Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poznań - Specjalistka / Specjalista ds. turystyki
- Stojaki na katalogi - za darmo :)
- Nowe Biuro Podróży w Ełku - Specjalista ds....
- BIURO PODRÓŻY W PRUSZKOWIE
- Kasjer/ kasjerka lotnicza - Łódź
- Pilot na Portugalię, 26 kwietnia - 4 maja 2024
- Specjalista ds. turystyki Warszawa
- Kasjer/ kasjerka lotnicza - Warszawa
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki- Warszawa
- Pilot 26.04 - 03.05.2024 Włochy


Hackathon przeciw marnowaniu jedzenia w hotelach
W dniach 17-19 listopada w hotelu Mercure Wrocław Centrum odbył się pierwszy w Polsce hackathon podejmujący problem marnotrawienia żywności w hotelach.
Specjaliści IT, eksperci ds. odpadów żywności, aktywiści społeczni oraz eksperci gastronomii próbowali odpowiedzieć na cztery podstawowe pytania: Jak technologia może pomóc hotelom zmniejszyć skalę zjawiska marnowania jedzenia? Jak możemy wspierać system kompostowania odpadów organicznych w gospodarstwach domowych? Jak możemy pomóc polskim bankom żywności zapobiegać marnowaniu coraz większej ilości żywności i jak efektywnie przekazywać ją potrzebującym? Jak aplikacje mobilne mogą przyczynić się do zmniejszenia problemu marnotrawienia jedzenia w domach?
Od ponad roku hotele Grupy Orbis i AccorHotels w Europie Wschodniej prowadzą kompleksowy program walki z marnotrawstwem żywności nie tylko dlatego, że marnowanie pożywienia jest niemoralne ze społecznego punktu widzenia ale także dlatego, że w grę wchodzi również marża w segmencie F&B. Naszym celem jest zmniejszenie ilości odpadów żywnościowych w hotelach o 30% do 2020 roku ale też tworzenie innowacyjnych narzędzi i programów ułatwiających jego realizację we współpracy z partnerami i lokalnymi społecznościami. Jesteśmy otwarci na takie inicjatywy jak wrocławski Food Waste Hackathon. - tłumaczy Iwona Janosiewicz, dyrektor hotelu Mercure Wrocław Centrum
Serię trwających trzy dni wydarzeń, rozpoczęła prelekcja na temat zjawiska marnowania żywności w Polsce i na świecie, podczas której przybliżona została również idea samego hackathonu, który polega na pracy w małych grupach, w określonym przedziale czasowym, z użyciem dostępnych technologii w celu rozwiązania problemów takich jak na przykład marnowanie jedzenia.
W kolejnych dniach uczestnicy brali udział w burzy mózgów poświęconej znalezieniu rozwiązań dla postawionych przed nimi problemów. Mieli też okazję skonsultować się z ekspertami w dziedzinie budowania aplikacji, dynamiki grupy, zarządzania pomysłami czy z prawnymi aspektami "food waste and biowest". Z ich pomocą, pracujący nad projektami poszukiwali kreatywnych rozwiązań dla postawionych problemów.
Centralną częścią wydarzenia była prezentacja pomysłów przed czteroosobowym jury w składzie: Katarzyna Błachowicz (Abrys), Jacek Banel (Solvena), Ewelina Jabłońska - Gryżenia (AmRest) oraz Iwona Janosiewicz - dyrektor hotelu Mercure Wrocław Centrum. Uczestnicy przygotowali cztery aplikacje. Zwycięski projekt dotyczył prowadzenia domowego kompostownika przy współpracy z gminami. Grupa przygotowała interaktywną stronę internetową, której zadaniem jest przybliżanie zasad kompostowania w możliwie najbardziej przystępnej formie. Dzięki wsparciu firmy Solvena inicjatywa ma szansę wkrótce zostać wdrożona poprzez wprowadzenie autorskiego oprogramowania w obszarze gospodarki odpadami przez gminę.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Niskie zadowolenie klientów w
Gotowe dania w sklepach zagrożeniem dla
Polacy rzadziej jadają posiłki poza
Dział hotele, pensjonaty:
Sprawozdawczość z najmu krótkoterminowego coraz
Niskie zadowolenie klientów w
Hotelarze obawiają się kosztów i niskiego
UNWTO: Turystyka bliska przekroczenia poziomów sprzed
Starsze aktualności:
Airbnb.com z gospodarzami wspiera
Dobre wyniki Grupy Accor za 2022
Rainbow zaprasza na Filipiny, do Wenezueli oraz na karaibską
Gmina Mielno zbadała
Hotelowe lobby wizytówką
Lotnisko Poznań Ławica płaci mieszkańcom
Sopot podsumowuje spotkania biznesowe za
Radość i zabawa będą nadawać ton w
Początek roku nie napawa hotelarzy
Co Polacy robią w czasie wolnym i ile mają na to pieniędzy?
Do 300 osób odejdzie z PLL LOT
Zmiana sposobu raportowania odbiła się na wynikach Enter Air
ESky.pl: wzrosło zainteresowanie lotami na Zanzibar
Ceny uczestnictwa w New Trends in Tourism obniżone o 95 proc.
Kłopoty w niemieckim centrum kontroli lotów
EuCO - polecam - profesjonaliści
Gdzie Polacy pojadą na majówkę w Polsce?
Coraz mniej wypadków lotniczych
Aleksander Baron szefem kuchni w nowo powstającej restauracji
Sekretarze stanu krajów Grupy Wyszehradzkiej rozmawiali o nowym podejściu do turystyki
Trzęsienie ziemi w Chinach - są ofiary śmiertelne
Turystyka w Krakowie zasługuje na lepsze traktowanie
Costa Cruises zmienia identyfikację wizualną