Subskrypcja
Subskrypcja

Szukaj
Szukaj



Hackathon przeciw marnowaniu jedzenia w hotelach

W dniach 17-19 listopada w hotelu Mercure Wrocław Centrum odbył się pierwszy w Polsce hackathon podejmujący problem marnotrawienia żywności w hotelach.


Specjaliści IT, eksperci ds. odpadów żywności, aktywiści społeczni oraz eksperci gastronomii próbowali odpowiedzieć na cztery podstawowe pytania: Jak technologia może pomóc hotelom zmniejszyć skalę zjawiska marnowania jedzenia? Jak możemy wspierać system kompostowania odpadów organicznych w gospodarstwach domowych? Jak możemy pomóc polskim bankom żywności zapobiegać marnowaniu coraz większej ilości żywności i jak efektywnie przekazywać ją potrzebującym? Jak aplikacje mobilne mogą przyczynić się do zmniejszenia problemu marnotrawienia jedzenia w domach?

Od ponad roku hotele Grupy Orbis i AccorHotels w Europie Wschodniej prowadzą kompleksowy program walki z marnotrawstwem żywności nie tylko dlatego, że marnowanie pożywienia jest niemoralne ze społecznego punktu widzenia ale także dlatego, że w grę wchodzi również marża w segmencie F&B. Naszym celem jest zmniejszenie ilości odpadów żywnościowych w hotelach o 30% do 2020 roku ale też tworzenie innowacyjnych narzędzi i programów ułatwiających jego realizację we współpracy z partnerami i lokalnymi społecznościami. Jesteśmy otwarci na takie inicjatywy jak wrocławski Food Waste Hackathon. - tłumaczy Iwona Janosiewicz, dyrektor hotelu Mercure Wrocław Centrum

Serię trwających trzy dni wydarzeń, rozpoczęła prelekcja na temat zjawiska marnowania żywności w Polsce i na świecie, podczas której przybliżona została również idea samego hackathonu, który polega na pracy w małych grupach, w określonym przedziale czasowym, z użyciem dostępnych technologii w celu rozwiązania problemów takich jak na przykład marnowanie jedzenia.

W kolejnych dniach uczestnicy brali udział w burzy mózgów poświęconej znalezieniu rozwiązań dla postawionych przed nimi problemów. Mieli też okazję skonsultować się z ekspertami w dziedzinie budowania aplikacji, dynamiki grupy, zarządzania pomysłami czy z prawnymi aspektami "food waste and biowest". Z ich pomocą, pracujący nad projektami poszukiwali kreatywnych rozwiązań dla postawionych problemów.

Centralną częścią wydarzenia była prezentacja pomysłów przed czteroosobowym jury w składzie: Katarzyna Błachowicz (Abrys), Jacek Banel (Solvena), Ewelina Jabłońska - Gryżenia (AmRest) oraz Iwona Janosiewicz - dyrektor hotelu Mercure Wrocław Centrum. Uczestnicy przygotowali cztery aplikacje. Zwycięski projekt dotyczył prowadzenia domowego kompostownika przy współpracy z gminami. Grupa przygotowała interaktywną stronę internetową, której zadaniem jest przybliżanie zasad kompostowania w możliwie najbardziej przystępnej formie. Dzięki wsparciu firmy Solvena inicjatywa ma szansę wkrótce zostać wdrożona poprzez wprowadzenie autorskiego oprogramowania w obszarze gospodarki odpadami przez gminę.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij