Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Internetowe biura turystyczne coraz skuteczniejszymi agentami!
PBI/Gemius we wrześniu br. przeprowadził badania na temat popularności turystycznych portali internetowych. Z badań tych wynika, iż rezerwacja wycieczek przez Internet coraz efektywniej konkuruje z realnymi punktami sprzedaży, a portale sprzedające imprezy wykształciły już sobie lojalnych, stałych klientów.
Zgodnie z wynikami badań, najbardziej popularnym internetowym biurem turystycznym w Polsce jest portal Wakacje.pl, który w Sieci istnieje od 1999, dysponujący obecnie ofertami ponad 100 touroperatorów, w tym dwóch największych - Tui i Neckermanna. Serwis ten nawet poza sezonem turystycznym może pochwalić się wysoką liczbą odwiedzających - tylko w sierpniu b.r. odwiedziło jego strony 310 tys. użytkowników.
Drugie miejsce w rankingu jest zaskoczeniem - zdobył je serwis eholiday.pl, należacy do Grupy Medialnej TMT (251 tys.), koncentrujący się na prezentacji miejsc noclegowych w Polsce i za granica. Trzecią pozycję zajął portal Travelplanet.pl, który w lipcu br. zadebiutował na warszawskiej GPW, a jego głównym udziałowcem jest MCI Management.
Na kolejnych miejscach w rankingu uplasowały się serwisy Spanie.pl (158 tys.), Viamichelin.com (147 tys.), Masmedia.pl (131 tys.), Staypoland.com (111 tys.), Pilot.pl (95 tys.), Ipolska.pl (94 tys.) oraz Vtrip.pl (90 tys.).
Jednocześnie ze wzrostem popularności internetowych biur turystycznych wśród turystów rośnie ich pozycja w oczach touroperatorów, dla których serwisy te stały się istotnym ogniwem w sieci dystrybucji ofert. W tym roku portal Wakacje.pl odebrał najwięcej nagród od zadowolonych z wysokości sprzedaży organizatorów - m.in. Orbis Travel i Rainbow Tours uznały Wakacje.pl za najlepszego agenta 2005 roku.
Pierwsze miejsce w rankingu Gemiusa nie jest więc dla portalu Wakacje.pl zaskoczeniem. Zwłaszcza, iż jego twórcy i pracownicy doskonale wiedzą, iż aby skutecznie konkurować z innymi podmiotami na rynku, nie wystarczy dysponować bogatą bazą imprez, ale trzeba zaoferować klientom coś, czego nie znajda na innych portalach - np. udostępnić im różnorodne źródła informacyjne. - Natomiast troska o satysfakcje i maksymalne doinformowanie klienta przyniosą wymierne efekty - np. w postaci 30 tys. klientów, wśród których są również tacy, którzy dziesięciokrotnie korzystali z naszych usług. - mówi Marzena Kurek, kierownik działu sprzedaży Wakacje.pl
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Więcej turystów w polskich obiektach
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
30 lat Suwalskiego Parku Krajobrazowego
Legoland zaprasza na legendarną Atlantydę
520 aresztowanych na Euro 2008 w Austrii
Wrocławskie lotnisko sparaliżowane!
Qantas poszerzają ofertę lotów
Meksyk próbuje podźwignąć turystykę
Włoskie bramy antyterrorystyczne
Linie British Airways uruchomiły videoblog promocyjny
Polscy turyści pokochali Norwegię
Raport FRU.pl - Morze Śródziemne króluje pośród zagranicznych urlopów
Są pieniądze - Kraków będzie remontowany
Pakistan łagodzi politykę wizową
Starogard Gdański: szansa na komunalizację PKS
Best Western Hotels dołączają do programu EuroBonus
Netmedia SA współpracuje z Starwood Hotels & Resorts
Krakowski RDA pod lupą prokuratury?
Lufthansa uruchomiła kampanię promocyjną w Polsce
