Zobacz także
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie bonu?
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
LOT zapowiada nowe połączenie z Warszawy
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Jeśli pasażer sam załatwi sobie lot zastępczy, może nie dostać odszkodowania za opóźnienie
Kłopoty linii czarterowych mogą szkodzić opinii touroperatorów
Kolejna grupa turystów nie wyleciała na urlop. 260 osób miało wystartować z Warszawy na Dominikanę dzisiaj o godz. 14.00. Finalnie lot został odwołany. W ostatnim czasie coraz częściej słyszy się o awariach maszyn, które niestety uprzykrzają życie podróżującym, a przy tym szkodzą opinii touroperatorów.
Klient wykupuje wczas all inclusive, czeka z wytęsknieniem na wyjazd. W zamian dostaje opóźnienia lub całkowite odwołanie lotu oraz zmarnowany urlop. W ciągu tego tygodnia było głośno o dwóch komplikacjach linii lotniczych. Najpierw chodziło o ponad turystów, którzy mieli wylecieć z biurem podróży TUI na Dominikanę w środę. Lot był opóźniony, następnie przesunięto rejs na czwartek na 9.00. Okazało się jednak, że lot został kolejny raz przesunięty na godz. 14.00. Kiedy turyści wsiedli do samolotu, podczas próby odpalenia silników poszedł dym z lewego silnika i maszyna nie wystartowała. Podróżnych wyproszono z samolotu. Część turystów została zakwaterowana w hotelu, inni po prostu zrezygnowali z wycieczki. Rejs miał się odbyć liniami TUIFly. Jak podaje TVN 24 biuro wyjaśniło, że opóźnienie spowodowane jest problemami technicznymi samolotu Boeing 767-300 PH-OYI. TVN 24 poinformowało, że lot został całkowicie odwołany.
Kolejna przykra sytuacja zdarzyła się klientom biura Rainbow, którzy wczoraj mieli wylecieć o 6.55 z Gdańska do Dubrownika ale lot linii Travel Serwice Polska został odwołany. Tym samym wylot z chorwackiego Dubrownika został również przełożony w czasie. Emilia Bratkowska z biura prasowego Rainbow Tours w rozmowie z radiem poinformowała, że powodem opóźnienia wylotu z Dubrownika jest usterka samolotu w Katowicach.
W obu przypadkach przyczyną był zły stan techniczny samolotu, bądź usterka maszyny. W ostatnich miesiącach niejednokrotnie słyszeliśmy o problemach przewoźników czarterowych. Donoszą o tym media i takie informacje rozprzestrzeniają się bardzo szybko. Co jakiś czas słyszy się, że czarterowy lot został opóźniony bądź odwołany. Takie sytuacje powodują niepokój u klientów.
Wydaje się, że najbardziej poszkodowanymi w takich sytuacjach są rezydenci. Jako przedstawiciele biura, nie mogą za wiele zrobić. Za loty jest odpowiedzialny tylko i wyłącznie przewoźnik. Dodatkowo biura podróży nie są w stanie zdziałać cudów. Pomoc biura ogranicza się jedynie do zapewnianie ewentualnego noclegu czy ogólnej opieki. To w jakim stanie jest flota przewoźnika może napawać niepokojem.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Opóźnienia czarterowych linii lotniczych
[2018-08-22 08:38 5.184.10.*]
Tak się kończą niskobudżetowe imprezy. Można współczuć rezydentom , bo znając charakter naszych Klientów przeżywali katusze! odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział aktualności dnia:
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Enter Air zyskuje finansowanie dwóch Boeingów
Tragiczne trzęsienie ziemi w Meksyku
ESky podpisuje umowę z Rainbow
Zabytki archeologiczne nie są odpowiednio chronione
UFG radzi jak sprawdzić organizatora
Koniec plastikowych jednorazówek w UE
KLM będzie obsługiwał pasażerów także przez Twittera
Chatbot obsłuży pasażerów Wizz Air na Messengerze
Branża przedstawiła w ministerstwie swoje postulaty
Wakacyjne wyjazdy ciągle droższe niż przed rokiem
Lufthansa: mniej połączeń w sezonie zimowym
Dobra pierwsza połowa roku dla niemieckiej turystyki przyjazdowej