TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Jakie wyniki finansowe osiągnęła Grupa eSky w pierwszym półroczu?

Grupa eSky ogłosiła wyniki finansowe wypracowane w pierwszej połowie 2019 roku.


W pierwszym półroczu 2019 roku całkowita wartość sprzedaży (TTV - total transaction value) wypracowana przez Grupę eSky wyniosła ponad 1,16 mld zł. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku jest to wzrost o blisko 77%. Ponadto, Grupa może pochwalić się także rekordową wartością przychodów netto, których dynamika rok do roku wyniosła 73% osiągając w I półroczu 2019 wartość 142 mln zł.

W ciągu sześciu miesięcy bieżącego roku Grupa eSky weszła na 15 nowych rynków, w tym na dwa nowe kontynenty - do Afryki (RPA) oraz Australii i Oceanii (Nowa Zelandia). Grupa eSky rozszerzyła też współpracę z PayU, dzięki której podróżujący mogą kupić bilety lotnicze i pakiety Lot+Hotel" w systemie ratalnym, w tym również z ratami 0%. eSky nie zwalnia tempa - jeszcze w tym roku zapowiada wejście na kolejne rynki oraz dynamiczny rozwój produktów dla użytkowników.

Kolejny rok z rzędu możemy pochwalić się rewelacyjnymi wynikami. Grupa eSky na wszystkich 50 światowych rynkach osiągnęła blisko 1,2 mld zł sprzedaży z czego 142 mln zł to nasze przychody netto. W ubiegłym roku nasza sprzedaż w ciągu pierwszych 6 miesięcy przekroczyła 650 mln, a przychody netto 82 mln zł, tak więc dynamika w obu przypadkach znacząco przekracza 70%. Jesteśmy szczególnie zadowoleni, że co piąta dokonana w serwisach eSky rezerwacja pochodzi z jednego z 15 nowych rynków, na które weszliśmy w tym półroczu. Zresztą dynamika naszej ekspansji również jest ogromna, przypomnę, że w 2018 roku weszliśmy na 12 nowych rynków, a w zaledwie 6 miesięcy bieżącego roku - możemy się pochwalić obecnością na kolejnych 15 - mówi Łukasz Neska, Wiceprezes Zarządu Grupy eSky.

W 2019 roku Grupa eSky przyspieszyła tempo ekspansji oraz wkroczyła na dwa nowe kontynenty do Afryki oraz Australii i Oceanii. Pierwszym afrykańskim rynkiem z logo eSky jest Republika Południowej Afryki a pierwszym rynkiem na Antypodach - Nowa Zelandia. Według zapowiedzi władz Spółki, Grupa nie zwalnia tempa ekspansji i bacznie przygląda się nie tylko rynkom afrykańskim - zwłaszcza atrakcyjnym turystycznie rynkom Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu (MENA), ale także regionowi Azja-Pacyfik (APAC).

Nasza strategia nie zmienia się, bo jak po raz kolejny udowadniają nasze wyniki finansowe - jest skuteczna. Stawiamy na dwutorowy rozwój: z jednej strony dynamiczna ekspansja, z drugiej - rozwój oferty dla naszych użytkowników. W tym roku przede wszystkim postawiliśmy na technologię virtual interlining, na bazie której stworzyliśmy nasze autorskie rozwiązanie - MultiLine, które łamie bariery dotychczas oferowanych połączeń i w pełni wykorzystuje potencjał linii lotniczych. W standardowej ofercie, podróżujący otrzymuje propozycję lotu od konkretnego przewoźnika lub lot łączony od współpracujących ze sobą linii. Dzięki MultiLine od eSky możliwe jest zestawienie dowolnych połączeń różnych linii lotniczych - niezależnie od tego, czy przewoźnicy ze sobą współpracują czy nie - dodaje Łukasz Neska. To kolejny atut dla pasażerów - mogą zdecydować nie tylko o tym dokąd chcą polecieć i zaplanować dowolną liczbę przesiadek, ale też wybrać dogodniejsze godziny lotów, co bywa szczególnie ważne, gdy np. podróżuje się w większej grupie osób lub z dziećmi. Dodatkowym atutem jest także to, że wszystkie powyższe kroki można zamknąć w jednym procesie rezerwacyjnym. Od lat inwestujemy nie tylko w technologię, ale też biznesowe relacje, dlatego możemy poszczycić się bogatą listą przewoźników, z którymi współpracujemy. W ostatnim czasie zawarliśmy umowę z Rainbow oraz ETI, dzięki którym rozszerzyliśmy naszą ofertę o kolejne loty czarterowe.

Prócz rozwiązania MultiLine, Grupa eSky stale rozwija ofertę dynamicznych pakietów "Lot+Hotel", która umożliwia zakup zarówno biletów lotniczych, jak i preferowanego, atrakcyjnego miejsca noclegowego spośród blisko 1,3 miliona apartamentów i hoteli. Zainteresowanie użytkowników tą opcją stale rośnie. Grupa eSky podała, że sprzedaż pakietów "Lot+Hotel" rośnie w trzycyfrowym tempie i spodziewa się, że trend ten w umocni się w kolejnych okresach. Oferta eSky zyskuje także dzięki wprowadzonemu systemowi ratalnemu, dzięki któremu podróżujący mogą sfinansować swoje wyjazdy także w atrakcyjnym systemie ratalnym, dzięki płatnościom PayU. Do końca roku, podróżujący którzy zdecydują się na zakup biletów lotniczych, pakietów Lot+Hotel", mogą skorzystać m.in. z rat 0%, gdzie RRSO (rzeczywista roczna stopa oprocentowania) wynosi 0%, wybierając płatność w 10 ratach.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
eSky finanse wzrost wyniki rezerwacja




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję