Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Wyłoniono Mistrza Polskiej Wódki
Poznaliśmy laureatów barmańskiego konkursu o tytuł Mistrza Polskiej Wódki.
Ten tytuł zdobyła Natalia Kawa z krakowskiego koktajl baru Czeczotka. Laureatka pierwszej edycji konkursu barmańskiego organizowanego przez Muzeum Polskiej Wódki pokonała blisko 100 barmanów, którzy zmierzyli się z przygotowaniem koktajlu na polskiej wódce. Jednak żeby cieszyć się z wygranej, poza przygotowaniem doskonałego koktajlu, wymagana była wiedza o produkcji polskiej wódki, umiejętność rozpoznawania jej rodzajów, celny dobór potraw i alkoholi pod okiem Karola Okrasy oraz głosy publiczności.
Finałowa rywalizacja odbyła się w Barze 3/4, działającym w budynku pierwszego na świecie Muzeum Polskiej Wódki, a nagrodą główną był czek w wysokości 10 000 złotych. W jury zasiedli mistrz kuchni Karol Okrasa, Karim Bibars - manager Baru 3/4, Rafał Ciesielski, właściciel projektu edukacyjnego Barschool.pl oraz Maciej Starosolski, Globalny Ambasador Polskiej Wódki.
Barmani rywalizowali w czterech konkurencjach, sprawdzających ich najważniejsze umiejętności zawodowe. Pierwszym sprawdzianem był blind tasting, czyli odczytywanie smaków i aromatów alkoholi, które pozornie są identyczne. Ważna była również wiedza o produkcji Polskiej Wódki. Dlatego dzień przed finałem, barmani odwiedzili gorzelnię w Turwi, gdzie śledzili pierwszy etap produkcji narodowego trunku. Na finalistów czekała również wizyta w Muzeum Polskiej Wódki w Warszawie, które od połowy czerwca jest otwarte dla zwiedzających.
Gospodarzem trzeciej konkurencji był Karol Okrasa. Food-pairing koktajlowy polegał na zaproponowaniu koktajli do pięciu potraw przygotowanych z wykorzystaniem wołowiny. Czwartym i decydującym zadaniem była prezentacja koktajlowa i ocena pracy barmanów przez jury i gości baru 3/4. Barmani serwowali koktajle, które zgłosili do konkursu w fazie rekrutacji - obowiązkowo na Polskiej Wódce i z co najmniej jednym składnikiem - produktem będącym chronionym oznaczeniem geograficznym, chronioną nazwą pochodzenia czy gwarantowaną tradycyjną specjalnością, bądź wpisanych na listę produktów tradycyjnych i regionalnych.
Decydująca rywalizacja z udziałem trzech najlepszych barmanów dnia - Natalii Kawy, Patryka Kowalskiego oraz Michała Stasiaka - rozpoczęła się późnym wieczorem . Przez godzinę barmani serwowali gościom Baru 3/4 swoje finałowe koktajle na Polskiej Wódce. Z kolei goście odwzajemniali się finalistom płacąc za konkursowe koktajle symbolicznymi banknotami.
Jak podkreśla Maciej Starosolski, Globalny Ambasador Polskiej Wódki, pierwsza edycja Mistrzów Polskiej Wódki spotkała się z dużym zainteresowaniem uczestników. Biorąc pod uwagę bardzo krótki etap rekrutacyjny oraz intensywny zawodowo okres, blisko 100 zgłoszeń to doskonały wynik. Jestem bardzo zadowolony z przebiegu konkursu i już nie mogę doczekać się kolejnej edycji Mistrzów Polskiej Wódki - dodaje.
W finale konkurowali barmani o bardzo różnym doświadczeniu zawodowym - dobrze znane nazwiska sceny barmańskiej oraz osoby dopiero od niedawna profesjonalnie zajmujące się sztuką barmańską. Jak się okazało, tym razem z najlepszej strony pokazała się jedna z młodszych uczestniczek. Mistrzynią Polskiej Wódki została Natalia Kawa, która na co dzień pracuje w krakowskim koktajl barze Czeczotka. To dla mnie olbrzymie zaskoczenie, dlatego że jestem kobietą i najmłodszą osobą wśród finalistów, a za barem pracuję od 1,5 roku. Rywalizacja z wiele bardziej doświadczonymi barmanami była sporym wyzwaniem i nie dawałam sobie dużych szans na wygraną. Ostatnia godzina za barem minęła jak dziesięć minut. To były zdecydowanie najlepsze chwile w moim życiu zawodowym - mówiła Natalia Kawa po odebraniu nagrody. Barmanka z Krakowa w finale serwowała koktajl na bazie żytniej wódki, z białym infuzowanym wermutem i kordiałem na bazie suski sechlońskiej, produktu regionalnego z Małopolski. Dodatkiem był chips z oscypka, a cały koktajl był dymiony drewnem wiśniowym, które podkreśla owocowe nuty. Kolor mojego koktajlu mylił. Był bladoróżowy, raczej kobiecy, ale miał mocno ziołowy i wytrawny smak - dodała laureatka
Konkurs Mistrzowie Polskiej Wódki był skierowany do wszystkich barmanów, którym zależy na silnej pozycji polskiej wódki. Przystępując do rywalizacji, barmani zgłaszali autorski przepis na koktajl, obowiązkowo ze składnikiem z listy produktów będących chronionym oznaczeniem geograficznym, chronioną nazwą pochodzenia czy gwarantowaną tradycyjną specjalnością, bądź wpisanych na listę produktów tradycyjnych i regionalnych. Koktajle musiały bazować na alkoholach zgodnych z definicją naszego narodowego trunku. Ich wyróżnikiem jest sposób produkcji, zgodny z prawną definicją polskiej wódki. Do jej produkcji można użyć wyłącznie pięciu tradycyjnych polskich zbóż (pszenicy, żyta, pszenżyta, jęczmienia i owsa) albo ziemniaków uprawianych w Polsce. Po drugie, poza krajowym pochodzeniem surowców, wszystkie etapy produkcji muszą odbywać się na terenie Polski.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Dział nagrody i wyróżnienia:
Można składać oferty w Programie wsparcia
Kto dołączył do Polskich Marek
Chorwacja doceniona za osiągnięcia w rozwoju zrównoważonej
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Listopad na lotniskach stosunkowo spokojny
Profitroom: Wyjazdy biznesowe pod znakiem zapytania
Turcję odwiedza coraz więcej turystów zagranicznych
Air China zmniejszy częstotliwość lotów do Korei Północnej
Branża turystyczna wchodzi w nową erę obsługi płatności
Jest szansa na dobre wyniki touroperatorów w sezonie
Ruszył nabór do kolejnej edycji akcji Polska zobacz więcej
UNWTO: 3 scenariusze dla turystyki
GPW zawiesza obrót akcjami Orbisu
Przewoźnik ukarany za zmuszanie kandydatek do pracy do robienia testów ciążowych
Fiskus bacznie przygląda się gastronomii
Podróż - kolej transsyberyjska warto ? tanio ?
Amerykańskie lotnisko obsłużyło najwięcej pasażerów
Gmina Mielno zbadała turystykę
Wybrano najlepsze produkty turystyczne na Mazowszu
Rozpoczął się nabór wniosków o dofinansowanie z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych
Słowacja rozpoczęła znoszenie ograniczeń
Grupa Emirates zmniejsza straty
Firmy przewozowe będą mogły zatrudniać tylko kierowców o spr