Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TOURIST - Specjalista w dziale produktu
- Biuro w Białymstoku na stanowisko specjalista ds....
- Specjalista d/s/turystyki ŁÓDŹ
- http://www.noclegi-relax.com
- Białystok - Biuro Podróży
- Doradca klienta | Coral Travel
- Rezydent Chorwacja i Czarnogóra
- PRACA NA MAJORCE - LOTNISKO - J.NIEMIECKI
- Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista ds turystyki Warszawa

Zobacz także
KIT: Widzimy wyraźny spadek zainteresowania przyjazdami do Krakowa i Małopolski
Małopolskie uzdrowiska zapraszają na I edycję Międzynarodowych Targów Turystyki Uzdrowiskowej
Północna Izba Gospodarcza: inflacja groźniejsza dla turystyki niż COVID
Polska Izba Turystyki z Grupą MTP zorganizują targi turystyczne w Warszawie
Walka z szarą strefą jednym z tematów na Meetings Week Poland
Turystyka w Krakowie zasługuje na lepsze traktowanie
Turystyka przynosi Krakowowi spore zyski i w związku z tym powinna być traktowana w odpowiedni sposób - uważają przedstawiciele małopolskich izb samorządu gospodarczego w turystyce, którzy opublikowali list otwarty, adresowany do kandydatów na prezydenta Krakowa.
Celem listu, jest zwrócenie uwagi przyszłemu prezydentowi miasta na kilka istotnych faktów, dotyczących wpływu turystyki na życie miasta. Pod dokumentem podpisali się: prezes Krakowskiej Izby Turystyki, Piotr Laskowski, prezes Federacji Stowarzyszeń Przewodnickich, Elżbieta Kusina, prezes Małopolskiej Izby Hotelarskiej Gremium, Adam Rajpold, prezes małopolskiego oddziału Polskiej Izby Turystyki, Roman Mandyna, skarbnik Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego, Jerzy Kapłon, prezes Izby Gospodarczej RH plus, Bartosz Kaczmarczyk, oraz prezes będącego w organizacji Małopolskiego Związku Pracodawców Turystyki, Radosław Kociumbas.
Sygnatariusze listu podkreślają korzyści, jakie przynosi miastu uzyskanie pozycji globalnej marki turystycznej, co przekłada się m.in. zwiększenie ilości wydarzeń sportowych, kulturalnych, czy nowych inwestycji. Wskazują na to, że zaniechanie działań w marketingu miejsc, może prowadzić do radykalnego spadku ruchu turystycznego, a co z tym idzie w parze, do spadku obrotów przedsiębiorców i likwidacji części miejsc pracy. Podkreślają, że gdyby silna rozpoznawalność marki była wystarczająca do sprzedaży, to takie marki jak np. Coca-Cola nie musiałyby inwestować w promocję.
Przedstawiciele samorządów gospodarczych wskazują na konieczność podejmowania przez miasto działań wizerunkowych, bez których lokalni przedsiębiorcy nie będą w stanie sprzedawać swoich usług. Trudno sobie wyobrazić pozyskanie wydarzeń kulturalnych, sportowych i kongresowych bez silnego wsparcia promocyjnego, które stało się aktualnie wręcz wymogiem stawianym przez zleceniodawców - można przeczytać w liście. W liście dodano, że wszyscy krakowscy przedsiębiorcy są zainteresowani zwłaszcza zwiększaniem udziału w rynku turystycznym tzw. "grupy premium", co udaje się m.in. dzięki rozwojowi turystyki kongresowej i takim inwestycjom jak Tauron Arena czy centrum kongresowe ICE Kraków.
Podkreślając wagę turystyki dla Krakowa, autorzy listu wskazują, że w 2017 r., do budżetu miasta, z podatków i opłat wygenerowanych przez branżę turystyczną, wpłynęło 170 mln zł. Branża turystyczna, hotelarska i gastronomiczna, daje zatrudnienie dla 10 proc. ogółu pracujących w Krakowie. Autorzy listu podkreślają, że w 2017 r., w Krakowie, przynajmniej jedną noc spędziło 9,1 mln turystów.
W liście zwrócono uwagę także na negatywne skutki turystyki, takie jak overtourism, nielegalny najem krótkoterminowy, czy kultura zachowań turystów, zwracając uwagę na to, że większość rekomendowanych przez Światową Organizację Turystyczną, narzędzi do walki ze zjawiskiem nadmiernej turystyki jest stosowane w Krakowie. Przekonują także, że w miastach historycznych, próby rozłożenia ruchu turystycznego na wiele dzielnic nie zdaje egzaminu, ponieważ turyści i tak przebywają tam, gdzie znajdują się główne atrakcje.
Przedstawiciele branży postulują także zmiany w zakresie prowadzenia konsultacji społecznych, zarówno z przedsiębiorcami, jak i mieszkańcami.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Orient Express La Dolce Vita rozpocznie rezerwacje 6
Rakieta trafiła polską
Maleje liczba ofert pracy na
Dział hotele, pensjonaty:
B&B Hotels planuje dalsze
Grudzień rozczarowujący dla
Dział biura turystyczne:
Niewielki wzrost cen na
eSky: Polacy nie przestają
Starsze aktualności:
Wyniki finansowe Enter Air za 2021
Rośnie popularność wyjazdów pod
Accor publikuje wyniki finansowe za I
Polska Izba Turystyki z Grupą MTP zorganizują targi turystyczne w
Jest porozumienie PAŻP i
Małopolska zainauguruje sezon turystyczny Festiwalem
Udany początek roku dla greckiej
PAŻP się ugina, ale czy to
Rosja zawieszona w prawach członka
Itaka rozpoczyna sprzedaż oferty zimowej
Warszawska Organizacja Turystyczna: ograniczenia lotów to duży cios dla
Północna Izba Gospodarcza: musimy krzyczeć, że wypoczynek w Polsce jest
Airbnb będzie musiał przekazywać dane dotyczące noclegów belgijskim organom
Hotelarze: tarcza antykryzysowa to żadna pomoc
MSZ aktualizuje ostrzeżenie dotyczące Turcji
Utracone zyski trzeba dokładnie udokumentować
Itaka wprowadza nowości do oferty
Gdzie Polacy spędzą tegoroczną Wielkanoc?
Brytyjskie lotniska wprowadzą skanery 3D
Kłopoty w niemieckim centrum kontroli lotów
Dwaj duzi przewoźnicy łączą siły
Wizz Air: 90 procent załogi po szczepieniu
Więcej greckich regionów objętych dodatkowymi środkami bezpieczeństwa
Jakie trendy w wyszukiwaniach związanych z turystyką widzi Google?
Rainbow powiększa swoją bazę hotelową
Rada UE rekomenduje znoszenie ograniczeń podróżowania wobec Ukrainy
