Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Hotel*** w Austri
- Touroperator ETI - Przedstawiciel handlowy
- Praca w Chorzowie!
- Specjalista ds. obsługi biura z jęz. angielskim
- BP Itaka - Specjalista ds. Turystyki - Salon...
- Rezydent na Cyprze
- Praca dla miłośnika podróży Pszów
- Praca Pilot wycieczek
- Specjalista Ds. Turystyki Travelplanet Wrocław
- Praca w Krakowie u Organizatora - szukamy PRODUCT...

Ryanair liczy straty
Ryanair Holdings publikuje swoje wyniki finansowe za pierwszą połowę roku obrachunkowego kończącego się w marcu 2021 r.
Grupa zanotowała stratę w wysokości 197 mln euro. Dla porównania, w I półroczu roku poprzedniego grupa cieszyła się zyskiem w wysokości 1,15 mld euro. Od połowy marca do końca czerwca 99% floty zostało uziemione. Ruch w pierwszym półroczu spadł z 86 mln do 17 mln przewiezionych pasażerów. Wdrożono działania mające na celu redukcję kosztów w skali całego biznesu, we wrześniu przewoźnik pozyskał finansowanie w wysokości 1,25 mld EUR (plasowanie akcji i euroobligacja). Przewoźnik 4,5 mld euro w gotówce. Oprócz tego, Grupa będzie musiała spłacić ponad 1,5 mld euro długu w 2021 r. (w tym 600 mln funtów brytyjskiego CCFF i 850 mln euro obligacji).
COVID-19 uziemił całą flotę grupy od połowy marca do końca czerwca, ponieważ rządy UE wprowadziły zakazy lotów i podróży oraz szeroko zakrojone blokady podróżowania. W czasie tego kryzysu linie lotnicze Grupy obsługiwały loty ratunkowe i repatriacyjne na zlecenie wielu rządów państw UE. Grupa wdrożyła szeroko zakrojone działania w zakresie ochrony zdrowia, w szczególności na pokładach samolotów, w celu spełnienia wytycznych UE (ECDC i EASA), a 1 lipca z powodzeniem wznowiła loty na większości tras obsługujących do 60% zdolności przewozowych z poprzedniego roku w II kwartale, osiągając ponad 70% współczynników wykorzystania miejsc. Negatywny wpływ na zaufanie pasażerów i rezerwacje na W.20 miał powrót nieskoordynowanych ograniczeń lotów rządów UE we wrześniu i październiku, który znacznie ograniczył podróże do/z większości krajów Europy Środkowej, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Austrii, Belgii i Portugalii. W związku z tym Ryanair zmniejszył ostatnio swoje prognozy dotyczące ruchu na trasie do ok. 38 mln gości. Spowodowało to zmniejszenie przepustowości do najwyżej 40% ruchu obsłużonego w poprzednim roku.
Kryzys Covid-19 doprowadził już do zamknięcia wielu unijnych linii lotniczych, w tym Flybe, Germanwings i Level, a także do głębokiego długoterminowego zmniejszenia zdolności przewozowych wielu innych.
Przychody grupy spadły o 78% do 1,18 mld euro, a ruch lotniczy spadł o 80% do 17,1 mln euro. Przy prawie zerowym ruchu w pierwszym kwartale, zdecydowana większość przychodów w pierwszym półroczu została osiągnięta w drugim. W związku z tym, że coraz więcej gości wybierało priorytetowe wejście na pokład i rezerwację wybranych miejsc, przychody pomocnicze były bardzo wysokie.
W ciągu półrocza podjęto istotne prace, aby skutecznie poprawić długoterminową przewagę kosztową Ryanair. Grupa uzgodniła z pracownikami i ich związkami zawodowymi obniżki wynagrodzeń, które pomogły zminimalizować utratę miejsc pracy. Lauda została całkowicie zrestrukturyzowana, uzgodniono lepsze warunki z naszymi dostawcami usług serwisowych, leasingodawcami, działem marketingu i innymi dostawcami oraz renegocjowano wiele umów dotyczących portów lotniczych.
Ryanair zaraportował posiadanie 4,5 mld euro gotówki na 30 września. Prawie 80% floty Grupy jest nieobciążona (o wartości księgowej ponad 7 mld euro). Od marca Grupa zmniejszyła straty gotówkowe poprzez obniżenie kosztów, udział w programach wsparcia płac UE, anulowanie wykupu akcji i odroczenie innych niż istotne nakładów inwestycyjnych. We wrześniu Grupa pozyskała 400 mln euro kapitału własnego i 5-letnią (niezabezpieczoną) euroobligację na kwotę 850 mln euro. Gotówka wzrosła również dzięki zwrotom od dostawców w wysokości 250 mln euro otrzymanym w drugim kwartale.
Kończący się w 2021 r., rok finansowy nadal będzie dla Ryanair ogromnym wyzwaniem. Biorąc pod uwagę obecną niepewność dotyczącą Covid-19, Ryanair nie może w tym momencie przedstawić dokładnych prognoz. Grupa przewiduje przewiezienie około 38 milionów pasażerów podkreślając, że może to ulec zmianie jeśli unijne rządy w dalszym ciągu będą szkodzić liniom lotniczym wprowadzając nieskoordynowane ograniczenia. Grupa przewiduje, że strata jaką osiągnęła w pierwszym półroczu, jeszcze się zwiększy na koniec roku.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
AirHelp świętuje 10-lecie
eSky: Polacy nie przestają
Lotniska regionalne odzyskały
Starsze aktualności:
Accor publikuje wyniki finansowe za I
Polska Izba Turystyki z Grupą MTP zorganizują targi turystyczne w
Jest porozumienie PAŻP i
Małopolska zainauguruje sezon turystyczny Festiwalem
Udany początek roku dla greckiej
PAŻP się ugina, ale czy to
Rosja zawieszona w prawach członka
Itaka rozpoczyna sprzedaż oferty zimowej
Warszawska Organizacja Turystyczna: ograniczenia lotów to duży cios dla
Północna Izba Gospodarcza: musimy krzyczeć, że wypoczynek w Polsce jest
Airbnb będzie musiał przekazywać dane dotyczące noclegów belgijskim organom
Lotnisko w Modlinie będzie mogło obsługiwać po 12 lotów
Pyszne.pl: coraz większe zainteresowanie daniami wegetariańskimi
Zmiany w zarządzie spółki hotelarskiej
Berlińska grupa hostelowa podsumowuje 2018 rok
Na turystyce krajowej też można zarobić
Popyt na razie zawodzi optymistycznie nastawionych organizatorów
NIK sprawdził, jak Policja chroni turystów nad wodą
Światowa Organizacja Turystyki rozpoczyna współpracę z UEFA
ERGO Ubezpieczenia Podróży chroni klientów również w pandemii
Egipt zacznie wymagać testów PCR także od turystów
Pinta: Cel crowdfundingowej zbiórki został osiągnięty
V Gala Premierowa Żółtego Przewodnika Gault&Millau już wkrótce
Turystyka krajowa dominuje w wyszukiwarce Google
Zalecenia dla hoteli - zachowajmy zdrowy rozsądek
Wejdą w życie nowe zasady nazewnictwa alkoholi w UE
Czy lipiec był przychylnym miesiącem dla branży turystycznej?
Sprzedajesz polisy? Pamiętaj o OWU
czy był ktoś w Turcji w Alanya w hotelu Gural
