Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Nomade - Specjalista ds. wsparcia sprzedaży
- Animator w klubie dla dzieci - Cypr Północny
- REZYDENT NA MAJORCE
- REZYDENT NA COSTA DEL SOL
- Specjalista ds. organizacji i rozliczeń imprez...
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości lotnictwa
Zwracając się do urzędników z instytucji UE i państw członkowskich wraz z kluczowymi partnerami branżowymi i interesariuszami podczas dorocznego noworocznego przyjęcia ACI EUROPE, Armando Brunini, prezes stowarzyszenia i dyrektor generalny SEA Milan Airports, wezwał decydentów do przyjęcia odważnych, nowatorskich podejść w celu zabezpieczenia konkurencyjnej i zrównoważonej przyszłości europejskiego lotnictwa pośród radykalnie zmienionych krajobrazów geopolitycznych, środowiskowych i gospodarczych.
Bardziej niż kiedykolwiek Europa znajduje się na rozdrożu, stając w obliczu krytycznych prób dla swojej globalnej pozycji i przywództwa, zarówno politycznie, jak i gospodarczo. Nowa era wymaga odwagi, wizji i jedności od nas wszystkich, w tym od naszych decydentów i regulatorów. Nie możemy stawić czoła tym bezprecedensowym wyzwaniom, mając do dyspozycji wczorajsze podręczniki. Dotyczy to w szczególności lotnictwa powiedział Brunini.
W obliczu napiętej sytuacji geopolitycznej przekładającej się na zwiększone zagrożenia bezpieczeństwa lotnictwa, Brunini wezwał UE do opracowania własnego, w pełni zintegrowanego systemu testowania i certyfikacji sprzętu do ochrony lotnictwa, co pozwoliłoby nadążać za rozwojem i wdrażaniem krytycznej technologii bezpieczeństwa.
Brunini odniósł się w tym kontekście do ponownego wprowadzenia we wrześniu ubiegłego roku ograniczeń w przewozie płynów i żeli, co wyraźnie wpłynęło na zaufanie branży do obecnego systemu testowania i certyfikacji. Przypomniał, że wiele lotnisk wydało miliony euro na wdrożenie najnowszej technologii kontroli w celu poprawy zarówno bezpieczeństwa, jak i doświadczeń pasażerów, tylko po to, by dowiedzieć się, że jej certyfikacja nie jest już ważna.
Poza tą konkretną kwestią Brunini wezwał również do większego wsparcia UE dla budowania potencjału bezpieczeństwa i finansowania strategicznej infrastruktury, takiej jak lotniska: "Najwyższy czas na weryfikację rzeczywistości".
Przechodząc do imperatywu dekarbonizacji, Brunini potwierdził poparcie europejskich lotnisk dla Fit for 55, ale ostrzegł, że redukcja emisji nie powinna oznaczać ograniczenia łączności lotniczej a wraz z nią konkurencyjności i globalnej pozycji Europy.
Potrzebujemy większej elastyczności i większego wsparcia, aby mieć pewność, że możemy dekarbonizować, jednocześnie zachowując wyjątkowe korzyści ekonomiczne i społeczne płynące z łączności lotniczej. Innymi słowy, pilnie potrzebujemy strategii przemysłowej UE w zakresie lotnictwa. Ta strategia musi rozpocząć się od naszego włączenia do nadchodzącego Clean Industrial Deal i musi również obejmować system rezerwacji i roszczeń, aby wspierać najefektywniejsze wdrażanie SAF w całej sieci lotnisk wraz z większą liczbą bezpłatnych uprawnień ETS dla SAF - powiedział Brunini.
Brunini zwrócił uwagę na nieproporcjonalny wpływ Fit for 55 na małe lotniska regionalne i wezwał Komisję Europejską do odpowiedniego dostosowania wytycznych dotyczących pomocy państwa. Podkreślił, że obecne wytyczne dotyczące pomocy państwa nie uwzględniają faktu, że zwiększając koszty lotów, Fit for 55 utrudni tym lotniskom utrzymanie i przyciągnięcie linii lotniczych co jeszcze bardziej osłabi ich rentowność finansową. Oznacza to, że umożliwienie tym lotniskom dalszego otrzymywania pomocy operacyjnej będzie miało kluczowe znaczenie dla ochrony spójności i równości terytorialnej.
Oprócz mniejszych regionalnych lotnisk Brunini podkreślił również potrzebę zachowania i zrównoważonego rozwoju europejskiej sieci lotnisk umożliwiając rozbudowę przepustowości tam, gdzie jest to potrzebne..
Podsumowując trwające konsultacje w sprawie "kontroli sprawności" przepisów dotyczących lotnisk prowadzone przez Komisję Europejską, Brunini przedstawił argumenty za długo oczekiwaną reformą przepisów dotyczących slotów na lotniskach: "Przepisy te mają ponad 30 lat i odzwierciedlają rynek lotniczy, który już nie istnieje. Muszą być dostosowane do rzeczywistości kryzysu zdolności produkcyjnych, z którym się mierzą się linie lotnicze konsolidujące się aby zapewnić lepsze wykorzystanie ograniczonej przepustowości lotnisk i większą przejrzystość.
Komentarze
Tagi:
Dział aktualności dnia:
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Dział dla turystów:
Gdzie Polacy polecą sami na Święta i Nowy
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Starsze aktualności:
Raport o podróżach Polaków w
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Coolcation nie tylko w
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
Wyjazdy do Portugalii i na Maltę droższe niż przed tygodniem
ITD rozpoczyna akcję protestacyjną
PKS Polonus otwiera wakacyjne linie
PHH ponownie uruchamia dwa izolatoria
IGHP: hotele tańsze, a i tak mają problem z wypełnieniem pokoi
Czy warto jechać z Eximem na Rejs po Nilu ?
Tańsze bilety wstępu do krakowskich muzeów
eSky rozbudowuje aplikację mobilną
IATA: liczba pasażerów lotniczych wzrośnie dwukrotnie
Lufthansa Group żegna wieloletniego prezesa firmy
Grecja powoli przywraca aktywności wewnątrz lokali
Emirates zacznie pobierać opłaty za rezerwacje przez GDS
Strzelanina w holenderskim mieście
