Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Lotniska na zakręcie
Co dalej z Modlinem i Radomiem? Ogromne środki publiczne zainwestowane, a czy jest szansa, aby wyszły na prostą?
Lotnisko w Modlinie wymaga inwestycji i rozbudowy - a także dodatkowych rozwiązań infrastrukturalnych. Trzeba ułatwić dojazd do tego lotniska oraz odblokować połączenie kolejowe. Dodatkowo warto rozważyć uruchomienie dojazdowych ekspresów lotniskowych, które pozwoliłyby dotrzeć w ciągu 20 minut do Warszawy. Kluczowe jest zakończenie remontów na trasie S7 (ten fragment S7 ma być gotowy na sierpień 2025), co radykalnie poprawi dojazd do tego lotniska. Lotnisko w Modlinie jest czynne 24 godziny na dobę, więc szansą jest także ruch czarterowy. Niestety lotnisko znajduje się pod bieżącą presją ze strony jedynego dużego partnera jakom jest Ryanair, który oczekuje bardzo niskich stawek.
Jednak większym problemem pozostaje lotnisko w Radomiu, gdzie ruch jest cały czas ograniczony. Trwają rozmowy, żeby zmienić decyzję środowiskową - to jak dotąd inwestycja za ponad 800 milionów, zaplanowana na 3 miliony pasażerów rocznie. Tymczasem w roku ubiegłym było ich 135 tysięcy, a w bieżącym może około 90 tysięcy. Być może lotnisko w Radomiu przejmie część ruchu z Modlina, ale to może być nieefektywne w przypadku lepszej dostępności i łatwiejszego dojazdu do Modlina. Niestety trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że Modlin przynosi już zyski, zaś Radom będzie przez wiele, wiele lat lotniskiem deficytowym.
Egzotyczne pomysły, jak zamiana lotniska na tor do wyścigów samochodowych lub przekazanie portu jako lotniska wojskowego, są wyrazem desperacji i braku pomysłów jak rozwiązać problem stworzony przez polityczne decyzje.
Jeżeli chodzi o lotnisko w Modlinie, to mamy odblokowanie możliwości inwestycyjnych tego portu. Tutaj przez lata mieliśmy do czynienia z kłamstwem, że lotniska nie można rozbudować, bo są względy środowiskowe. Nie jest to prawda, że lotnisko jest blokowane przez ptaki, które tam stanowią niebezpieczeństwo dla samolotów powiedział serwisowi eNewsroom.pl Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Nie jest też prawdą, jakoby były tam mgły, które się utrzymują przez pół roku. Po prostu blokada inwestycyjna wynikała z braku dogadania się między przedsiębiorstwem PPL, które wówczas kierowane było przez przedstawicieli Prawa i Sprawiedliwości, a lotniskiem w Modlinie - gdzie jednym z dużych właścicieli jest samorząd województwa mazowieckiego, czyli zupełnie wtedy inna opcja polityczna. Dzisiaj, gdy te opcje polityczne są zbieżne, blokada została zdjęta. W tej chwili są zgody na finansowanie tej inwestycji, trwają rozmowy z bankami. Wszystko wskazuje na to, że w 2025 będzie można rozpocząć realizację powiększenia płyt postojowych terminala. Daje się dwa lata na to, żeby ta inwestycja została zakończona. Przepustowość może wzrosnąć wtedy do siedmiu milionów, ale potem można realizować kolejne rozbudowy - już pewnie z nowym terminalem, w innym miejscu. Wartość tych inwestycji, według planów pokazywanych w ministerstwie w 2016 roku, to może być nawet 40 milionów złotych wyjaśnia Adrian Furgalski.
Komentarze
Tagi:
Dział aktualności dnia:
Na czym powinien opierać się rozwój
Stabilny październik w hotelach, wyniki lepsze niż rok
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Świetny wizerunek turystyczny Niemiec na świecie
Kontrole na granicach UE będą szybsze?
Nowy rok rodzi nowe plany dla touroperatorów
Polki wydają więcej na podróże
Co wpływa na popyt na wyjazdy turystyczne w tym sezonie?
IATA aktualizuje prognozę strat finansowych w wyniku koronawirusa
Fontanna di Trevi zostanie ogrodzona?
Początek roku pogłębił kryzys hotelarzy
Pracownicy McDonalds strajkują
Turyści z zagranicy wracają nad polskie morze
Przedłużono stan wyjątkowy w Egipcie
Ruch turystyczny we Wrocławiu o połowę mniejszy niż przed rokiem
Ryanair wprowadza możliwość wcześniejszej odprawy
World Travel Awards 2020 przyznane
Ryanair ogłasza 3 nowe połączenia z polskich lotnisk
ECDC uznała Południowe Wyspy Egejskie obszar wysokiego ryzyka epidemicznego
Sabre wypowiada umowę Aerofłotowi
ehhhhhhhhhh zima.....palmy odlozmy na przyszly rok.....
