Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
UNWTO chce Międzynarodowego Kodeksu Ochrony Turystów
Turyści mają otrzymać większą ochronę prawną jako konsumenci w ramach nowych planów rozwijanych przez Światową Organizację Turystyki (UNWTO).
Międzynarodowy Kodeks Ochrony Turystów opracowywany przez UNWTO ma sprawić, że wsparcie dostępne dla turystów dotkniętych sytuacjami kryzysowymi będzie bardziej przejrzyste i spójne w skali globalnej.
W pierwszym posiedzeniu Komitetu ds. Rozwoju Międzynarodowego Kodeksu Ochrony Turystów aktywnie uczestniczyło 92 państwa członkowskie UNWTO. Wspólnie przyjęły one konkretny plan działania w celu przywrócenia zaufania turystów poprzez wspólne i zharmonizowane ramy. W ciągu najbliższych tygodni organizacje międzynarodowe, Komisja Europejska, jak również podmioty prywatne zostaną wezwane do przyłączenia się do tej inicjatywy, mającej na celu osiągnięcie bardziej sprawiedliwego i zrównoważonego podziału obowiązków między wszystkie podmioty działające w sektorze turystyki na świecie po COVID-19.
Przed spotkaniem UNWTO opublikowało Zalecenia dotyczące pomocy dla turystów w sytuacjach kryzysowych, kładąc tym samym podwaliny pod Międzynarodowy Kodeks Ochrony Turystów. Ustanowienie standardowego zestawu minimalnych standardów ochrony konsumentów w odniesieniu do turystów ma pomóc ludziom poczuć się bezpieczniej i pewniej podczas podróży międzynarodowych.
Zalecenia te skierowane są do państw i mają na celu zapewnienie sprawiedliwego podziału odpowiedzialności za turystów w sytuacjach kryzysowych w całym łańcuchu wartości w turystyce, w tym również w tym zakresie:
- Zapobieganie ewentualnym zakłóceniom poprzez sporządzanie planów awaryjnych i protokołów koordynacji oraz szkolenie zainteresowanych stron z branży turystycznej w zakresie pomocy turystom w sytuacjach kryzysowych.
- Dostarczanie informacji w czasie rzeczywistym dla turystów
- Zajęcie się współpracą transgraniczną między rządami i dostawcami usług turystycznych
- Wspieranie ścisłej współpracy między rządami a podmiotami świadczącymi usługi w zakresie podróży i zakwaterowania
- Zajęcie się skuteczną repatriacją turystów.
Niepewność i brak zaufania do podróży to jedne z największych wyzwań, przed którymi stoimy, gdy pracujemy nad ponownym uruchomieniem turystyki". Międzynarodowy Kodeks Ochrony Turystów będzie przełomowym krokiem w kierunku rozwiązania tego problemu. Ustanowienie standardowego zestawu minimalnych standardów ochrony konsumentów dla turystów pomoże ludziom poczuć się bezpieczniej i pewniej w podróży międzynarodowej. Zapewni również sprawiedliwy podział odpowiedzialności za zarządzanie zakłóceniami spowodowanymi przez pandemię w całym naszym sektorze - powiedział sekretarz generalny UNWTO Zurab Pololikaszwili.
UNWTO oczekuje, że sprawozdanie z postępów w opracowywaniu międzynarodowego kodeksu ochrony turystów zostanie przedstawione do zatwierdzenia przez państwa członkowskie na następnym Zgromadzeniu Ogólnym UNWTO, które odbędzie się pod koniec 2021 r. w Marrakeszu.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Czy turyści potrzebują jeszcze lepszej ochrony?
[2020-11-02 15:42 109.125.220.*]
Wszystko po to aby wyłacznie wybrane korporacje mogły temu wszystkiemu sprostać. odpowiedz »
Czy turyści potrzebują jeszcze lepszej ochrony?
[2020-11-03 10:28 188.147.42.*]
organizacje muszą się wykazać że coś robią , .za co biorą kasę ..to coś wymyślają. Turyści szybko wrócą do biur gdy będą otwarte granice i epidemia się uspokoi.Jeszcze większe prawa dla turystów
to kolejny gwóżdz do naszej trumny. odpowiedz »
Czy turyści potrzebują jeszcze lepszej ochrony?
[2020-11-03 16:30 194.33.77.*]
Jesteśmy w odległej syberii: Bez prądu, bez wi-fi, tez sieci komórkowy, no ciekawe jak mam spełnić taki punkt:
- Dostarczanie informacji w czasie rzeczywistym dla turystów odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Darmowe szkolenia dla branży
Drogie Święta i Sylwester w
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Starsze aktualności:
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
W poniedziałek rozpoczynają się ferie
Polacy na pierwszym miejscu wśród odwiedzających
HOTREC apeluje o pomoc dla hoteli dotkniętych upadkiem Thomasa Cooka
Normy emisji spalin dla autobusów będą jeszcze bardziej rygorystyczne?
Trwają prace nad Międzynarodowym Kodeksem Ochrony Turystów
Jakich wakacji szukano w Polsce
85 proc. hotelarzy i restauratorów obawia się czwartej fali pandemii
Polacy w czołówce turystów odwiedzających Czechy
AirHelp ubezpieczy bagaże podróżnych
Udogodnienia dla pasażerów w Lufthansie
POT: Zostań Rekomendowanym Organizatorem 2018-2020
