Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
Polska kolej będzie szybsza i bezpieczniejsza
Centralna Magistrala Kolejowa łącząca Grodzisk Mazowiecki z Zawierciem, jako pierwsza linia w Polsce, zostanie wyposażona w europejski system ETCS. Testy systemu sterowania ruchem właśnie się zakończyły.
Prace nad wdrożeniem systemu zakończą się w 2013 roku. Pierwsze pociągi rozkładowe pojadą tą trasą z prędkością 200 km/godzinę za rok, czyli od rozkładu jazdy 2013/2014.
Dzięki Europejskiemu Systemowi Sterowania Pociągiem (European Train Control System - ETCS) proces prowadzenia pociągów staje się bardziej zautomatyzowany, a co za tym idzie poprawia się bezpieczeństwo ruchu. W kabinie maszynisty wyświetlają się między innymi informacje na temat odczytów z sygnalizacji świetlnej oraz obowiązujących na danym odcinku trasy ograniczeniach prędkości. Co istotne, jeśli maszynista nie zauważy czerwonego światła, system może samodzielnie zatrzymać skład.
Na początku listopada 2012 roku odbyły się testy działania systemu ETCS na odcinku CMK między Grodziskiem Mazowieckim a Olszamowicami. W październiku 2011 roku pierwszy pociąg przekroczył prędkość 200 km/godzinę na odcinku CMK Psary-Zawiercie.
W planach znajdują się kolejne testy. PKP PLK, zarządca infrastruktury wystąpi do Urzędu Transportu Kolejowego z wnioskiem o wydanie odpowiednich certyfikatów oraz świadectw, które umożliwią korzystanie z systemu rozkładowym pociągom.
Obecnie polska kolej może rozwijać prędkość do 160 km/godzinę. Pociąg pojedzie szybciej, do 200 km/godzinę jeśli dana linia kolejowa będzie do tego przystosowana, podobnie jak tabor przewoźnika. Składy, które mogą już osiągać większe prędkości, będą systematycznie wzbogacane o systemy zarządzania ruchem. PKP Intercity zamierza odpowiednio wyposażyć swój tabor. Obecnie przewoźnik posiada dwie lokomotywy Husarz, które posiadają ten system.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Zmiana sekretarza generalnego Światowej Organizacji
Dział dla turystów:
LOT zapowiada nowe połączenia z
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Sąd UE rozpatrzył skargę
7 milionów pasażerów w Pyrzowicach
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
Kto zostawia najwyższe napiwki
Warszawa: zamordowano turystów z zagranicy
Klienci biur podróży są lepiej wyedukowani
Da Grasso odczytuje pragnienia klientów
Turkish Airlines połączy siły z Lufthansą?
Zbliża się kolejna edycja piwnego festiwalu
Targi Turystyczne w Berlinie rozpoczęły się
Pierwsza w Polsce interaktywna mapa linii wąskotorowych
Tajwan: hotel z pokojem Batmana
Wiosenne wyprzedaże już teraz?
W Sandomierzu powstaje Centrum Obsługi Ruchu Turystycznego
