Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Tłok na polskim niebie będzie mniejszy?
Do 2012 Polska Agencja Żeglugi Powietrznej zamierza zainwestować w urządzenia nawigacyjne 500 mln zł. Jak podaje "Rzeczpospolita", jeśli się tego nie podejmie, polskie niebo będzie zakorkowane. Jeśli wydanie decyzji będzie opóźnione, mogą podrożeć ceny biletów lotniczych.
Nad Polską przelatuje na dobę średnio 250 - 300 maszyn. Do roku 2020 liczba ta ma się jeszcze podwoić. Jeżeli PAŻP nie zakupi urządzeń nawigacyjnych, ruch lotniczy w ogóle nie będzie mógł się rozwijać, a inwestycje portów lotniczych w rozbudowę okażą się niepotrzebne. W taki sam sposób będzie zagrożone zabieganie o kolejne połączenia.
Jak mówi Krzysztof Banaszek, p. o. prezesa PAŻP odpowiedzialnej za ruch na polskim niebie, najbliższych przeciągu najbliższych pięciu lat pojawią się inwestycję w wysokości średnio 100 mln zł rocznie m.in. w nowe wieże kontrolne i urządzenia nawigacyjne. W roku 2007 inwestycje zamknęły się kwotą ok. 7,5 mln zł. W podkatowickich Pyrzowicach będzie obecny nowy system lądowania ILS, którego brak w ubiegłym roku uniemożliwił lądowanie kilkunastu samolotów podczas złych warunkach pogodowych. Na lotnisku w Poznaniu ma powstać nowy ośrodek Kontroli Ruchu Lotniczego, a jak stwierdza Mariusz Wiatrowski, prezes poznańskiej Ławicy, inwestycja ta jest niezbędna m. in., po aby zapewnić sprawą obsługę samolotów przylatujących na Euro 2012.
Spóźnienie z zakupem urządzeń, które pozwalają na zwiększenie przepustowości nieba w Polsce może również wpłynąć na wzrost cen biletów. PAŻP pobiera opłaty od przewoźników za przelot nad Polską oraz pomoc w starcie i lądowaniu. Pokrywają się one z ponoszonymi przez nią kosztami, a wraz z kolejnymi inwestycjami rosną koszty. Jak mówi Banaszek, jeżeli wzrośnie ruch lotniczy, dodatkowe opłaty rozłożą się na większą liczbę obsługiwanych maszyn. Wtedy opłaty nawigacyjne nie wzrosną. Przepustowość nieba jest liczona się w średnim spóźnieniu samolotu w przeciągu roku. Średnia dla UE utrzymuje się poniżej 1 minuty.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Zmiana sekretarza generalnego Światowej Organizacji
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Wakacje.pl i EasyGo.pl analizują sierpniowe zakupy internautów
Opady śniegu sparaliżowały pracę lotnisk w Bułgarii i W.Brytanii
Sobotni dziennik z atlasem turystycznym
RPA: bilety na mundial do kupienia w marketach
Będą nowe przepisy dotyczące opłat lotniskowych?
Co myslicie o stronie Anonse-turystyczne.pl?
PPL wypowiedziało umowę Fischer Air
Egipt: nowe prawo kopiowania zabytków
Chorwacja: turysta rumuński zmarł po kłótni z Polakiem
W Niemczech otwarto muzeum Porsche
Na Morawach powstają piwniczki winne
Kraków: zaginęła właścicielki luksusowego hotelu
