TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Forum grupa: Biura turystyczne

Jak kupować wycieczkę w internecie, czyli dekalog turysty in

Data wysłania: 2008-07-28 11:57 Autor: Czytelnik IP automat

Aktualność:
Lipiec. Lato w pełni. Jak co roku polscy turyści zaczynają nerwowo rozglądać się za wakacyjnymi ofertami. Zwłaszcza, jeśli nie zrobili tego z odpowiednim wyprzedzeniem. Coraz częściej zaglądają do internetu, który także w sferze turystyki jest przysłowiową kopalnią wiedzy i możliwości.

Od 9 lat w globalnej sieci działają polskie portale turystyczne. Miejsca, w których można dowiedzieć się niemal wszystkiego o wypoczynku w dowolnym miejscy na świecie, jak również szybko, łatwo i przyjemnie można dokonać rezerwacji i zakupu oferty wakacyjnej. Dziś w sieci takich portali są setki.

Polscy turyści coraz częściej zdają sobie sprawę z zalet kupowania wakacji przez internet. Bogactwo ofert i możliwości szybkiego wyszukiwania wg zadanych kryteriów pozwala szybko z miliona ofert wybrać tylko te, które są interesujące. W ciągu zaledwie kilku minut można mieć na uporządkowanej stronie wszystkie oferty, odpowiadające zadanym kryteriom.

W portalach zazwyczaj pracują sztaby doradców i konsultantów, którzy przy pomocy telefonu i internetu pomogą wybrać i kupić ofertę. I to bez wertowania dziesiątek katalogów. Bez czekania w kolejce. Bez ciągłego odwiedzania jednego, czy drugiego punktu sprzedaży.

Jest jeszcze jedna ważna zaleta. Portale sprzedają ogromne ilości ofert wyjazdowych wielu organizatorów. Nie ma więc tu mowy o partykularnym interesie naszego sprzedawcy i jego ulubionego organizatora. W portalu szybko i skutecznie sami znajdziemy coś dla siebie, a konsultant zadba o nasze wymagania.

Kupując ofertę wakacyjną w internetowym biurze turystycznym należy jednak odpowiednio wybrać portal i zwrócić uwagę na istotne informacje dotyczące wybranej oferty.

Aby pomóc turystom w wyborze, internetowe biura turystyczne easygo.pl i fly.pl przygotowały praktyczną ściągawkę dla podróżujących internautów. Po jej lekturze z całą pewnością łatwiej odnaleźć się w internetowym morzu informacji, zaplanować i kupić wyjazd na wakacje.

<B>Dekalog dla kupujących oferty turystyczne w internecie</b>

<i>1. Przejrzyj internetowe fora poświęcone turystyce. Poczytaj wątki, opinie i spostrzeżenia innych turystów o danym organizatorze wybranej przez Ciebie oferty wyjazdowej.

2. Przejrzyj ofertę i wybierz hotel, do którego chciałbyś pojechać. Koniecznie poczytaj opinie zostawione przez wypoczywających tam klientów. Standardowy opis każdej oferty to najczęściej przedruk informacji dostarczonej portalowi przez danego organizatora. Krytyczne opinie klientów są najlepszym i najbardziej rzetelnym źródłem informacji o danym obiekcie i danej ofercie. To rzeczywiste, a nie marketingowe źródło informacji.

3. Ufaj portalom prezentującym nazwę organizatora wyjazdu. Portale sprzedają oferty kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu touroperatorów. Jeśli od początku wiesz czyją ofertę przeglądasz, łatwiej będzie Ci ocenić (ze względu na osobiste doświadczenia, zasłyszane opinie, prywatne sympatie, animozje, etc.), potencjalną jakość planowanych wakacji i ewentualną chęć ich zakupu.

4. Przejrzyj listę partnerów danego portalu. Jeśli wśród nich znajdziesz światowe marki, takie jak np. Neckermann czy TUI możesz mieć pewność, że to sprawdzony portal. Światowe koncerny weryfikują swoich agentów i podpisują umowy tylko ze sprawdzonymi, rzetelnymi i skutecznymi partnerami.

