Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TOURIST - Specjalista w dziale produktu
- Biuro w Białymstoku na stanowisko specjalista ds....
- Specjalista d/s/turystyki ŁÓDŹ
- http://www.noclegi-relax.com
- Białystok - Biuro Podróży
- Doradca klienta | Coral Travel
- Rezydent Chorwacja i Czarnogóra
- PRACA NA MAJORCE - LOTNISKO - J.NIEMIECKI
- Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista ds turystyki Warszawa

Zobacz także
Prezydent podpisał nowelizację ustawy o Polskiej Organizacji Turystycznej
Zbliża się Kulinarny Festiwal Kwiatów Jadalnych
45 atrakcji z rekomendacją Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej
Nowy dyrektor generalny Maltańskiej Organizacji Turystycznej
Małopolska startuje z kampanią promocyjną na zagranicznych rynkach
Województwo Kujawsko-Pomorskie nagradza przyczyniających się do wzrostu atrakcyjności turystycznej
Pasjonaci przyrody, ambasadorzy lokalnej historii i tradycji, działający na rzecz popularyzacji krajoznawstwa i rozwoju gospodarki turystycznej Kujaw i Pomorza to tegoroczni laureaci marszałkowskiego konkursu "Odkrywca".
Kujawsko-Pomorskie pełne jest miejsc, które potrafią zainteresować i zachwycić koneserów sztuki, pasjonatów historii i przyrody, a także zapalonych piechurów. Każdego roku wyróżniamy tych, którzy dostrzegają bogactwo regionu, promują nasze województwo i przyczyniają się do wzrostu jego atrakcyjności turystycznej. Tegorocznym laureatom gratuluję ciekawych projektów i dziękuję za ich zaangażowanie i pracę - mówi marszałek Piotr Całbecki.
W konkursie, władze województwa nagradzają osoby, zespoły, instytucje, stowarzyszenia, samorządy oraz przedsiębiorców, którzy przyczyniają się do budowania wizerunku marki turystycznej województwa w kraju i za granicą oraz rozwoju turystyki i gospodarki turystycznej w regionie.
W ramach tegorocznej, trzynastej już edycji konkursu przyznano wyróżnienia w trzech kategoriach:
- działalność na rzecz rozwoju turystyki i popularyzacji krajoznawstwa dla osób i instytucji
- przedsięwzięcie biznesowe,
- promocja w mediach społecznościowych.
Po raz pierwszy przyznano dwa wyróżnienia specjalne za kreatywność w turystyce w czasie trwającej pandemii.
Wyróżnionym w kategorii "działalność na rzecz rozwoju turystyki i popularyzacji krajoznawstwa" został Lech Wojciech Krajewski, od 59 lat członek Oddziału Kujawskiego Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego we Włocławku, od 26 lat jego prezes, organizator i pomysłodawca odbywającego się od 34 lat Ogólnopolskiego Spływu Kajakowego rzeką Zgłowiączką, a także inicjator setek rajdów pieszych, zlotów, spływów i spotkań, organizator konkursów turystycznych.
Za działalność na rzecz rozwoju turystyki i popularyzacji krajoznawstwa wyróżniono również powiat świecki. Pod koniec ubiegłego roku samorząd wydał przewodnik "Ruszaj w Powiat Świecki. Twój przewodnik na 10 udanych dni w Powiecie Świeckim". Na 110 stronach wydawnictwa czytelnicy znajdą 16 wywiadów z pasjonatami mieszkającymi w powiecie, przydatne adresy wartych odwiedzenia punktów gastronomicznych i miejsc wypoczynku. W odkrywaniu południowego Kociewia, wschodniej części Borów Tucholskich, Doliny Dolnej Wisły i Wdeckiego Parku Krajobrazowego pomogą gotowe plany i trasy zwiedzania, mapy, praktyczne wskazówki i aż 260 kolorowych zdjęć. Przewodnik powstał dzięki współpracy z Kasią i Maćkiem Marczewskimi, autorami bloga "Ruszaj w drogę!".
W kategorii "przedsięwzięcie biznesowe" wyróżniono Cukrownię Żnin Park Industrialny. To już trzynasty hotel spółki Arche, rodzinnej firmy prowadzącej działalność developerską od 1991 roku. Powstające hotele wyróżnia unikalny wygląd i historia. Zazwyczaj są to obiekty zabytkowe, na które nikt wcześniej nie miał pomysłu. W zaadaptowanej na hotel dawnej cukrowni zachowano naturalną cegłę i elementy murów. Klimat tworzą części dawnych maszyn, wiszące na ścianach oryginalne worki z cukrem i przestronne okna. W głównym budynku produkcyjnym ulokowano pokoje dla gości, w dawnej wirowni utworzono kręgielnię, a w parowozowni powstał minibrowar, gdzie warzone są trzy gatunki lokalnego piwa. Pomieszczenie po byłej elektrowni zasilającej fabrykę zaadaptowano na restaurację z kuchnią staropolską serwowaną w nowoczesnym wydaniu. W obiektach cukrowni znalazło się także miejsce na salę kinową dla stu widzów. Dzięki inwestycji stara fabryka odzyskała dawny blask i stała się wartym odwiedzenia miejscem w regionie.
