Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
Jakie wymagania mają turyści szukający apartamentów?
Jeszcze parę lat temu wystarczało nam niewiele: skromny pokój, łóżko i stolik. Najważniejsze - żeby było blisko na plażę. Dzisiaj, jak wynika z analizy przeprowadzonej przez VacationClub, oczekiwania turystyczne Polaków są dużo wyższe.
Przyjrzeliśmy się potrzebom polskich turystów. Z naszych analiz wynika, że rośnie zapotrzebowanie na wyższy komfort urlopowej miejscówki. Być może rosnąca popularność zagranicznych wczasów all inclusive sprawiła, że turyści mają dużo większe oczekiwania także wobec krajowych ofert. Przede wszystkim jednak nowa baza noclegowa w Polsce sprawia, że rodzima oferta może konkurować, a nawet przewyższa pobyty w zagranicznych kurortach takich jak Włochy czy Hiszpania - mówi Krystyna Wróblewska z VacationClub, serwisu rezerwacyjnego oferującego apartamenty w nadmorskich kurortach.
Co w pakiecie?
Z analiz VacationClub wynika, że turyści cenią sobie przede wszystkim wyposażenie apartamentu - wygodne łóżka, hotelową pościel i białe ręczniki, szybki internet bezprzewodowy oraz możliwość wykupienia codziennego wyżywienia. Dawniej standardem było korzystanie z kuchni - letnicy robili zakupy w markecie, a później w domu gotowali codzienny obiad. Dziś coraz więcej Polaków woli cieszyć się gotowymi daniami. Ale i tu jesteśmy bardziej wymagający. Ociekająca tłuszczem ryba ze smażalni nie jest już uważana za nadmorski rarytas.
A przypadku kapryśnej pogody, która zdarza się nad polskim morzem także w lecie, kluczowa jest oferta dodatkowa. Czyli możliwość zapewnienia rozrywki sobie i dzieciom. Dlatego świetną ofertą okazują się obiekty, które zapewniają dostęp do basenu, spa, sauny, siłowni czy klubów dla dzieci. Okazuje się również, że wymagania rodaków coraz częściej dotyczą estetyki i designu apartamentu, w którym przyjdzie im spędzać urlop. Nieremontowane mieszkania na wynajem krótkoterminowy, czy też pokoje hotelowe w stylu późnego Gierka, nie spełnią już wymagań gości.
Kontakt z wynajmującym
Zmienia się także struktura kontaktów społecznych i dokonywania rezerwacji. Jeszcze kilkanaście lat temu robiliśmy to telefonicznie. Później - korzystając z dużych internetowych serwisów rezerwacyjnych. Dziś coraz większą popularność w tym względzie zdobywają portale społecznościowe. Goście coraz chętniej dokonują rezerwacji np. za pomocą Facebooka. Poprzez media społecznościowe sygnalizują też potrzebę rozwiązania bieżących problemów czy zadają operacyjne pytania, np. o godziny otwarcia. Również kontent na Instagramie jest punktem wyjścia do pytań o ofertę, na które należy szybko reagować, prowadząc dialog z gościem w czasie rzeczywistym - mówi Krystyna Wróblewska. Jak podaje VacationClub, dziś tylko ok. 37 proc. rezerwacji wakacyjnych miejscówek dokonywanych jest telefonicznie. Pozostałych 63 proc. dokonuje się przez internet, w tym przynajmniej w połowie za pomocą urządzeń mobilnych - tabletu czy smartfona. Jest to trend wzrostowy, zatem w naszej opinii, ostatnia wartość w najbliższych latach będzie rosnąć - przewiduje ekspertka.
Impuls do rozwoju branży turystycznej
Czy wzrastające wymagania turystów wobec ofert wakacyjnych w Polsce to dobry trend? Krystyna Wróblewska uważa, że tak. Jako społeczeństwo jesteśmy coraz bardziej świadomymi konsumentami. Te zmiany dotyczą nie tylko pobytów wakacyjnych, ale też wielu innych dziedzin życia. Coraz częściej, podobnie jak nasi zachodni sąsiedzi, przy wyborze produktu czy usługi kierujemy się raczej standardem i jakością aniżeli ceną. To bardzo dobre wiadomości także dla branży turystycznej, bo daje jej duży impuls do dalszego rozwoju - twierdzi ekspertka VacationClub.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
IGHP: listopad z lepszymi wynikami niż rok
Polska turystyka rośnie i będzie
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Więcej turystów w polskich obiektach
Starsze aktualności:
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
TPN informuje o zamkniętych szlakach
Hotelowe gwiazdki to nie wszystko
Grecos promuje Grecję podcastami
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych Polaków
Air France wznawia porozumienie code-share z Qantas
PKO udostępni mobilne bankomaty nad morzem
Biuro Podróży OSKAR realizuje nową strategię reklamową
IATA: branża lotnicza traci pieniądze w zastraszającym tempie
Czerwone, najwyższe ostrzeżenie na terenie całej Irlandii
Gruzja otworzy granice tylko dla obywateli 5 krajów
Projekt zmian organizacji ruchu w Rzymie budzi niepokój branży
Czechy i Słowacja zaostrzają restrykcje sanitarne
nawiążę współpracę - pensjonat w Szklarskiej Porębie
Metro radzi turystom, co robić, gdy samolot się spóźnia, a u
Oświadczenie Sri Lanka Tourism po zamachach terrorystycznych
Czy zawieszenie lotów może być nieprzewidzianą okolicznością, gdy umowę zawarto po jego ogłoszeniu?
Boeing z największą kwartalną stratą w historii
Wysokie kary dla nieautoryzowanych przewodników we włoskim parku narodowym
Banki zapowiadają pomoc dla przedsiębiorców dotkniętych COVID-19
Strasznie Fajna Transylwania - ITAKA - OPINIE