5. Sprawdź formy płatności. Nawet jeśli nie zechcesz zapłacić za ofertę kartą kredytową, a jest taka możliwość to dobry sygnał. Trzeba pamiętać, że firmy autoryzujące płatności online bardzo uważnie weryfikują swoich partnerów. Przyznanie takiej możliwości portalowi oznacza bezpieczeństwo w sferze dokonywania płatności. Dziś standardem jest płatność kartą kredytową, przelewem bankowym lub tzw. szybkim przelewem/transferem.

6. Porównaj ze sobą oferty. Wciąż mało kto wie, że ustawa o usługach turystycznych zapewnia kupującemu duży komfort. Jedną i tą samą ofertę, przygotowaną przez tego samego organizatora, do tego samego hotelu, w tym samym terminie, z tą samą opcją żywieniową kupimy zawsze i u wszystkich sprzedawców w tej samej cenie. Niezależnie czy będzie to firmowe biuro sprzedaży samego organizatora wyjazdu, czy tradycyjne biuro agencyjne zlokalizowane na przysłowiowym rogu ulicy, czy też portal turystyczny.
Portale mają tu inną przewagę. Posługując się wyszukiwarką łatwo możemy sprawdzić ilość ofert do wypatrzonego przez nas hotelu. Może okazać się, że do tego samego obiektu swoje propozycje przedstawia nam 3 czy 4 organizatorów, a my mamy szansę wybrać najkorzystniejszą ofertę. Na stronach www portali turystycznych możemy łatwo porównać ogólne warunki uczestnictwa w imprezach każdego organizatora, świadczenia jakie zawarte są w cenie imprezy, możemy porównać również, co nie jest bez znaczenia, warunki ewentualnej rezygnacji z uczestnictwa.

7. Sprawdź nagrody i wyróżnienia przyznane portalowi. Mogą być one różne: branżowe, internetowe, medialne. Jeśli portal może pochwalić się uznaniem np. swoich turystycznych partnerów oznacza to, że z całą pewnością sprzedaje dużo jego produktów, ale co najważniejsze ma ogromne doświadczenie doradcze w tym zakresie.

8. Pomocną informacją jest dział kontaktowy danego portalu. Dużo łatwiej jest zaufać prężnie zorganizowanej firmie z wyraźnie wyodrębnioną organizacją. Brak działu kontaktowego lub tylko jeden nr. telefonu (np. komórkowy) i jeden adres e-mail może oznaczać, że mimo profesjonalnie wyglądającej strony WWW po drugiej stronie pracuje np. jedna osoba.

9. Przejrzyj biuro prasowe na stronie danego portalu. Poczytaj zamieszczone tam publikacje. Zobacz ich ilość i jakość. Jeśli o portalu piszą najważniejsze gazety w kraju, jeśli eksperci portalu zapraszani są do komentowania zdarzeń turystycznych w prasie, radiu, telewizji, internecie to z całą pewnością portal jest na rynku znany i uważany za branżowy autorytet.

10. Sprawdź na stronie przynależność do izb i organizacji branżowych. Najbardziej znaną i rozpoznawalną ikoną turystyczną jest logotyp Polskiej Izby Turystyki (PIT). Warto jednak pamiętać, że ani agent, ani organizator wyjazdu nie musi do niej należeć. To, że decyduje się na przynależność i umieszczenie danej ikony jest tylko i wyłącznie jego dobrą wolą. Trzeba też pamiętać, że samo przynależenie do jakiejkolwiek organizacji czy izby żadnemu turyście niczego do końca nie zapewnia i nie gwarantuje. Zbankrutować może każdy. Oszukać może każdy. Bez względu na posiadane certyfikaty.

</i>

Tak radzą kupować oferty wakacyjnego wypoczynku internetowe biura turystyczne easygo.pl i fly.pl.

