Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Zobacz także
W PE będą się ważyć sprawy odszkodowań za opóźnienia lotów
Priorytety Rady UE dla transportu i turystyki
Stanowisko Parlamentu Europejskiego w sprawie zmiany przepisów dot. praw pasażerów
Parlament Europejski poparł przepisy, które ułatwią zawieszanie prawa do podróży bezwizowych do UE
Parlament Europejski przyjął stanowisko w sprawie dyrektywy turystycznej
Komitet Ochrony Konsumentów przyjął stanowisko w sprawie nowelizacji dyrektywy turystycznej
Normy emisji spalin dla autobusów będą jeszcze bardziej rygorystyczne?
W czwartek, 12 października Komisja Ochrony Środowiska Naturalnego, Zdrowia Publicznego i Bezpieczeństwa Żywności w Parlamencie Europejskim przyjęła stanowisko w sprawie zmiany unijnych przepisów dotyczących homologacji typu i nadzoru rynku pojazdów silnikowych (Euro 7) większością 52 głosów za, 32 przeciw i 1 wstrzymującym się.
Europosłowie zgodzili się z zaproponowanymi przez Komisję poziomami emisji substancji zanieczyszczających (takich jak tlenki azotu, cząstki stałe, tlenek węgla i amoniak) z samochodów osobowych i proponują dodatkowy podział emisji na trzy kategorie w przypadku lekkich pojazdów użytkowych w zależności od ich masy. W przyjętym tekście zaproponowano bardziej rygorystyczne limity emisji spalin przez autobusy i pojazdy ciężkie, w tym poziomy emisji dla emisji w rzeczywistych warunkach jazdy. Obowiązujące obecnie normy emisji (Euro 6/VI) miałyby obowiązywać do 1 lipca 2030 r. dla samochodów osobowych i dostawczych oraz do 1 lipca 2031 r. dla autobusów i ciężarówek (w porównaniu odpowiednio do lat 2025 i 2027 zgodnie z propozycją Komisji).
Posłowie chcą dostosować unijne metodologie obliczeń i limity emisji cząstek hamulcowych i współczynnika ścierania opon do międzynarodowych standardów opracowywanych obecnie przez Europejską Komisję Gospodarczą ONZ. Zasady te miałyby dotyczyć wszystkich pojazdów, także tych elektrycznych. Tekst zawiera również wyższe minimalne wymagania dotyczące trwałości akumulatorów do samochodów osobowych i dostawczych niż te zaproponowane przez Komisję.
Inne proponowane środki obejmują:
- Aktualny ekologiczny paszport pojazdu (EVP) zawierający informacje takie jak zużycie paliwa, stan akumulatora, limity emisji, wyniki okresowych przeglądów technicznych;
- Bardziej rygorystyczne wymagania dotyczące żywotności pojazdów, silników i systemów kontroli zanieczyszczeń;
- Obowiązek instalowania na pokładzie systemów monitorowania szeregu parametrów, takich jak nadmierna emisja spalin, rzeczywiste zużycie paliwa i energii oraz stan akumulatora trakcyjnego;
- Szczegółowe zasady dla małych i bardzo małych producentów.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Przedłużony ruch bezwizowy do
Turysta może otrzymać zwrot całości ceny, nawet jeśli skorzystał z części
Dział aktualności dnia:
Na czym powinien opierać się rozwój
Stabilny październik w hotelach, wyniki lepsze niż rok
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Udogodnienia dla pasażerów w Lufthansie
POT: Zostań Rekomendowanym Organizatorem 2018-2020
Grecja oblegana przez niemieckich turystów?
Wypadek autokaru w Turcji. Wielu Polaków rannych
Nowe ograniczenia weszły w życie
TUNEZJA-TOWARZYSZKA PILNIE POSZUKIWANA!
Chorwacja znosi ograniczenia wjazdowe
Rekordowy rok dla czeskiej turystyki
Małgorzata Chechlińska na wolności
ERIF BIG straszy klientów biur podróży
Egipt i Turcja powracają do łask liderów turystyki?
Trwają prace nad Międzynarodowym Kodeksem Ochrony Turystów
Jakich wakacji szukano w Polsce
85 proc. hotelarzy i restauratorów obawia się czwartej fali pandemii
Nowe udogodnienia w strefie Kiss & Fly na Lotnisku Chopina
Atrakcyjne połączenie LOT na wakacje
Dla kogo oferta współlokatora w ciemno w niemieckim Neckermannie?
