Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
PKP w telefonie komórkowym
Spółka PKP Intercity wraz z kilkoma przewoźnikami kolejowymi, opracowała specjalną aplikację, za pomocą której można sprawdzić informacje o ruchu pociągów. Usługa została pilotażowo uruchomiona 21 grudnia bieżącego roku.
System pokazuje ruch pociągów wszystkich przewoźników pasażerskich w Polsce z wyjątkiem samorządowej spółki Przewozów Regionalnych Sp. z o.o. Aplikacja dostępna jest m.in. na stronie www.intercity.pl. Umożliwia sprawdzenie aktualnych godzin odjazdów i przyjazdów na stacji startowej, końcowej oraz na stacjach pośrednich, przez które przejeżdża dany pociąg. Na tablicy widoczne będą również ewentualne opóźnienia.
System czerpie dane, aktualizowane na bieżąco przez dyżurnych ruchu PKP PLK na całej trasie przejazdu pociągu. Dla stacji, na których pociąg ma planowe zatrzymanie w czasie późniejszym niż bieżąca godzina, system podaje prognozę opóźnienia, która może ulec zmianie.
Korzystanie z aplikacji jest bardzo proste. Wystarczy kliknąć na baner "Informacja o ruchu pociągów" na stronie PKP Intercity i w wyszukiwarce wpisać stację, która interesuje podróżnego. Na ekranie wyświetlą się wszystkie pociągi rozpoczynające, kończące bieg lub przejeżdżające przez nią. Po kliknięciu w numer danego pociągu można zobaczyć całą trasę, wraz z godzinami przyjazdów i odjazdów z poszczególnych stacji. Jeżeli w kolumnie "opóźnienie przyjazdu" podana liczba minut poprzedzona jest minusem, oznacza to, że pociąg do danej stacji przyjechał wcześniej.
"Rozwiązanie to jest podobne do tego, które funkcjonowało dotychczas na naszej stronie, tylko dotyczy całej Polski, a nie tylko Dworca Centralnego. W czasach, kiedy coraz więcej osób posiada mobilne urządzenia z dostępem do Internetu takie rozwiązanie może być bardzo dobrym źródłem informacji w trakcie lub przed podróżą" - zaznacza Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Na razie aplikacja jest udostępniona pilotażowo. Jeśli rozwiązanie okaże się skuteczne, zostanie stałym elementem strony internetowej przewoźnika. Aplikacja jest również dostępna pod bezpośrednim adresem http://infopasazer.intercity.pl.
Informacje na temat ruchu pociągów, rozkładu jazdy oraz ofert specjalnych również w punktach informacyjnych na dworcach oraz pod numerem Ogólnopolskiej Infolinii Kolejowej 19 757 (z telefonów stacjonarnych) lub 42 20 55 007 (z telefonów komórkowych).
Komentarze
Tagi:
Starsze aktualności:
LOT wprowadza odroczone
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Kielce: ogródki piwne będą czynne dłużej?
Przewoźnicy zacieśniają współpracę
Aresztowania w sprawie afery z koniną
Do stolicy Danii 12 razy w tygodniu
Nowy przewodnik kulinarny Michelin już w sprzedaży
Krakowska Izba Turystyki organizuje konferencję
Przed nami Targi Podróż Marzeń
Mazowsze otwiera się na turystów
Toskania w samym sercu Podhala
Turystyka medyczna szansą dla Pomorza?
Zmienią się przepisy odnośnie kategoryzacji hoteli?
Polska będzie liderem w zakresie turystyki medycznej?
