Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Sfinks poprawia wyniki
Grupa Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, osiągnęła w I kwartale 2013 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 40,14 mln zł wobec 41,01 mln zł w I kwartale 2012 r.
Jednocześnie od stycznia do końca marca 2013 r. grupa wypracowała 4,5 mln zł skonsolidowanego zysku ze sprzedaży, co oznacza zwiększenie rentowności sieci restauracji o 22% w stosunku do analogicznego okresu 2012 r. Ponadto w I kwartale 2013 r. skonsolidowany wynik z działalności operacyjnej Sfinksa wyniósł (-)153 tys. zł, a wynik netto (-)1,58 mln zł. Świadczy to o znaczącej poprawie obu tych kategorii - odpowiednio o 90% i 52% w stosunku do I kwartału 2012 r.
"Pomimo przedłużającej się w tym roku zimy oraz większej liczby dni ustawowo wolnych od pracy wypracowaliśmy o 22% wyższy zysk brutto ze sprzedaży w stosunku do pierwszego kwartału roku poprzedniego. Znaczący wpływ na takie ukształtowanie wyniku miały działania wspierające sprzedaż i dalsza poprawa rentowności sieci" - komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.
Wśród czynników, które miały wpływ na osiągnięte wyniki znalazły się zapowiadane wcześniej nakłady na kampanie marketingowe, w tym telewizyjną kampanię reklamową restauracji Sphinx wokół nowo wprowadzonego menu.
"Przeprowadzona w marcu kampania reklamowa miała na celu promocję nowości oraz wzmocnienie rozpoznawalności marki Sphinx, która według badań jest najsilniejszą polską marką gastronomiczną. Nasze plany zakładają dalszą obecność w mediach z kolejnymi kampaniami reklamowymi" - mówi prezes Sfinksa.
W 2013 r. Sfinks Polska uruchomił cztery nowe restauracje, w tym dwa Chłopskie Jadła i dwie restauracje Sphinx. Wszystkie te restauracje powstały w centrach handlowych - w warszawskim i poznańskim Factory oraz w Galerii Krakowskiej. Na przełomie półroczy pojawi się też Chłopskie Jadło oraz Sphinx w warszawskiej Galerii Mokotów. Inne atrakcyjne lokalizacje zatwierdzone już na ten rok to poznańskie City Center oraz Futura Park we Wrocławiu, gdzie trwa budowa pierwszej wolnostojącej restauracji Sphinx. Kolejne inwestycje znajdują się w fazie negocjacji umów.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
S3 gotowa w całości. Pomorze Zachodnie czeka na czeskich
Cel: Innowacje, Technologie i Zrównoważony Rozwój w
Dział Moim Zdaniem:
Rząd Francji apeluje do strajkujących pilotów
Sky Club wspiera Fundację Anny Dymnej
Ryanair: Z Liverpoolu do Lublina
Turystyka rozwodowa zyskuje na popularności
PZOT: Stagnacja w biurach podróży
Rośnie liczba turystów odwiedzających zamek w Malborku
Lajkoniku laj laj nad Bałtykiem
Mgła w Europie paraliżuje lotniska
Certyfikowane Centra Medycyny Podróży: zanim wyjedziesz w tropiki poznaj zagrożenia!
"Latem temperatura wzrasta, ale ceny spadają" - letnia oferta Grupy Hotelowej Orbis
Nowa usługa pomoże pasażerom złożyć reklamację
Jakie prawa ma pasażer tanich linii lotniczych?
Nowy produkt turystyczny na Śląsku
Otwarcie luksusowego hotelu w Mikołajkach
