Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Oryginalna sieciowa kawiarnia w Japonii
Prostota, czystość i porządek - tak można w kilku słowach opisać wystrój nowej kawiarni sieci Starbukcs w japońskim Kioto. Co znaczy, iż lokal jest urządzony w stylu tatami? Co ją wyróżnia i czym charakteryzuję się ów styl?
Pierwsza kawiarnia Starbucks w Japonii została otwarta w 1996 roku i aktualnie w całym kraju jest 1,1 tys oddziałów kawiarni. Japonia jest czwartym największym rynkiem zbytu Starbucksa. W Kioto, Starbucks ostatnio otworzył Ninenzaka Yasaka Tea House (nazwa nawiązuje do stylu starych japońskich herbaciarni, ale to wciąż przede wszystkim kawiarnia). Lokal znajduje się w dzielnicy Higashiyama, czyli jednej z najstarszych i najlepiej zachowanych dzielnic w Kioto. W budynku w którym teraz mieści się kawiarnia, niegdyś urzędowały gejsze.
Co ciekawe, obiekt nie wyróżnia się szczególnie na tle pozostałych zabudowań w dzielnicy - świątyń czy tradycyjnych sklepów. Lokal urządzony jest tradycyjnym stylu japońskich herbaciarni wyłożonymi tatami czyli specjalnymi matami. Maty kładzie się jedna obok drugiej, zakrywając podłogę. Tatami jest ciasno utkana ze słomek ryżowych.
Kawiarnia mieści się w dwupiętrowym budynku gdzie na parterze znajduje się lada, gdzie można zamówić napoje. Na parterze, znajdują się również trzy ogrody z tzw. tsukubai. Są to granitowe zbiorniki na wodę umieszczane w ogrodach jako jedne z najważniejszych elementów ogrodowych. Wprowadzono je do ogrodów herbacianych, gdzie goście poprzez symboliczne obmycie swoich ust i rąk oczyszczali swoje myśli i ciało by odpowiednio przygotować się do ceremonii parzenia i picia herbaty. Na drugim piętrze znajdują się trzy pokoje wyłożone tatami, gdzie przed wejściem należy ściągnąć obuwie a napoje piję się siedząc na matach.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Dział dla turystów:
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Itaka: nocne spotkanie z
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Boeing testuje zaktualizowane oprogramowanie
Linie Emirates będą promować lankijską turystykę
Jak mocno pandemia odbiła się na wynikach Enter Air?
Nie dla lokalu szybkiej obsługi w rzymskim zabytku
POT podpisała deklarację w sprawie promocji zabytków
200 milionów złotych na pożyczki dla firm turystycznych i nowe zasady ich udzielania
Rzecznik MŚP o projekcie najnowszej tarczy dla przedsiębiorców
NIELEGALNE Biura podróży wielkopolskie
Ruch turystyczny w Grecji rośnie także zimą
Potrzeby niepełnosprawnych podróżujących niedostatecznie uwzględniane?
RPO: Zmiany w ruchu lotniczym powinny być ogłaszane z wyprzedzeniem
Ryanair zaskarża pomoc dla Air Berlin
Turyści w Emiratach nie napiją się alkoholu pod koniec przyszłego tygodnia
Na rynku hotelarskim dalej widać chęć do inwestowania
Ceny się stabilizują a sprzedaż w MerlinX spada
Polskie lotniska w tym roku nie osiągną wyników z 2019?
Co popycha Polaków do kupna poszczególnych ofert?
Fundacja Hotele dla Medyków podsumowuje pierwszy miesiąc działalności
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego: Nowa pożyczka dla przedsiębiorców turystycznych
