TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być spójne

Stowarzyszenia przewoźników lotniczych z całego świata wezwały rządy do zachowania spójności przepisów dotyczących przydziału slotów na lotniskach.


We wspólnym oświadczeniu, African Airlines Association (AFRAA), Airlines for America (A4A), Airlines International Representation in Europe (AIRE), Arab Air Carriers Organization (AACO), Association of Asia-Pacific Airlines (AAPA), European Express Association, European Regions Airline Association (ERAA), International Air Transport Association (IATA) oraz Latin American and Caribbean Air Transport Association (ALTA) przedstawiły korzyści płynące ze stosowania wytycznych dot. przydziału slotów (WASG), które od dziesięcioleci zapewniają stabilność i spójność w zarządzaniu czasem na start i lądowanie. W ramach WASG konsumenci skorzystali na stałym wzroście niezawodnych rozkładów lotów i ekspansji na nowe rynki, podczas gdy linie lotnicze i porty lotnicze odnotowały wzrost wykorzystania ograniczonej przepustowości lotnisk.

Przewoźnicy ostrzegają, że niespójność regulacji dotyczących przydziałów czasu na start lub lądowanie grozi zakłóceniem rozkładów lotów linii lotniczych i zagraża postępom w zakresie globalnej łączności, wydajności, konkurencji i wyboru, które charakteryzowały branżę lotniczą w ostatnich dziesięcioleciach. Wraz ze stałym wzrostem liczby lotnisk ważne jest, aby rządy uznały znaczenie harmonizacji przepisów dotyczących slotów zgodnie z WASG.

W ostatnich latach WASG przeszły znaczącą rewizję, wraz z ulepszeniem definicji nowego podmiotu, aby zwiększyć konkurencję i możliwości dostępu do zatłoczonych portów lotniczych. Monitorowanie wydajności slotów zostało również lepiej zdefiniowane, aby zapewnić optymalne wykorzystanie przydzielonego czasu na start lub lądowanie. Dlatego ważne jest, aby krajowe lub regionalne przepisy dotyczące przydziałów czasu na start lub lądowanie były dynamicznie dostosowywane do WASG, tak aby sektor lotniczy i podróżni mogli natychmiast skorzystać z tych i innych ulepszeń systemu.

Stowarzyszenia wezwały również rządy, które myślą o włączeniu WASG lub zmianie istniejących przepisów dotyczących przydziałów slotów, do współpracy z Worldwide Airport Slot Board, organem składającym się z ekspertów ds. przydziałów slotów z linii lotniczych, portów lotniczych i koordynatorów, którzy nadzorują eksperckie zmiany w WASG. Konsultacje z tą grupą ekspertów mogą zapewnić, że rządy, ich gospodarki i obywatele będą nadal czerpać korzyści z coraz bardziej połączonej, zrównoważonej i wydajnej sieci transportu lotniczego.

Branża transportu lotniczego rozwija się dzięki spójnym globalnym standardom. Worldwide Airport Slot Guidelines są niedocenianym bohaterem systemu transportu lotniczego. Dzięki WASG podróżni, firmy i gospodarki na całym świecie odnoszą korzyści ze stałego wzrostu połączeń lotniczych, silnej konkurencji i różnorodności tras, przy jednoczesnym zapewnieniu, że wykorzystanie ograniczonej przepustowości lotnisk również wzrosło. Rządy powinny dostosować swoje przepisy dotyczące przydziałów czasu na start lub lądowanie do tego globalnego standardu, aby czerpać korzyści z lepszej łączności lotniczej, wydajności i możliwości wyboru dla konsumentów- powiedział Willie Walsh, członek zarządu IATA.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
sloty przepisy lotnisko przewoźnik lotniczy międzynarodowe zrzeszenie przewoźników lotniczych iata




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję