TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Dotkliwa kara za fałszywe reklamacje

Próby wyłudzeń odszkodowań za rzekome zatrucia, przez brytyjskich turystów to plaga dla tamtejszej branży turystycznej. Para turystów Thomasa Cooka stanęła przed sądem.


Jak donosi The Guardian, para turystów z Liverpoolu została skazana na więzienie za próbę wyłudzenia. Turyści twierdzili, że dwukrotnie zachorowali w trakcie wyjazdu na Majorkę. Touroperator oskarżył turystów o próbę wyłudzenia, po tym jak odnalazł w mediach społecznościowych wpisy, które świadczyły o zadowoleniu turystów z wyjazdu. Para Brytyjczyków domagała się odszkodowania w wysokości 20 tys. funtów.

53-letnia turystka została skazana na dziewięć miesięcy więzienia po tym, jak przyznała się do czterech zarzutów oszustwa. Jej 43-letni partner został aresztowany na 15 miesięcy. Ci, którzy mogą być kuszeni w przyszłości do tego, by wysuwać nieuczciwe roszczenia w związku z fałszywą chorobą wakacyjną, jeśli będą pociągnięci do odpowiedzialności, bez względu na okoliczności, w jakich znajduje się dana osoba, muszą oczekiwać natychmiastowego pozbawienia wolności - powiedział orzekający w tej sprawie sędzia David Aubrey

To nie jedyny przypadek, gdy wpisy w mediach społecznościowych przesądziły o korzystnym dla organizatorów turystyki wyroku sądowym. Podobny przypadek mieliśmy nie tak dawno w Polsce. Wprawdzie nikt wtedy nie wytaczał sprawy karnej, ale wpisy na Facebooku przesądziły o odrzuceniu przez sąd roszczeń odszkodowawczych za zmarnowany urlop. Pisaliśmy o tym w artykule Wpis na Facebooku może zaważyć na wyroku sądowym

Tego samego dnia, gdy zapadły wyroki skazujące, rząd poprosił touroperatorów o informacje dotyczące plagi fałszywych reklamacji. Mają one pomóc w tworzeniu ustawy regulującej kwestie reklamacji turystycznych. Stowarzyszenie brytyjskich biur podróży (ABTA) z zadowoleniem przyjęło to ostatnie posunięcie, które ma na celu powstrzymanie oszustw, które "niszczą reputację brytyjskich turystów za granicą" i kosztują hiszpańskich hotelarzy miliony funtów.

Bardzo ważne jest, aby rząd jak najszybciej wprowadził nowe zasady kontroli związanych z roszczeniami z tytułu choroby wakacyjnej. Cieszymy się, że mamy szansę przedstawić dalsze dowody od naszych członków, aby pomóc w zwalczaniu tych fałszywych roszczeń - napisało Stowarzyszenie w oświadczeniu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
reklamacja wyłudzenie touroperator abta wyrok sąd turysta


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję