Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Polacy ułatwili wirtualną odprawę lotniczą
Białostocka firma opracowała rozwiązanie automatyzujące proces wirtualnej odprawy lotniczej przy pomocy komunikatora Skype. Dzięki opracowanej technologii możesz sprawnie odprawić się u różnych przewoźników, prowadząc rozmowę na Skypie.
W epoce globalnej ekonomii przemieszczamy się coraz częściej, dlatego optymalizacja i łatwość podróży jest kluczowa dla współczesnego człowieka biznesu. Z pomocą przychodzi rozwiązanie Grupy TenderHut, której spółka opracowała innowacyjne rozwiązanie automatyzujące proces odprawy lotniczej.
Pomysł na stworzenie bota AutomatedCheckin - bo tak nazywa się rozwiązanie, wziął się, jak to zwykle bywa, z potrzeby własnej. Jako szef firmy dostarczającej oprogramowanie dla klientów praktycznie na wszystkich kontynentach bardzo dużo podróżuję. Staram się maksymalnie dokładnie planować podróż i bardzo irytowała mnie sytuacja, w której musiałem korzystać z różnych aplikacji czy stron www żeby zmienić przewoźnika w wieloetapowej podróży. Z uwagi na dynamikę moich wyjazdów firmy specjalizujące się w aranżowaniu tego typu podróży także nie były dla mnie dobrym rozwiązaniem, bo okazały się za mało elastyczne, a odprawić i tak musiałem się sam w każdej linii, jaką leciałem. Po kilku takich podróżach stwierdziłem, że musi być jakieś prostsze rozwiązanie. Tak narodził się pomysł bota, który rozwiązuje problem odpraw lotniczych, optymalizując czas poświęcany na te czynności - mówi Robert Strzelecki, wiceprezes TenderHut.
Jak dokładnie wygląda korzystanie z takiego wirtualnego wsparcia? Rozmowa z botem przypomina rozmowę z osobistym asystentem, któremu po prostu przekazuje się potrzebne dane, aby wykonał za nas jakiś obowiązek - w tym wypadku odprawę lotniczą, którą bot załatwia automatycznie zaraz po podaniu najważniejszych danych - tłumaczy Strzelecki. To jednak nie wszystko, bo wirtualny asystent zapyta także o nasze preferencje podróżnicze. Chodzi przede wszystkim o wybór miejsca w samolocie. To ważne, zwłaszcza podczas długiej podróży, żeby zadbać o swój komfort. Bot jest po prostu szybszy od człowieka i dlatego ma znacznie większe szanse na zarezerwowanie nam dobrego miejsca, gdy ich dostępność będzie jeszcze duża. Oczywiście możemy zmienić zdanie w trakcie odprawy - Bot także weźmie to pod uwagę i w miarę możliwości zaproponuje nam inne miejsce - dodaje Robert Strzelecki. Ważnym elementem całego rozwiązania jest fakt, że jest ono udostępnione w duchu open source. Twórcom zależy bowiem na tym, by z tego rozwiązania mogły korzystać zarówno wszystkie agencje podróży, jak i sami podróżujący.
Rozwiązanie opracowane przez inżynierów oprogramowania z firmy SoftwerHut jest ciekawe z uwagi na konieczność komunikacji bota na dwóch płaszczyznach. Z jednej strony programiści musieli nauczyć maszynę swobodnej komunikacji z człowiekiem, a z drugiej, aby bot sprawnie wykonywał swoje zadania, należało nauczyć go rozumienia systemów odpraw dostępnych na stronach przewoźników. Nasz bot musi wchodzić w interakcję nie tylko z człowiekiem, ale także z innymi systemami komputerowymi. Wbrew pozorom to drugie zadanie było trudniejsze, ponieważ systemy odpraw linii lotniczych nie posiadają tzw. otwartego API i nasz bot musiał "sam nauczyć się" poruszać po stronach przewoźników i rozpoznawać poszczególne opcje. Dziś poprzez popularny komunikator, Skype możemy swobodnie korzystać z tego rozwiązania - wyjaśnia Marcin Skoczylas, project manager odpowiadający za rozwój bota.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział transport:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Kraków po raz kolejny będzie gościł kongres turystyki religijnej
Ograniczenie handlu w niedzielę zaszkodzi także gastronomii?
FlixBus chce przejąć dwie spółki
Lotnisko Daxing zostanie uruchomione przed terminem?
Boeing ogranicza produkcję 737 Max
UNWTO liczy spadki w ruchu turystycznym
Enter Air rozpoczął sezon turystyczny
Zakaz lotów z krajów południowoafrykańskich przedłużony
Travelplanet: Klienci biur podróży akceptują wyższe ceny
Terminal gdańskiego lotniska zostanie rozbudowany
WTTC: niejednolite zasady bezpieczeństwa zniechęcają do podróżowania
Ryanair zapewnia sobie dostawy paliwa
Potrzeby przewoźników autobusowych pominięte w Krajowym Planie Odbudowy
Rejsy wycieczkowe coraz popularniejsze
Czechy wprowadziły nowe zasady wjazdu
Premier reaktywuje Ministerstwo Sportu i Turystyki
Rozpoczyna się sezon narciarski na Mosornym Groniu
Ponad 100 nauczycieli wzięło udział w konferencji IGHP
Wczasy w Egipcie 01-15.08.08 poszukiwana 1 osoba