaves Velaves we Władysławowie
Kolejny tydzień z niewielkim spadkiem liczby klientów biur podróży
Student Travel wprowadza płatności internetowe
Podróżujący służbowo preferują tradycyjnych przewoźników
Ambasada USA w Ankarze przestrzega przed `wiarygodnymi zagrożeniami`.
Jak przebiegało szkolenie dla trenerów przewodnictwa?
Rainbow Tours publikuje marcowe wyniki
Linie lotnicze zmieniają zasady po katastrofie w Alpach
Travelplanet.pl: Klienci nie boją się Tunezji
PIT i Bieńkowska o priorytetach dla turystyki
Po zamachu w Nicei, niewielu turystów z Polski zrezygnowało z wakacji na Lazurowym Wybrzeżu
Przewozy Regionalne liczą na zysk w tym roku
Ruszyła kampania edukacyjna: `Kulturalny rodzic - kulturalne dziecko`
Polacy chętniej sięgają po napoje gazowane
egipt. a mialo byc tak pieknie