W kategorii "promocja w mediach społecznościowych" wyróżniono Dom Legend Toruński. Na prowadzonym przez instytucję profilu na portalu społecznościowym Facebook można znaleźć nie tylko informacje o usługach, ale też nawiązania do historii i dziedzictwa miasta. Dom Legend Toruńskich, będący połączeniem interaktywnego muzeum i teatru, promuje nie tylko swoją placówkę, ale też zaprasza turystów do poznania wielu innych atrakcji Torunia. Oferuje spotkania z legendami dla dzieci i dorosłych, zwiedzanie miasta z przewodnikiem, gry miejskie oraz warsztaty edukacyjne. Profil cieszy się dużą popularnością, ma ponad 4 tysiące polubień i taką samą liczbę stałych obserwatorów.
Turystyka jest jedną z branż, które najbardziej odczuły skutki epidemii Covid-19. Tych, którzy wykazali szczególną kreatywność w działaniach promujących turystykę w województwie kujawsko-pomorskim nagrodzono specjalnymi wyróżnieniami w konkursie. Przyznano je Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej i Lokalnej Organizacji Turystycznej Toruń.
Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna zorganizowała trzy akcje promocyjne zasługujące na uznanie. Jedną z nich był PoMocny Koszyk Wielkanocny, platforma zakupowa, na której w okresie świąt lokalni przedsiębiorcy mogli oferować swoje produkty, m.in. mięsa, wędliny, przetwory, ciasta i ciastka, ręcznie wykonane dekoracje i naturalne mydełka. Kolejne przedsięwzięcie pod nazwą "Jak blisko, jak fajnie!" związane było z promocją regionu i miejsc atrakcyjnych turystycznie skierowaną do mieszkańców Kujawsko-Pomorskiego i turystów, którzy ze względu na epidemię zrezygnowali z zagranicznych wycieczek. Na stronie kujawsko-pomorskie.travel oferowano sto różnych atrakcji i noclegów. Inna niż zwykle była też tegoroczna, wakacyjna kampania Paszportu Turystycznego promowana pod nazwą "Paszport do Natury". K-POT zachęcał do wypoczynku na łonie natury. Przygotował bezpłatną aplikację na telefon z ofertą tras wiodących do miejsc atrakcyjnych pod względem walorów przyrodniczych.
Toruński Bon Turystyczny to wyróżniona w konkursie inicjatywa Lokalnej Organizacji Turystycznej Toruń, realizowana wspólnie z magistratem. Akcja polegała na sprzedaży mieszkańcom regionu i turystom bonów promocyjnych m.in. na usługi hotelarskie i gastronomiczne, zwiedzanie miasta z przewodnikiem, udział w imprezach i zorganizowanych wycieczkach.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Niewielki wzrost cen na
eSky: Polacy nie przestają
Zarzuty UKOiK ostrzeżeniem dla
Dział nagrody i wyróżnienia:
Ruszyła kolejna edycja konkursu Turystyczne Skarby
Barmanka z Krakowa wygrała polską edycję World
Kampania promocyjna województwa małopolskiego
Najlepsi barmani zjadą do
Atrakcje turystyczne powiatu poznańskiego mogą wziąć udział w programie
Dział hotele, pensjonaty:
B&B Hotels planuje dalsze
Grudzień rozczarowujący dla
Starsze aktualności:
Wyniki finansowe Enter Air za 2021
Rośnie popularność wyjazdów pod
Accor publikuje wyniki finansowe za I
Polska Izba Turystyki z Grupą MTP zorganizują targi turystyczne w
Jest porozumienie PAŻP i
Małopolska zainauguruje sezon turystyczny Festiwalem
Udany początek roku dla greckiej
PAŻP się ugina, ale czy to
Rosja zawieszona w prawach członka
Itaka rozpoczyna sprzedaż oferty zimowej
Warszawska Organizacja Turystyczna: ograniczenia lotów to duży cios dla
Północna Izba Gospodarcza: musimy krzyczeć, że wypoczynek w Polsce jest
Airbnb będzie musiał przekazywać dane dotyczące noclegów belgijskim organom
Ministrowie turystyki spotkają się na WTM 2021
Rzecznik Praw Obywatelskich interweniuje w sprawie kwarantanny
Tunezja zarabia coraz więcej na turystyce
Co robi Boeing aby przywrócić 737 Max do służby?
Niemcy zaprezentują nowości w ofercie turystycznej
Minister zdrowia zapowiada termin wejścia w życie dodatkowych obostrzeń
Nielegalne praktyki mazurskich właścicieli działek
Nowy serwis turystyczno-ogłoszeniowy www.noclegi-online.eu
Malta znosi ograniczenia dla Polaków
Grupa Orbis prezentuje wyniki za trzeci kwartał 2018 roku
Trybunał Sprawiedliwości określił czy Uber jest firmą transportową
Linie Emirates podpisały nową umowę z Amadeus
Wakacje.pl z nowymi managerami regionalnymi
Ilu klientów skorzystało z usług biur podróży?
Rainbow wdraża nowy system sprzedaży biletów czarterowych
Na co skarżyli się konsumenci w ECK Polska?
Krajowa Administracja Skarbowa zapowiada walkę z szarą strefą m.in. w gastronomii
Dzień Turystyki bez Barier - DZT zaprezentuje strategie praktyki dotyczące integracji w turystyce
Czterech przewoźników rozszerza współpracę
Przewoźnicy autokarowi mają nadzieję na uratowanie choć części sezonu