    • Na co zwracać uwagę kupując wycieczkę w Internecie 

      [2008-07-28 11:57 87.206.63.*]

      Taa... 10 punkt to bym sobie odpuścił... Jak się płaci, to się ma przynależność do PIT. Atena Travel też należała do PIT, PIT widział że upada i nie poinformował opinii publicznej.. I ludzie kupowali wycieczki, bo przecież to pręzna firma należąca do PIT..   odpowiedz »

      • Na co zwracać uwagę kupując wycieczkę w Internecie 

        [2008-07-28 12:03 87.206.63.*]

        Heheh - punkt piąty też jest chyba dla łosi.. Mnie "weryfikowała"poważna firma autoryzująca płatności... Weryfikacja była identyczna jak na użytkownika allegro, czyli - jak umowa dotrze na podany adres, to znaczy że firma istnieje...

        Czyli weryfikacja wartości żadnej nie ma ;)

        Remek   odpowiedz »

    • Na co zwracać uwagę kupując wycieczkę w Internecie 

      [2008-07-28 12:34 87.206.63.*]

      Fajny ten dekalog.. Taki krok po kroku, jak co robić. Akurat dla mnie ;)   odpowiedz »

    • Na co zwracać uwagę kupując wycieczkę w Internecie 

      [2008-07-28 12:38 87.206.63.*]

      No i siódmy punkt do kosza! w praktyce większość nagród i wyróżnień się kupuje. nie mają żadnego związku z solidnością, wiarygodnością czy czymkolwiek!   odpowiedz »

    • Na co zwracać uwagę kupując wycieczkę w Internecie 

      [2008-07-28 13:44 213.158.196.*]

      ... a jednocześnie powinno się napisać że wielkie portale to fabryki , nie dba sie o indywidualnego klienta ... Tego sie już nie pisze , ale jak sie zapłaci to sie i znaczek PITu ma ;)   odpowiedz »

    • Na co zwracać uwagę kupując wycieczkę w Internecie 

      [2008-07-28 13:57 213.158.196.*]

      A ja kupuję w mało chyba jeszcze znanym w kraju portalu Tricotravel.pl i jestem w pełni zadowolona , będąc co najmniej 2 razy w roku na jakiejś egzotycznej wycieczce jeszcze nigdy nie zostałam wprowadzona w błąd wręcz przeciwnie, nigdy nie jestem zaskoczona bo jestem w pełni poinformowana-Tym sie różni mniej znany portal od wielkiego/znanego ...   odpowiedz »

    • A U KOGO SKŁADAĆ REKLAMACJE ? 

      [2008-07-28 14:53 83.238.233.*]

      Dekalog internauty to piękny zapis. A jak składać reklamacje ?, gdy nie udały się wakacje? Portale sprzedają oferty firm, które mają bogatą listę reklamacji klientów. A osoby zatrudnione w charakterze konsultantów nie są przez przypadek z łapanki ? Czytałam ogłoszenia o pracy i wiem napewno, że niektóre portale w wymaganiach podają bez doświadczenia. To co mi taka panienka 20 letnia może powiedzieć o jakości i standardzie wypoczynku? Czy ma jakieś doświadczenie ? Pewnie z wycieczki szkolnej. Zaufać za 6000 PLN na odległość to wysoka cena. Zalety internetu zaletami, ale ja pozostaję przy usługach mojego agenta, zawsze dobrze doradzi, a cena taka sama:)   odpowiedz »

    • Na co zwracać uwagę kupując wycieczkę w Internecie 

      [2008-07-28 15:06 83.4.78.*]

      większej bzdury już dawno nie czytałam. Oczywiście najlepiej zgłosić się do największego, robiącego wszystko masowo bo wtedy ma się pewność, że zostanie się potraktowanym hurtowo, tak jak reszta...No i te przynależności i nagrody, które oczywiście mówią o wszystkim.   odpowiedz »

    • Na co zwracać uwagę kupując wycieczkę w Internecie 

      [2008-07-28 15:45 77.253.182.*]

      pkt 6! Porównaj oferty... że niby tylko w portalach można?..hihi U kazdego agneta mozna,( w tradycyjnym biurze podrózy) tez ma zwykle duży wybór za te samą cene, warunki uczestnictwa rowniez da do przeczytania jak sie chce, a do tego patrze na niego a on na mnie-to cenniejsze od słuchawki telefonu niekoniecznie doswiadczonego konsultanta.   odpowiedz »

 
     

Forum gorące tematy

Forum gorące tematy
Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję