Subskrypcja
Subskrypcja

Szukaj
Szukaj



Booking Genius - rozlewają się toksyczne zniżki

W ostatnich dniach listopada poza granicami Polski dało się zaobserwować, iż ceny z Booking.com są podane ze zniżką za program Genius w Google Hotel Ads. Wiele już napisano o problemach jakie wywołuje Genius, ale teraz szkody z programu zaczynają się rozlewać na metasearche, co czyni problem znacznie poważniejszym.


Program Booking.com Genius, który można określić jako "hotelarzu zapłać za lojalność klienta wobec booking.com" do tej pory wywoływał skutki lokalne - tylko w kanale booking.com. Jednak teraz, jeśli booking.com zacznie prezentować w innych kanałach cenę ze zniżką Genius, to nie dość, że wytworzy presję cenową, to wzmocni zachętę do tego, aby program Genius był chętniej wybierany przez użytkowników. Być może to jest odpowiedź na takie serwisy jak opisany przez nas bidroom Bidroom.com - komu to się opłaci?





Ponieważ w Polsce jeszcze tych zmian nie widać, zachęcamy do lektury artykułu na blogu Mirai www.mirai.com Warto też poznać ich punkt widzenia na cały program Genius, z którego właśnie z przyczyn znacznego obniżenia przychodu, kanibalizacji rezerwacji i opłacania lojalności klientów booking.com przez hotelarza, radzą zrezygnować www.mirai.com

Wojna na rabaty/zniżki/dodatki w różnych kanałach już się zaczęła. Jak pokazywał Mirai Booking z Genius daje 10%, Hilton dawał 5% zniżki i wifi, a HRS 5% zniżki po zarejestrowaniu, zatem jasno widać, że duzi gracze nie pozostawią takiego narzędzia bez wykorzystania. Zwłaszcza, że na razie jest ono dostępnie tylko dla wielkich - żaden obiekt indywidualnie nie przebije się ze swoimi promocjami.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:


Komentarze:

Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij