Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Młodszy Specjalista Ds. Obsługi Lotów - Warszawa
- Warszawa - Powiśle
- Specjalista ds sprzedaży - TUI Skorosze
- Sun & Fun Holidays zaprasza REZYDENTÓW do...
- Pracownik Informacji Turystycznej
- Osoba do prowadzenia Biura Podrózy
- DOŚWIADCZONY doradca do biura w Chorzowie i...
- NEKERA - AKADEMIA REZYDENTÓW
- Biuro podróży Holidays z siedzibą w Gdańsku...
- Poszukujemy pilota, przewodnika - Kraków i okolice

Zobacz także
Szkolenia pomogą z brakiem kadr?
PIT, SOIT i TUgeher łączą siły w walce z szarą strefą
Co przygotowali organizatorzy Meetings Week Poland 2022?
Walka z szarą strefą jednym z tematów na Meetings Week Poland
Traveldata: Pierwszy rok pandemii znacznie bardziej niekorzystny dla TUI Poland niż dla innych
Spotkanie w sprawie sytuacji na rynku incentive w dobie epidemii koronawirusa
W piątek 6 marca z Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel (SOIT) zorganizowało spotkanie dotyczące sytuacji na rynku incentive travel i wyjazdów grupowych w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele agencji członkowskich SOIT, władze SITE Poland i PIT, przedstawiciele innych organizatorów turystyki, agencji incentive, linii lotniczych, agentów lotniczych, firm ubezpieczeniowych oraz przedstawiciele zagranicznych DMC.
Celem spotkania było przedstawienie bieżącej sytuacji i podjętych działań, analiza otoczenia prawnego, rekomendacji międzynarodowych organizacji medycznych oraz implikacji biznesowych dla uczestników rynku, w szczególności dla organizatorów turystyki incentive. Ideą spotkania było również aktywizowanie przedstawicieli branży do podejmowania wspólnych, odpowiedzialnych inicjatyw w kierunku zwiększania szeroko pojętego bezpieczeństwa wszystkich osób i podmiotów zaangażowanych w kompleksowe usługi MICE.
Zarząd SOIT omówił podjęte we współpracy z innymi organizacjami branżowymi działania, mające na celu sprawne wdrożenie systemowych rozwiązań dla rynku MICE. Szereg odbytych spotkań branżowych, monitoring informacji płynących ze źródeł będących dla sektora turystycznego wykładnią działań, konsultacje prawne, analiza sytuacji i praktyk branżowych na rynkach europejskich i światowych, dały podstawy do sformułowania wspólnego stanowiska i podjęcia skoordynowanych działań wielu przedstawicieli branży w dobie kryzysu, wywołanego rozprzestrzenianiem się koronawirusa.
Punktem wyjścia dyskusji były prawa i obowiązki organizatora wynikające z ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, a w szczególności z budzącego wątpliwości interpretacyjne art. 47 ust. 4 tejże ustawy. Wskazano na palącą potrzebę uzyskania od ustawodawcy jednolitej interpretacji przepisów dotyczących warunków odstąpienia od umowy i rezygnacji z wyjazdów. Za równie istotne uznano wprowadzenie jasnej wykładni zastosowania i uspójnienie komunikatów Ministerstwa Spraw Zagranicznych dotyczących ostrzeżeń dla podróżujących, które są dla organizatorów turystyki jedyną, wiążącą skalą zagrożeń.
Zarząd SOIT podkreślał, iż w kontekście dynamicznie zmieniających się warunków, niezwykle ważne jest spełnianie przez organizatora obowiązku informacyjnego wobec uczestników wyjazdów, dającego im rzetelne podstawy oceny ryzyka wiążącego się z podróżą.
Tu w obliczu pojawiającej się w mediach, przytłaczającej ilości budzących wątpliwości merytoryczne komunikatów, istotne jest korzystanie przez profesjonalnych organizatorów z wiarygodnych źródeł informacji dotyczących zagrożenia związanego z koronawirusem. Podczas spotkania zaprezentowano aktualne stanowiska światowych instytucji - WHO (Światowej Organizacji Zdrowia) i ECDC (Europejskiego Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób), które dysponują najbardziej aktualnymi danymi i rekomendacjami opartymi na faktach naukowych. Warto wskazać, iż obie w/w organizacje konsekwentnie odradzają wprowadzanie ograniczeń ruchu turystycznego. Dotyczy to także krajów, w których występuje transmisja wirusa. Również cytowani krajowi eksperci medyczni d.s. zagrożeń epidemiologicznych wskazują na fakty dotyczące podróży, które mogą być pomocne w rzetelnym informowaniu uczestników decydujących się na wyjazdy w tym okresie i niwelowaniu paniki.
