Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wakacje.pl_poszukiwany specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki Salon Firmowy ITAKA
- Pilotaż 9-11.10/ z Tuszyna do świętokrzyskiego
- KRAKÓW - Specjalista ds. Sprzedaży Podróży
- Specjalista ds. turystyki - Wakacje.pl Zabrze
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI W BIURZE PODRÓŻY W...
- PŁATNY STAŻ W BIURZE PODRÓŻY W CENTRUM KRAKOWA
- specjalista ds. turystyki
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Poszukiwany pilot z Krakowa na 14.10.2024...
Ten sezon był średni
Chociaż pogoda w Polsce dopisała, to nie był sezon marzeń. Co piąty właściciel obiektów noclegowych w Polsce ocenia swoje wyniki w czasie wakacji jako złe, 39% stwierdza, że było średnio - wynika z ankiety Nocowanie.pl, badającej nastroje po zakończeniu wysokiego sezonu. Zapytani o to, co dalej, właściciele obiektów zapowiadają inwestycje w remonty i dostosowanie oferty do konkretnych grup odbiorców.
O sprawdzenie nastrojów rodzimej branży noclegowej po zakończeniu wakacji pokusił się największy polski portal rezerwacyjny Nocowanie.pl. W przeprowadzonej przez niego ankiecie udział wzięło 200 właścicieli obiektów noclegowych z kraju. Najliczniejsza grupa - 39% - ocenia sezon jako średni. "Było źle" stwierdza 21% ankietowanych. Nie brakuje jednak zadowolonych: bardzo dobrze swoje wyniki ocenia 13% respondentów, a dobrze - kolejne 17%.
Trudno się dziwić rozczarowaniu. Dopisała znakomita pogoda, od której najczęściej uzależnione są wyniki rodzimej branży. Były więc podstawy, żeby spodziewać się lepszego obłożenia podkreśla Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl. Tym bardziej, że świadomi silnej konkurencji i tej w kraju, i tej za granicą właściciele aktywnie zabiegali o gości podkreśla.
Za najskuteczniejsze swoje działania ankietowani uznali promocje cenowe - 36% respondentów, reklamę w mediach społecznościowych 21% oraz reklamę w wyszukiwarkach 21%. Badani zabiegali o turystów utrzymując ceny na zeszłorocznym poziomie (59%) a nawet obniżając
ceny (15%). Jeszcze przed sezonem zainwestowali w atrakcje i udogodnienia dla różnych grup docelowych. Ci, którzy liczyli na obecność rodzin stworzyli dodatkowe atrakcje dla dzieci - 21%, czy rodzinne strefy relaksu - 14%. Z kolei ci, którzy chcą przyciągnąć dorosłych inwestowali w udogodnienia takie, jak sauna czy jacuzzi - 9% ankietowanych.
Jak podkreślają uczestnicy badania, sposobem na przyciągnięcie gości była też zmiana polityki dotyczącej długości rezerwacji, którą wymusił trend skróconych wyjazdów zauważa Agnieszka Rzeszutek. Aż 60% ankietowanych przyznaje, że goście zatrzymywali się u nich na zaledwie 3-5 nocy podkreśla. Kolejne 16% podejmowało turystów na jeszcze krótsze pobyty - zaledwie jednodniowe lub dwudniowe. Żaden z respondentów nie odnotował pobytów dłuższych niż tydzień.
Dzięki ankiecie potwierdza się też kolejny trend - Polska coraz częściej zwraca uwagę gości z zagranicy. Aż 89% ankietowanych podjęło turystów zagranicznych. W przypadku 46% ankietowanych obcokrajowcy stanowili mniej niż 10% ogólnej liczby gości, ale 13% badanych przyznało, że turyści zagraniczni odpowiadali za 21-50% wszystkich rezerwacji złożonych w ich obiekcie.
Pozostaje jeszcze pytanie: co dalej? Po zakończeniu wysokiego sezonu oczywistym wyzwaniem dla obiektów całorocznych jest mniejsza liczba turystów. Ankietowani podkreślają też, że muszą mierzyć się nie tylko ze sporą konkurencją, ale też z wysokimi kosztami utrzymania obiektu oraz kosztami pracowniczymi relacjonuje dalej Agnieszka Rzeszutek.
Stąd poszukiwanie nowych możliwości i skierowanie oferty do precyzyjniej określonej grupy docelowej. W odpowiedzi na rosnący trend wypoczynku bez dzieci, aż 31% chce przyciągnąć pary. Kolejne 13% chce powalczyć o grupy zorganizowane, a 11% chce przyciągnąć osoby podróżujące służbowo.
Dlatego właściciele obiektów decydują się na remonty i rozbudowy, których przeprowadzenie w najbliższym czasie planuje aż 51% badanych, czy deklarowane inwestycje w udogodnienia typu spa&wellness. Stąd również ostrożna polityka cenowa: w sezonie zimowym 72% ankietowanych nie planuje podnosić cen, a 7% wręcz planuje obniżki.
To odpowiedź na oczekiwania rynku. Obiekty oferujące tanie noclegi w dobrym standardzie najmniej odczuwają odpływ turystów ocenia Agnieszka Rzeszutek. Z drugiej strony na obłożenie mogą liczyć też obiekty o standardzie najwyższym, które niezmiennie przyciągają turystów o zasobniejszych portfelach, a także gości zagranicznych.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Dział hotele, pensjonaty:
Dofinansowanie na projekty
Starsze aktualności:
Kultowa, rzymska atrakcja turystyczna będzie
Nowy hotel Radisson Hotel Group w
USA najpotężniejszym rynkiem
Thomas Cook kupiony przez
Dolny Śląsk podsumowuje promocję
Otwarcie Mercure Szczyrk
Marriott zawiesza działalność w Rosji
Trwa XVII edycja konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny
IATA: liczba pasażerów lotniczych wzrośnie dwukrotnie
Zimowe wyjazdy tańsze niż przed rokiem
Grecja otworzy granice dla turystów
Wyjazdy motywacyjne powrócą najwcześniej w połowie przyszłego roku?
Novaturas: mniej klientów, mniejsze zyski
Wyjazdy do Portugalii i na Maltę droższe niż przed tygodniem
ITD rozpoczyna akcję protestacyjną
Tunel szansą dla zachodniopomorskiej turystyki
Zmiany w składzie Rady Nadzorczej PKP SA
Pierwszy przewoźnik rezygnuje z celu klimatycznego
Ruszają IV Turystyczne Mistrzostwa Blogerów
KLM wprowadza nowy koncept serwisu pokładowego
Tańsze bilety wstępu do krakowskich muzeów
PKS Polonus otwiera wakacyjne linie
kwatera prywatna--- Wegry--HAJDUSOBOSLO