Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży
- TUI Sosnowiec zatrudni na stanowiskoSpecjalisty...
- Misja Travel rekrutuje - asystent działu sprzedaży
- specjalista d/s sprzedaży imprez turystycznych
- Rezydent Turystyczny w Bułgarii
- Animator dla dzieci - TUNEZJA
- PRACA W TURCJI
- Salon Firmowy Itaka Tychy
- Salon Firmowy Rainbow Oświęcim
- Salon Firmowy Rainbow Bielsko Biała

Czy odszkodowania dla pasażerów zostaną zmienione?
Linie lotnicze od momentu przygotowania przypisów o odszkodowaniach dla pasażerów twierdzą, że są one złe, zbędne i nieadekwatne. Oczywiście konsumenci są zadowoleni z odszkodowań, choć wskazywane są pewne systemowe braki rozwiązania (jak kara niezależna od przewinienia - po prostu jedynym kryterium jest czas), choć z drugiej strony takie podejście jest skuteczne i proste w procedowaniu.
Czeska prezydencja UE zasygnalizowała, że jest gotowa wznowić dyskusje w tym temacie. Myślę, że każdy się zgodzi, że jeśli płacisz 50 euro za bilet, a potem dostajesz 300 euro zwrotu, to nie jest w porządku - powiedział dla Politico Thomas Reynaert, dyrektor zarządzający brukselskiego lobby branżowego Airlines for Europe (A4E).
Argumenty z drugiej strony dostarczył Steven Berger, prawnik z brukselskiej grupy konsumenckiej BEUC, który mówi, że raczej trzeba zaostrzyć zasady lub je rozbudować Jeśli jedziesz z Litwy do Portugalii za 30 euro i jesteś tam uwięziony przez dwa dni między lotem, czy to sprawiedliwe, aby otrzymać tylko [kilka] euro odszkodowania? Musimy utrzymać poziom odszkodowań i wzmocnić egzekwowanie przepisów. Brak możliwości (umówionego) transportu oznacza bowiem de facto uwięzienie pasażera w miejscu, w którym się on nie chce już znajdować.
Zrzeszenie Międzynarodowego Transportu Lotniczego (IATA) i grupa lobbingowa A4E oszacowały, że zwroty należne (co nie oznacza, że wypłacone) pasażerom za bilety sprzedane, ale niewykorzystane w okresie od marca do maja 2020 r. wyniosły w UE i Wielkiej Brytanii 9,2 mld euro. Dla linii problemem jest także to, że tylko "nadzwyczajne okoliczności" zwalniają je z wypłaty odszkodowania. Ponieważ jednak nie ma definicji owych okoliczności, wiele spraw trafia do sądów lub Trybunału Sprawiedliwości UE, co wg. linii powoduje tworzenie precedensów i de facto zaostrzanie już obowiązującego aktu.
Jednak zarzucanie winy agencjom reprezentującym pasażerów, wykracza poza zdrowy rozsądek, bowiem to fakt, że linie masowo odrzucały roszczenia pasażerów o odszkodowanie spowodował, że wiele osób za pewien procent kwoty odszkodowania woli sprawę powierzyć profesjonalistom.
Sprawa jest delikatna dla unijnych decydentów, z których wielu jest przychylnych liniom lotniczym, ale nie chce sprawiać wrażenia, że cofają prawa pasażerów. Szef Ryanair Michael O'Leary sugerował, że Komisja Europejska powinna wziąć przykład z nadchodzącej w Wielkiej Brytanii reformy praw pasażerów lotniczych, która przewiduje odszkodowanie związane z kosztem biletu.
Lobbing branży lotniczej przynosi skutek, a osoby uzyskujące wysokie odszkodowania przy niskich cenach biletów są szczególnie atrakcyjnym przykładem niesprawiedliwości wg. linii lotniczych. Można jednak jasno powiedzieć, że liniom lotniczym nikt nie kazał sprzedawać biletu za 20-30-40 Euro, a chciwość i brak rezerw (zarówno w zakresie ludzkim jak i sprzętu latającego) nie są tu najwłaściwsze. I o ile wiele osób jest w stanie wybaczyć pewne problemy, czy opóźnienia, tak jednak perspektywa pozostania w jakiejś odległej destynacji całymi dniami, bo przewoźnik mógłby po prostu odwołać lot, nie zachęca do podróży samolotem.
Komentarze
Tagi:
Dział aktualności dnia:
Tradycyjne modele sprzedaży
Rok 2023 będzie udany według
Dział dla turystów:
Poczuj magię Ohrydu - Miasta
Macedonia Północna - wspaniały kraj, uosobienie wielowiekowej
Starsze aktualności:
Odbudowa lankijskiej turystyki będzie bardzo
Touroperatorzy wypłacą środki za niewykorzystane vouchery
Pierwsze połączenia lotnicze z lotniska w
Koszty organizacji spotkań
Przybywa condohoteli i apartamentów
Nawet 7 tys. firm dotkniętych kryzysem
Turyści zagłosowali na 100 najpopularniejszych atrakcji w
Grecja zanotowała w czerwcu przychody z turystyki większe niż przed
British Airways odwołują kolejne loty z
Nowości na Dniach Twierdzy
Czy odszkodowania dla pasażerów zostaną
Jak zmieniają się ceny wrześniowych
Mikosz: Do końca roku przewoźnicy powinni uporać się z
Linie lotnicze KLM mają nowy sposób sprzedaży biletów
Co IGHP radzi hotelarzom w obliczu koronawirusa?
W Bułgarii protesty po wznowieniu obostrzeń
Przedstawiciele branży turystycznej tworzą zespół kryzysowy przy Ministerstwie Rozwoju
Sieć hoteli Ibis ma sposób na konkurencję
Szwajcarska wioska kusi premią za osiedlenie się
Gala Gault&Millau i premiera Żółtego Przewodnika na 2018 rok już wkrótce
Gastronomia: rośnie rynek zamówień jedzenia online
Turyści coraz bardziej lubią Śląsk?
Enter Air: Rekordowe Lato 2017
Jakie wyniki finansowe osiągnęła Grupa eSky w pierwszym półroczu?
Polska Zobacz Więcej: konkurs dla uczestników
Polacy rzucili się do rezerwowania noclegów
Ryanair planuje zamknąć cztery bazy operacyjne
Cypr umieszcza Polskę w kategorii pomarańczowej
Czy najwięcej zyskali turyści korzystający z ofert first minute?
Minister zapowiada pomoc dla biur podróży
Nowy członek w Stowarzyszeniu Rady Przedstawicieli Linii Lotniczych w Polsce