Kolejnym punktem poddanym analizie i dyskusji były zagrożenia i ryzyka związane z funkcjonowaniem biznesu w sytuacji kryzysowej, która obecnie występuje na rynku turystycznym. Aktualnie są to decyzje biznesowe dotyczące realizacji bądź anulacji zakontraktowanych, bieżących projektów w obliczu dynamiki samego wirusa, zmieniających się siatek połączeń lotniczych, decyzji lokalnych władz w miejscach destynacji i reakcji klientów na wszystkie te czynniki. W krótkim okresie (marzec - maj) wskazano na realne zagrożenie utratą płynności finansowej, które może dotyczyć w szczególności firm o wysokich kosztach stałych i proporcjonalnie niskim kapitale własnym, czy też firm o wysokim poziomie zakontraktowania na najbliższy czas, aktualnie najbardziej obarczonych ryzykiem anulacji.
Na podstawie aktualnie dostępnych danych trudno oszacować w dłuższej perspektywie czasowej globalną aktywność wirusa, faktyczne skutki dla zdrowia i oddziaływania psychologicznego, co zwiększa niepewność prowadzenia działalności, a także rodzi pytania o długofalowe implikacje w kierunku rozwoju branży MICE.
Zainicjowana na spotkaniu dyskusja z udziałem agencji incentive, ubezpieczycieli, linii lotniczych i agencji IATA, w której każdy przedstawił swoją perspektywę, doprowadziła do wspólnego wniosku, iż w obecnej sytuacji ważne jest partnerskie podejście, obustronne zrozumienie, branżowa współpraca i współdziałanie w rozwiązywaniu problemów. Organizacje branżowe będą z zaangażowaniem promować podejście Goodwill Policy - czyli zrozumienie sytuacji, dobra wola i życzliwe podejście na każdym ze szczebli w łańcuchu dostaw. Wszystkim uczestnikom rynku zależy bowiem na dobrych relacjach biznesowych i kontynuowaniu współpracy.
Wynikiem dotychczasowych działań jest list do Minister Rozwoju Jadwigi Emilewicz podpisany podczas spotkania przez Zarząd SOIT i SITE Poland.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Spotkanie w sprawie koronawirusa w branży incentive
[2020-03-10 22:22 85.10.201.*]
tu chodzi o realną pomoc czy medialny lans??? odpowiedz »
Spotkanie w sprawie koronawirusa w branży incentive
[2020-03-11 10:09 188.146.225.*]
pogadali, pogadali, posmiali się i ...rozeszli do domów.
Czyli raczje lansik a nie realna pomoc. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Ceny imprez - drożeje Teneryfa, tanieje
Sieć sprzedaży miejsc parkingowych -
Turyści z zagranicy doceniają także
Dział hotele, pensjonaty:
Testowy pokój 4* Qubus Hotel Katowice
Turyści z zagranicy doceniają także
Starsze aktualności:
Hotel Kristoff dołącza do grupy Polskie Hotele
Europa Ubezpieczenia z nowym
Potężne problemy na brytyjskich
Program `Poznaj Lublin z przewodnikiem`
Kampania promocyjna województwa małopolskiego
Hotelarze bawili się w
Cypr znosi ograniczenia
CBA stawia zarzuty byłemu prezesowi lubelskiego
Wyjazdy na Maltę i Rodos tańsze niż przed
Wstępne porozumienie pomiędzy PAŻP a
ETC: Więcej osób niż przed rokiem deklaruje chęć przyjazdu do
Włoska turystyka w przyszłym roku powróci do poziomów sprzed
Polska na cypryjskiej czerwonej liście
Która restauracja zostanie uznana za Polski Skarb Kulinarny?
Jak organizacje turystyczne mogą pomóc w wychodzeniu w kryzysu?
Jakie konferencje czekają na TT Warsaw?
Pasażerowie fasiągów narażają się na odpowiedzialność?
Touroperatorzy wyślą dzieci na bezpłatne wakacje
Będą zmiany w przepisach dotyczących wynajmu mieszkań?
Średnie ceny wyjazdów do Turcji niższe niż przed tygodniem
Rzym wzmacnia ochronę Koloseum
Antalya z rekordową liczbą turystów
Czy Małopolska odrobiła straty w ruchu turystycznym?
Brytyjczycy napędzają cypryjską turystykę
Niemiecki Small Planet złożył wniosek o ogłoszenie niewypłacalności
Pierwszy Pendolino z wi-fi na polskich torach