TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Potężne problemy na brytyjskich lotniskach

Odwołany lot na wymarzony urlop, taki koszmar może spotkać turystów w Wielkiej Brytanii. Problemem są oczywiście pieniądze, a dokładniej brak pracowników na lotniskach. Problem dotyczy w szczególności portów Gatwick, Luton oraz Bristol, ale to niestety nie znaczy, że w pozostałych portach jest dobrze.


Pracownicy lotnisk, których liczba w okresie pandemii została mocno zredukowana, nie są w stanie obsłużyć obecnego ruchu na lotniskach w Wielkiej Brytanii. Skala problemu jest bardzo duża - sam easyJet odwołał 240 lotów (w okresie 10 dni), a British Airways odwołuje do 120 lotów dziennie. Oznacza to nie tylko straty dla klientów, ale także dla całej branży turystycznej, a na przyszłość także zniechęcenie klientów do wyjazdów, gdyż za rok wiele osób może obawiać się powtórki problemów (niekoniecznie zasadnie, ale np. starsze osoby nie wiedząc komu wierzyć mogą "na wszelki wypadek" rezygnować z wyjazdów).

Problem braków kadrowych oczywiście można powiązać z Brexitem, a także ze zbytnią opieszałością i chęcią oszczędności ze strony firm obsługujących lotniska, które mając prognozy ruchu nie były w stanie zapewnić odpowiedniej obsługi. Według mediów nie podnoszą one wynagrodzeń mimo, że brak chętnych do pracy na obecnych warunkach. Samo przyjęcie pracowników lotnisk nie jest proste ze względu na wymagane sprawdzenie bezpieczeństwa i certyfikaty dopuszczenia do pracy.

W sprawę włączyły się związki zawodowe i sekretarz związku Unite Sharon Graham powiedziała:
W czasie pandemii, kiedy operatorzy linii lotniczych i inni pracodawcy lotnictwa redukowali zatrudnienie, aby zwiększyć zyski firm. Ostrzegaliśmy, że ta korporacyjna chciwość spowoduje chaos w branży. Skutkiem masowych zwolnień są obecnie chroniczne braki kadrowe w całej branży. Szefowie firm lotniczych muszą przyznać się przed opinią publiczną do winy. To jest kryzys, który sami wywołali.

Jesteśmy zdecydowani, że to nie pracownicy powinni zapłacić za ten kryzys. Obecne płace i warunki pracy w branży są tak złe, że pracownicy głosują nogami. Problem ten można rozwiązać jedynie poprzez zaoferowanie pracownikom wyższych płac i lepszych warunków pracy. Unite jest całkowicie zdeterminowane, by o to walczyć.


Jeśli wierzyć opiniom związkowców, chaos na brytyjskich lotniskach będzie trwał całe lato.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Lotnisko Wielka Brytania Problem port lotniczy brak obsługi odwołane połączenia


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję