Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Doradca wakacyjny BP ITAKA Rzeszów Millenium Hall
- Orient Travel Product Manager Katowice
- Kierownik Salonu Franczyzowego TUI Wrocław
- Szukam pilota 05.06.24 Korsze - Malbork
- Poszukujemy pilota/przewodnika
- INCENTIVE MENAGER*NEW BUSINESS MANAGER
- Specjalista d/s Turystyki Dąbrowa Górnicza
- REZYDENT TURCJA
- Kurs Specjalista ds. księgowości
- Specjalista d/s turystyki - Denar Travel Żory
Połączenie wisi na włosku
Straż Graniczna nie chce się zgodzić na uruchomienie połączenia lotniczego z Katowic do Sztokholmu z międzylądowaniem w Gdańsku. Powód? Niedozwolone w świetle obowiązującego prawa łączenie lotów krajowych z międzynarodowymi.
Przyczyną kłopotów była czwartkowa decyzja komendanta granicznej placówki kontrolnej z lotniska w Katowicach Pyrzowicach, który odmówił zgody na odprawę w tzw. komunikacji mieszanej. Samolot WizzAir ma latać na trasie Katowice - Sztokholm z międzylądowaniem w Gdańsku. Czyli na pokładzie samolotu mogliby się znaleźć równocześnie pasażerowie lecący do Gdańska i do Szwecji.
"Pasażerów w ruchu krajowym odprawiają policjanci, a pasażerów i bagaż w ruchu międzynarodowym - straż graniczna. Obecne przepisy uniemożliwiają uruchomienie takiego połączenia" - twierdzi kpt. Grzegorz Klejnowski, rzecznik śląskiego oddziału SG.
Według Włodzimierza Machczyńskiego, prezesa Portu Lotniczego Gdańsk, to absurd. "To zła wola Straży Granicznej. Takie połączenia funkcjonowały w Gdańsku jeszcze przed naszym wejściem do UE. WizzAir rozważał już w ogóle rezygnację z międzylądowań w Gdańsku. Na szczęście tymczasowo udało nam się znaleźć rozwiązanie polegające na tym, że samolot będzie zabierał tylko pasażerów międzynarodowych. Ale, by przekonać szefów WizzAir, musiałem znacznie zredukować opłaty lotniskowe" - mówił zdenerwowany Machczyński.
Planowane wcześniej połączenie byłoby możliwe tylko pod warunkiem, że byłyby to formalnie dwa loty. Pasażer lecący z Katowic do Sztokholmu musiałby w Gdańsku wysiąść z samolotu wraz z bagażem i udać się na odprawę na lot zagraniczny z Gdańska do Sztokholmu, oczywiście tym samym samolotem. Taka biurokracja jednak mogłaby spowodować zniechęcenie pasażerów, no i oczywiście wyższe koszty.
Jak zapowiadają szefowie Wizz Air, lot tego połączenie nie jest jeszcze przesądzony. "Dołożymy wszelkich starań, aby ruszyło zgodnie z planem" - twierdzi Grażyna Borówka z Wizz Air.
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
KE wydaje zgodę na dofinansowanie narodowego
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Dział transport:
KE wydaje zgodę na dofinansowanie narodowego
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Starsze aktualności:
Rozpoczęła się sprzedaż lata
Parlament Europejski naciska na przyjęcie Bułgarii i Rumunii do strefy
WTTC: turystyka zbliża się do poziomów sprzed
Rynku condohoteli coraz bardziej
Katastrofa na Odrze może się
Emirates uruchamiają powietrzne
Włochy nieoczywiste - zachęta do
NIK skontrolowała lotnisko w
Jest decyzja środowiskowa dla
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Beskidzka Piątka będzie zapraszać Warszawiaków
Easygo.pl nagrodzone w konkursie Teraz Internet
Już po łódzkich Tur-Gastro-Hotel
Wypadek polskiego autokaru w Rumunii
Amadeus Extreme Search - nowe rozwiązania
Pomoc przy otwarciu, projektowaniu i wyposażeniu lokalu gastronomicznego.
Nowości Wezyr Holidays w ofercie lato 2011
Choice Hotels nagradza klientów.
LOT: promocja na loty do Madrytu i Barcelony
Austria: pożar polskiego autokaru
Polskie Dni w Zell am See-Kaprun 2010
Jak miał wyglądać zamach, który spowodował paraliż europejskich lotnisk