Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Niskie zadowolenie klientów w turystyce
Turystyka źle wypadła w czwartej edycji badania Armatis Customer Experience Index: najlepsze i najgorsze branże z perspektywy obsługi klientów. Ogólnie rośnie zadowolenie Polaków z obsługi klienta, ale ciągle jest sporo do poprawy
Obsługa klienta w Polsce w ciągu ostatnich 3 lat zauważalnie poprawiła się zdaniem aż 40% Polaków. Najbardziej jesteśmy zadowoleni z pracy działów obsługi w handlu (tradycyjnym i ecommerce), a zaraz potem w bankach oraz firmach ubezpieczeniowych. Nieco gorzej wypadają operatorzy telekomunikacyjni i dostawcy internetu. Najgorzej ocenianą branżą są podróże i turystyka - wynika z czwartej edycji badania Armatis Customer Experience Index.
Wyniki badania pokazały, że więcej niż cztery osoby na dziesięć (44%) są zdania, że poziom obsługi klienta w firmach, z których usług korzystają, nie zmienił się w ciągu ostatnich 3 lat. Nieco mniejszy odsetek (40%) wskazuje, że zauważył poprawę w poziomie obsługi klienta (znacznie - 9%, raczej - 31%). Rzadziej niż co dziesiąta osoba uważa, że obsługa klienta w firmach, z których usług korzystają pogorszyła się (znacznie - 2%, raczej - 6%).
Cieszy fakt, że 40% respondentów zauważyło poprawę w obsłudze klienta w ciągu ostatnich trzech lat, z czego 9% uważa, że ta poprawa jest znaczna. To świadczy o wysiłkach firm, aby poprawiać jakość obsługi klienta. Jednocześnie za nieco niepokojący można uznać fakt, że aż 44% respondentów uważa, że poziom obsługi klienta pozostaje niezmieniony. To może sugerować pewną stagnację w działach obsługi wielu marek. Na pewno powinno to skłonić je do zastanowienia się nad wprowadzeniem ulepszeń i innowacji w tym obszarze - komentuje Krzysztof Lewiński, CEO w Armatis Polska, jednego z największych outsourcerów obsługi klienta i sprzedaży w Europie.
Najwyższe oceny poziomu satysfakcji z obsługi klienta można zaobserwować w handlu. Jeśli idzie o tradycyjne sklepy detaliczne, to ponad trzy osoby na cztery (77%) deklaruje zadowolenia ze standardu obsługi (bardzo - 11%, raczej - 66%). Odsetek osób niezadowolonych wynosi niemal 7% (bardzo - 1%, raczej - 6%). W przypadku e-commerce (w tym usług kurierskich) poziom zadowolenia z obsługi także wynosi 77%, przy czym wskazań na "bardzo zadowolonych" jest 19%, a "raczej zadowolonych" - 57%. Trzy czwarte badanych (76%) deklaruje z kolei, że jest zadowolonych z obsługi klienta świadczonej przez swój bank lub firmę ubezpieczeniową (bardzo - 16%, raczej - 60%). Niemal 6% respondentów jest raczej (5%) lub bardzo niezadowolonych (1%) z obsługi w tego typu placówkach.
Nasze badanie pokazało minimalnie gorsze wyniki satysfakcji z obsługi klienta w branży telekomunikacyjnej. Odsetek osób zadowolonych z obsługi przez ich operatora telekomunikacyjnego lub dostawcę internetu sięga 72%, a osób niezadowolonych jest 6%. Za to wyraźnie odstaje w tym rankingu branża turystyka i podróże, gdzie tylko niewiele ponad połowa badanych (54%) wskazuje zadowolenie, a odsetek osób niezadowolonych sięga niemal 6% - komentuje Krzysztof Lewiński z Armatis.
Badanie Armatis Customer Experience Index zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie firmy Armatis w październiku 2023 roku. Głównym celem badania było sprawdzenie jak Polacy oceniają zmianę poziomu obsługi klienta w ostatnich 3 latach w firmach, z których usług korzystają. Celem badania było także poznanie poziomu satysfakcji Polaków z obsługi klienta w poszczególnych branżach. W ramach badania wykonano 802 ankiety internetowe na reprezentatywnej grupie Polek i Polaków. Armatis to firma wywodząca się z Francji, która od ponad 30 lat tworzy rozwiązania outsourcingowe dla przedsiębiorstw. Dotyczą one wielokanałowego wsparcia klienta, sprzedaży, helpdesku oraz innych rozwiązań B2C i B2B, które są dostarczane w ponad 14 językach i zgodnie z wizją zawartą w haśle "Your customer first".
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Starsze aktualności:
Ceny wycieczek delikatnie w
UNWTO: Turystyka bliska przekroczenia poziomów sprzed
Niskie zadowolenie klientów w
Komisja Europejska pracuje nad wzmocnieniem praw
Gdzie polecą Polacy na Święta i Nowy
Maroko promuje swoją kulturę w
Hotelarze obawiają się kosztów i niskiego
Wizz Air chwali się 100 milionami
Airhelp ocenił linie i
EXIM nagradza swoich najlepszych
Preferencje Polaków na samodzielne zimowe
Niepewność hamuje odmrażanie lotnictwa
Izrael otworzy granice dla zaszczepionych
Prokuratura o przyczynach śmierci polskiej turystki w Egipcie
Ile zarobił Singapore Airlines?
Targi Lato i Regionalia 2018 w opałach
Ryanair zmienił ceny przewozu bagażu
Travelplanet.pl: dużo wyjazdów, ale w niskiej cenie
Animacja Czasu Wolnego - szkolenie w Katowicach + propozycje pracy w turystyce
Będzie można jechać na dłużej bez wizy na Białoruś
Pozostał tydzień do New Trends in Tourism
European Best Destinations: Polski obiekt najlepszym miejscem na ślub
Turystyka na Kubie odbudowuje się po huraganie
IATA neguje zakaz wnoszenia urządzeń elektronicznych do samolotu
Niedługo koniec Polskiego Bonu Turystycznego
Sprzedam przyczepę do TIR przerobiona