TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






UNWTO chce Międzynarodowego Kodeksu Ochrony Turystów

Turyści mają otrzymać większą ochronę prawną jako konsumenci w ramach nowych planów rozwijanych przez Światową Organizację Turystyki (UNWTO).


Międzynarodowy Kodeks Ochrony Turystów opracowywany przez UNWTO ma sprawić, że wsparcie dostępne dla turystów dotkniętych sytuacjami kryzysowymi będzie bardziej przejrzyste i spójne w skali globalnej.

W pierwszym posiedzeniu Komitetu ds. Rozwoju Międzynarodowego Kodeksu Ochrony Turystów aktywnie uczestniczyło 92 państwa członkowskie UNWTO. Wspólnie przyjęły one konkretny plan działania w celu przywrócenia zaufania turystów poprzez wspólne i zharmonizowane ramy. W ciągu najbliższych tygodni organizacje międzynarodowe, Komisja Europejska, jak również podmioty prywatne zostaną wezwane do przyłączenia się do tej inicjatywy, mającej na celu osiągnięcie bardziej sprawiedliwego i zrównoważonego podziału obowiązków między wszystkie podmioty działające w sektorze turystyki na świecie po COVID-19.

Przed spotkaniem UNWTO opublikowało Zalecenia dotyczące pomocy dla turystów w sytuacjach kryzysowych, kładąc tym samym podwaliny pod Międzynarodowy Kodeks Ochrony Turystów. Ustanowienie standardowego zestawu minimalnych standardów ochrony konsumentów w odniesieniu do turystów ma pomóc ludziom poczuć się bezpieczniej i pewniej podczas podróży międzynarodowych.

Zalecenia te skierowane są do państw i mają na celu zapewnienie sprawiedliwego podziału odpowiedzialności za turystów w sytuacjach kryzysowych w całym łańcuchu wartości w turystyce, w tym również w tym zakresie:

  • Zapobieganie ewentualnym zakłóceniom poprzez sporządzanie planów awaryjnych i protokołów koordynacji oraz szkolenie zainteresowanych stron z branży turystycznej w zakresie pomocy turystom w sytuacjach kryzysowych.
  • Dostarczanie informacji w czasie rzeczywistym dla turystów
  • Zajęcie się współpracą transgraniczną między rządami i dostawcami usług turystycznych
  • Wspieranie ścisłej współpracy między rządami a podmiotami świadczącymi usługi w zakresie podróży i zakwaterowania
  • Zajęcie się skuteczną repatriacją turystów.


Niepewność i brak zaufania do podróży to jedne z największych wyzwań, przed którymi stoimy, gdy pracujemy nad ponownym uruchomieniem turystyki". Międzynarodowy Kodeks Ochrony Turystów będzie przełomowym krokiem w kierunku rozwiązania tego problemu. Ustanowienie standardowego zestawu minimalnych standardów ochrony konsumentów dla turystów pomoże ludziom poczuć się bezpieczniej i pewniej w podróży międzynarodowej. Zapewni również sprawiedliwy podział odpowiedzialności za zarządzanie zakłóceniami spowodowanymi przez pandemię w całym naszym sektorze - powiedział sekretarz generalny UNWTO Zurab Pololikaszwili.

UNWTO oczekuje, że sprawozdanie z postępów w opracowywaniu międzynarodowego kodeksu ochrony turystów zostanie przedstawione do zatwierdzenia przez państwa członkowskie na następnym Zgromadzeniu Ogólnym UNWTO, które odbędzie się pod koniec 2021 r. w Marrakeszu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
światowa organizacja turystyki międzynarodowy kodeks ochrony turystów


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję