Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
Czy pasażer to już turysta? Kto kogo nabija w butelkę?
Dla dziennikarza problemy z lotem równają się zrujnowanym wakacjom. Tyle, że jeśli sam sobie je ktoś organizuje, to do kogo on ma mieć pretensje?
W wielu tekstach o problemach z branżą lotniczą pasażerowie są nazywani turystami. I nie chodzi nam o definicje książkowe, ale o powszechne, kolokwialne rozróżnienie podróżujących na własną rękę i w sposób zorganizowany. Dziennikarze piszą i mówią o ich straconych wakacjach, o rozczarowanych rodzinach itd. Jednak zupełnie pomijany jest fakt, że jeśli sobie sami organizujemy wakacje, to powinniśmy się zabezpieczyć na taką okoliczność.
Urzędnicy z Brukseli, ale z Polski też, od lat wyrabiają przekonanie w konsumentach, że to co zamówione/kupione jest święte. Jednak np. w ruchu lotniczym priorytetem jest bezpieczeństwo. Dodatkowo z drugiej strony dla samych pasażerów priorytetem zwykle jest cena, więc w razie problemów na horyzoncie są kłopoty. Tani przewoźnicy w sytuacjach kryzysowych często próbują się pozbyć problemu lub uniemożliwić wysuwanie roszczeń i nie zamierzają być biurami podróży.
Tak też się stało w piątek przy dwóch lotach Wizz Air z Krakowa i Wrocławia do Keflaviku. Z powodu złych warunków atmosferycznych samoloty wylądowały w Egilsstadir dokładnie po drugiej stronie wyspy. Dojazd z Egilsstadir na lotnisko KEF wymaga przejechania 674km (ponad 8h jazdy). Pasażerów przy wysiadaniu z samolotu po proszono o podpis na liście, w której nagłówku (tylko na pierwszej stronie) był tekst Niniejszym potwierdzam, że z własnej woli przerywam podróż powyższym lotem i wycofuję się z umowy przewozu z Wizz Air do pierwotnego miejsca docelowego, przy czym stewardessa miała zapewniać, że nie zrzekają się oni swoich praw (sic!). Cały opis można przeczytać m.in. w polskatimes.pl
W zaistniałej sytuacji można by zapytać, czy ludzie podpisujący się pod zrzeczeniem lub na liście z "nie wiadomo czym" byli świadomi co robią? Czy rozsądek nie podpowiada, że podpisywanie (zwłaszcza "nie wiadomo czego") jest złym pomysłem? Tutaj wychodzi brak doświadczenia - w gronie pasażerów zapewne nie wielu z nich lata często, a jeszcze mniej z nich miało do czynienia z sytuacją kryzysową o takiej skali. Konieczność zapewnienia szybkiego transportu/zakwaterowania dla 180 i 230 osób (loty W65053 i W61897 to Airbus 320 i 321) to potężny wydatek. Zwłaszcza, że miejscowość Egilsstadir to niewielka miejscowość licząca niespełna 3 tys. mieszkańców i mająca niewielkie zaplecze noclegowe.
Wiele osób będzie miało zepsuty lub "niezapomniany" urlop, jednak wątpliwe, aby pasażerowie, jak i czytelnicy/widzowie/słuchacze wyciągnęli z tego wnioski. Laicy oczekują bezwzględnej realizacji usług nie bacząc na realia i możliwości biznesowe, a życie pisze swoje scenariusze. Tutaj organizator imprezy musiałby zmierzyć się z tematem i zorganizować transport - jednak miałby on wiedzę i przymus wykonania tegoż. Linia lotnicza, niezależnie od przepisów, będzie dążyć do pozbycia się problemu minimalnym kosztem i może próbować pozostawić pasażerów nomen-omen na lodzie.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Turysta, czy pasażer?
[2019-10-08 16:19 194.33.77.*]
Niektóre roszczenia nawet faktycznych Turystów? są delikatnie mówić Abstrakcyjne z gwiazd...
Świadczą o tym coroczne "posezonowe skargi i reklamacje" ;-) odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Darmowe szkolenia dla branży
Drogie Święta i Sylwester w
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dział transport:
LOT zapowiada nowe połączenia z
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Sąd UE rozpatrzył skargę
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
LOT otworzy nowe połączenie. Nie z Polski
Baleary zmierzą się z pijanymi turystami
W Czechach powstaje nowa atrakcja turystyczna
Ryanair uderza w internetowe biura podróży
Darmowe przejazdy w ramach Dnia Dziecka z PKP Intercity
Ceny wyjazdów na sierpień stabilne
UFG wypłacił ponad dwieście milionów złotych za wycieczki odwołane z powodu pandemii
Coraz silniejsza konkurencja cenowa w polskiej branży turystyki wyjazdowej
Ożywienie przyjazdów turystycznych w Turcji
Przewoźnik zapłaci, jeśli nie poinformuje o odwołaniu lotu z wymaganym wyprzedzeniem
Ceny wyjazdów delikatnie w dół
Rusza promocja turystyczna regionów poszkodowanych przez powódź
Latem Gdańsk odwiedziło więcej osób niż w 2019 r.
Północna Izba Gospodarcza: niech wszyscy wiedzą, że w Polsce jest bezpiecznie
Nowa atrakcja dla turystów w Czechach
Zdrożały hotele o niższym standardzie
Pomorscy przedsiębiorcy turystyczni mogą wygrać dofinansowanie
