TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny bran篡 turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Lotnisko w Modlinie odpowiada PLL LOT

W豉dze Portu Lotniczego Warszawa-Modlin odpowiedzia造 na zarzuty sformu這wane przez Polskie Linie Lotnicze LOT w doniesieniu do UOKiK. Sprostowa造 tak瞠 niekt鏎e doniesienia medialne, zw豉szcza te dotycz帷e strat przynoszonych przez sp馧k.


Odnosz帷 si do informacji medialnych dot. zawiadomienia PLL LOT skierowanego do UOKiK odno郾ie mo磧iwo軼i nadu篡cia pozycji dominuj帷ej, Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o. o. o鈍iadcza, co nast瘼uje:

  1. Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin Sp. z o. o.(dalej: "MPL") jest sp馧k prawa handlowego, a nie przedsi瑿iorstwem pa雟twowym. MPL nie jest tak瞠 jednostk sektora finans闚 publicznych.
  2. MPL w 瘸den spos鏏 nie jest dotowany ze 鈔odk闚 bud瞠tu pa雟twa. Bie膨ca dzia豉lno嗆 finansowana jest z posiadanego kapita逝, 鈔odk闚 w豉snych oraz 鈔odk闚 obcych pozyskanych na warunkach konkurencyjnych (rynkowych).
  3. Otrzymane dotacje na rozbudow i modernizacj lotniska pochodzi造 ze 鈔odk闚 finansowych Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Wojew鏚ztwa Mazowieckiego na lata 2007-2013. Wk豉d w豉sny jaki musia豉 Sp馧ka wnie嗆 do realizacji projektu wyni鏀 266.728.352,82z (63% warto軼i ca貫go projektu).
  4. Warto嗆 - 95 mln. z - jaka pojawia si w doniesieniach medialnych okre郵ona jako warto嗆 "dotacji pa雟twowych" nie jest Sp馧ce znana. By mo瞠 informacja ta dotyczy kwoty pomocy publicznej otrzymanej ze 鈔odk闚 europejskich (warto嗆 ta wynios豉 w rzeczywisto軼i 93,5 mln. z - w ramach EFRR 79,5 mln. z , a z bud瞠tu pa雟twa 14 mln. z).
  5. Podawane informacje dotycz帷e wysoko軼i straty MPL na koniec 2016 r. s nie軼is貫. Wskazywana kwota straty jest 陰czn kwot w uj璚iu narastaj帷ym za lata 2005-2016, czyli w ca造m okresie istnienia MPL, uwzgl璠niaj帷ym okres, kiedy lotnisko nie prowadzi這 dzia豉lno軼i. Istotne jest, 瞠 od ponownego pe軟ego uruchomienia lotniska w roku 2013, wynik Sp馧ki jest coraz lepszy. W roku 2016 by ju dziesi璚iokrotnie lepszy ni w roku 2013. Zaznaczenia wymaga r闚nie osi庵ni璚ie w roku 2015 zysku netto w kwocie 2,2 mln. z oraz fakt, 瞠 wyniki realizowane przez MPL s lepsze ni zak豉dane w planach.
  6. Wskazywana kwota 816 mln. z straty MPL na koniec trzeciego kwarta逝 2017 r. jest nieprawdziwa.
  7. Wska幡ik EBITDA (warto嗆 zysku, bez odpisu amortyzacyjnego i przez opodatkowaniem) jaki sp馧ka osi庵a na poziomie 10 mln. z., wzr鏀 od 2015 roku o 40 %.
  8. Umowa zawarta przez MPL z Ryanair nie daje temu przewo幡ikowi 瘸dnych preferencyjnych warunk闚 w stosunku do innych u篡tkownik闚 lotniska. Na lotnisku obowi您uje jeden, opublikowany cennik op豉t lotniskowych. Natomiast umowa z Ryanair umo磧iwia sta造 rozw鎩 liczby obs逝穎nych pasa瞠r闚 i liczby po陰cze. Jest to standardowa umowa stosowana na wielu lotniskach.
  9. Obecnie Port Lotniczy Warszawa/Modlin rozpocz掖 procedury maj帷e na celu zmian cennika, na nowy, kt鏎y b璠zie jeszcze atrakcyjniejszy dla nowych przewo幡ik闚. Nowy cennik powinien zosta og這szony w sezonie letnim 2018 r.
  10. W ocenie MPL zawiadomienie PLL LOT skierowane do UOKiK jest nieuzasadnione, tym bardziej w kontek軼ie, 瞠 linia ta nigdy nie prowadzi豉 regularnej dzia豉lno軼i przewozowej z MPL Warszawa/Modlin.




Komentarze

(kiedy jest to mo磧iwe, sugerujemy podpisanie si)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
lotnisko modlin port lotniczy pll lot


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz u篡wa COOKIES. Szczeg馧y przetwarzania danych osobowych s opisane w polityce prywatno軼i. Korzystaj帷 z tej strony wyra瘸sz zgod na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przegl康arki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczeg馧y w regulaminie, polityce prywatno軼i oraz polityce cookies.
  Akceptuj