Ogłoszenia
Ogłoszenia
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
Turystyka w Krakowie zasługuje na lepsze traktowanie
Turystyka przynosi Krakowowi spore zyski i w związku z tym powinna być traktowana w odpowiedni sposób - uważają przedstawiciele małopolskich izb samorządu gospodarczego w turystyce, którzy opublikowali list otwarty, adresowany do kandydatów na prezydenta Krakowa.
Celem listu, jest zwrócenie uwagi przyszłemu prezydentowi miasta na kilka istotnych faktów, dotyczących wpływu turystyki na życie miasta. Pod dokumentem podpisali się: prezes Krakowskiej Izby Turystyki, Piotr Laskowski, prezes Federacji Stowarzyszeń Przewodnickich, Elżbieta Kusina, prezes Małopolskiej Izby Hotelarskiej Gremium, Adam Rajpold, prezes małopolskiego oddziału Polskiej Izby Turystyki, Roman Mandyna, skarbnik Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego, Jerzy Kapłon, prezes Izby Gospodarczej RH plus, Bartosz Kaczmarczyk, oraz prezes będącego w organizacji Małopolskiego Związku Pracodawców Turystyki, Radosław Kociumbas.
Sygnatariusze listu podkreślają korzyści, jakie przynosi miastu uzyskanie pozycji globalnej marki turystycznej, co przekłada się m.in. zwiększenie ilości wydarzeń sportowych, kulturalnych, czy nowych inwestycji. Wskazują na to, że zaniechanie działań w marketingu miejsc, może prowadzić do radykalnego spadku ruchu turystycznego, a co z tym idzie w parze, do spadku obrotów przedsiębiorców i likwidacji części miejsc pracy. Podkreślają, że gdyby silna rozpoznawalność marki była wystarczająca do sprzedaży, to takie marki jak np. Coca-Cola nie musiałyby inwestować w promocję.
Przedstawiciele samorządów gospodarczych wskazują na konieczność podejmowania przez miasto działań wizerunkowych, bez których lokalni przedsiębiorcy nie będą w stanie sprzedawać swoich usług. Trudno sobie wyobrazić pozyskanie wydarzeń kulturalnych, sportowych i kongresowych bez silnego wsparcia promocyjnego, które stało się aktualnie wręcz wymogiem stawianym przez zleceniodawców - można przeczytać w liście. W liście dodano, że wszyscy krakowscy przedsiębiorcy są zainteresowani zwłaszcza zwiększaniem udziału w rynku turystycznym tzw. "grupy premium", co udaje się m.in. dzięki rozwojowi turystyki kongresowej i takim inwestycjom jak Tauron Arena czy centrum kongresowe ICE Kraków.
Podkreślając wagę turystyki dla Krakowa, autorzy listu wskazują, że w 2017 r., do budżetu miasta, z podatków i opłat wygenerowanych przez branżę turystyczną, wpłynęło 170 mln zł. Branża turystyczna, hotelarska i gastronomiczna, daje zatrudnienie dla 10 proc. ogółu pracujących w Krakowie. Autorzy listu podkreślają, że w 2017 r., w Krakowie, przynajmniej jedną noc spędziło 9,1 mln turystów.
W liście zwrócono uwagę także na negatywne skutki turystyki, takie jak overtourism, nielegalny najem krótkoterminowy, czy kultura zachowań turystów, zwracając uwagę na to, że większość rekomendowanych przez Światową Organizację Turystyczną, narzędzi do walki ze zjawiskiem nadmiernej turystyki jest stosowane w Krakowie. Przekonują także, że w miastach historycznych, próby rozłożenia ruchu turystycznego na wiele dzielnic nie zdaje egzaminu, ponieważ turyści i tak przebywają tam, gdzie znajdują się główne atrakcje.
Przedstawiciele branży postulują także zmiany w zakresie prowadzenia konsultacji społecznych, zarówno z przedsiębiorcami, jak i mieszkańcami.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
S3 gotowa w całości. Pomorze Zachodnie czeka na czeskich
Dział biura turystyczne:
Loty na Sylwestra średnio za ponad
Oficjalny start sezonu
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
Hotelarze: tarcza antykryzysowa to żadna pomoc
MSZ aktualizuje ostrzeżenie dotyczące Turcji
Na których lotniskach zanotowano najwięcej opóźnień?
Osiołki na Santorini nie będą dźwigać ciężkich turystów?
Więcej greckich regionów objętych dodatkowymi środkami bezpieczeństwa
Jakie trendy w wyszukiwaniach związanych z turystyką widzi Google?
Rainbow powiększa swoją bazę hotelową
pensjonat szkoleniowy willa konferencyjna dom wypoczynkowy Warszawa
Kłopoty w niemieckim centrum kontroli lotów
Utracone zyski trzeba dokładnie udokumentować
LOT Metropolia Lublin wydała nowy informator turystyczny
Zmiany dyrektorów hoteli w Grupie Orbis
Nowa sieć hotelowa wejdzie do Polski
Tunezyjska turystyka odbija się od dna
Costa Cruises zmienia identyfikację wizualną
Dwaj duzi przewoźnicy łączą siły
Wizz Air: 90 procent załogi po szczepieniu
Itaka wprowadza nowości do oferty
Gdzie Polacy spędzą tegoroczną Wielkanoc?
Brytyjskie lotniska wprowadzą skanery 3D
Społeczność podróżników olneo.pl
Egipcjanin-angielski,wloski,arabski oraz polski komunikatywn
