Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Jak będzie wyglądał przemysł spotkań w 2018?
Jakie trendy i zjawiska będą dominujące w przemyśle spotkań w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy? Zagadnienie to rozwija dr Krzysztof Celuch, prezentując opracowanie "Trendy 2018 - Wiedza, Produkt, Motywacja, Wpływ"
Jak wynika z analizy światowych tendencji w przemyśle spotkań kluczowe w 2018 roku będzie dziesięć zjawisk.
- Związek doświadczenia z lokalizacją
- Transparentne budżetowanie spotkań
- Nowe strategie stowarzyszeń
- Biznes i wypoczynek
- Potrzeba wpływu
- Fokus na uczestnika
- Zmiana narzędzi i stylu pracy
- Wzrost inwestycji w obiekty 4-, 5-gwiazdkowe i unikatowe
- Najważniejsze jest "Dlaczego"
- Zbieżność działań organizacji publicznych i prywatnych firm
Związek doświadczenia z lokalizacją wiąże się z dwoma aspektami - budowaniem zaangażowania, a w konsekwencji przeżyć, w połączeniu z angażowanie lokalnych społeczności. Kluczowe jest jak najmocniejsze angażowanie uczestników danego projektu, które pozwoli, aby autentyczne doświadczenie zmieniało ich rolę w bohatera, odkrywcę czy tropiciela.
Transparentne budżetowanie spotkań dotyczy wszystkich interesariuszy danego projektu - dostawców, planistów, organizatorów itd. Każdy z nich jest zobowiązany do optymalizowania budżetu, co w efekcie przynosi długofalowe korzyści wszystkim zaangażowanym stronom. Sytuacja gospodarcza oraz dojrzałość rynku zmierza do współpracy na zasadach partnerskich oraz otwartości w negocjacjach i ustaleniach finansowych.
Nowe strategie stowarzyszeń wynikają z faktu, że organizacje tego typu stają przed trudnym wyzwaniem, co wynika z tendencji do malejącej potrzeby zrzeszania się. Z jednej strony następuje konsolidacja tego typu organizacji, z drugiej muszą one budować ofertę, aby zatrzymać zrzeszonych członków i przyciągać nowych. Muszą otwierać się na nowe inicjatywy i działania, do których z pewnością można zaliczyć różnego rodzaju wydarzenia,
Biznes i wypoczynek, czyli tzw. bleisure to zadecydowanie powrót do łączenia wyjazdów biznesowych z wypoczynkiem, co dotyczy także optymalizacji kosztów i czasu. Organizatorzy powinni przygotować ofertę wydłużania pobytu delegatom, albo nawet wybierać na miejsce spotkań obiekty z listy atrakcji, które koniecznie trzeba zobaczyć czy odwiedzić.
Potrzeba wpływu - w projektowaniu wydarzeń nacisk położony zostanie na znaczenie wyników i chęć wywierania wpływu, aby coś zmienić. Wspólny cel i chęć jego osiągnięcia łączy ludzi, którzy chcą być częścią rozwiązania, a nie tylko dyskusji. Jest to kolejne zjawisko, które odnieść należy do społecznej odpowiedzialnością biznesu.
Fokus na uczestnika i koncentracja na jakości doświadczenia i zwiększeniu satysfakcji łączy się z potrzebą budowania jego zaangażowania. Skracanie długości spotkań, ale wzrost budżetu przewidzianego na jednego gościa wydarzenia ma przyczynić się do na intensyfikacji jego doznań i jeszcze bardziej wpłynąć na wyraźnie już dostrzegalną potrzebę spotykania się.
Zmiana narzędzi i stylu pracy wynika przede wszystkim z rozwoju nowych technologii i ich wpływu zarówno na proces przygotowania spotkania, jak i jego realizację zmierzającą do budowania wspomnianego zaangażowania. Oznacza to zmianę formuły spotkań oraz na poziomie operacyjnym konieczność dostosowania się zespołów realizujących wydarzenia do nowych realiów i oczekiwań. Niejednokrotnie stanowić to będzie duże wyzwanie.
Wzrost inwestycji w obiekty 4-, 5-gwiazdkowe i unikatowe oznacza wzrost liczby obiektów hotelowych o wysokim i bardzo wysokim standardzie oraz niestandardowych. Wzrost podaży takich miejsc nie oznacza jednak spadku cen. Przeciwnie, prognozowany jest wzrost kosztów hotelowych, ale także modyfikacja trybu współpracy z klientami korporacyjnymi i organizatorami wydarzeń, odchodząca od pakietowanych usług w kierunki indywidualnych negocjacji.
Najważniejsze jest "dlaczego" to kolejny trend związany bezpośrednio z zaangażowaniem uczestnika. Kluczowa jest odpowiedź, jaką organizator udzieli potencjalnemu uczestnikowi na pytanie "po co". Świadomość celów wszystkich stron zaangażowanych w spotkanie, a następnie stworzenie jak najlepszych warunków i znalezienie odpowiednich środków, aby te cele osiągnąć, to najważniejsze zadanie.
Zbieżność działań organizacji publicznych i prywatnych firm związana jest przede wszystkim z dążeniem do - wspomnianej już - optymalizacji budżetu, ale oznacza także konieczność przedefiniowania dotychczasowej wspólnej oferty. Organizatorzy międzynarodowych spotkań oczekują zróżnicowanych programów i usług, których oferta wpływa na wybór miejsca docelowego.
Dokument Trendy 2018 - Wiedza, Produkt, Motywacja, Wpływ jest efektem analizy prognoz i raportów różnych branż, obserwacji rynku, uczestnictwa w konferencjach i kongresach dotyczących bezpośrednio przemysłu spotkań, jak i dziedzin, które na tę branżę mają wpływ. Znajomość trendów, pozwala nie tylko mieć lepsze rozeznanie w branży, ale przede wszystkim tak konstruować swoją ofertę biznesową i prowadzić działania, aby uzyskiwały one przewagę konkurencyjną - mówi Krzysztof Celuch, autor raportu, prezes firmy Celuch Consulting, pełnomocnik rektora ds. współpracy z biznesem w Akademii Finansów i Biznesu Vistula.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Starsze aktualności:
LOT wprowadza odroczone
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Koniunktura dla biur podróży poprawia się?
Organizacja kongresów wpisana do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
IGHP: Hotele nie są ogniskami koronawirusa
Luty w Rainbow lepszy nawet niż w 2019 roku
Firmy z branży HoReCa zmierzyły się w regatach hotelarzy
Avis wyłącznym dostawcą usług wynajmu samochodu dla pasażerów Etihad
Polacy chcą teraz więcej podróżować
Które popularne wśród Polaków kierunki wakacyjne najmocniej zmieniają ceny?
Nowa atrakcja turystyczna w Chorwacji
Rozporządzenie w sprawie unijnych certyfikatów szczepień podpisane
Prezes portu lotniczego w Łodzi odwołany
Hotelarze podsumowują ubiegły rok i zdradzają plany na obecny
