Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds Turystyki
- Pilot-przewodnik Berlin
- | Specjalista ds. Turystyki | Kraków |...
- Specjalista/Specjalistka ds. turystyki
- Poszukujemy pilota do Włoch 08-16.07.2025
- Poszukuję zdalnego stażu specjalisty...
- Wakacje.pl Kraków
- Pilot wycieczki 30.06 Czarnków i Goraj
- Pilot Wycieczek Degustacyjnych (piwo / wódka /...
- PILNIE - specjalista ds. turystyki

Jak organizacje turystyczne mogą pomóc w wychodzeniu w kryzysu?
Firma Travel Advance, we współpracy z Travel Consul - globalną siecią zrzeszające wiodące agencje marketingowe działające w obszarze marketingu i PR destynacji turystycznych, opublikowała wyniki badania ankietowego, dotyczącego wpływu COVID-19 na turystykę.
W internetowym badaniu przeprowadzonym w maju 2020 r. udział wzięło ponad 900 organizatorów turystyki (tour operatorów, agentów turystycznych, GSA, etc.). Jego celem było określenie wpływu wybuchu pandemii na branżę oraz sposobów na wyjście z kryzysu.
Jedną z najważniejszych kwestii poruszonych w trakcie badania było określenie przez ankietowanych najlepszego sposobu pomocy, jaki może zaoferować branży przy wychodzeniu z kryzysu lokalna DMO. Dwie trzecie respondentów uznało, że największą pomocą będzie wprowadzenie certyfikacji zachowania norm sanitarnych, potwierdzających bezpieczeństwo podróżnych. W dalszej kolejności respondenci podkreślili realizację kampanii marketingowych, prezentację aktualnych danych o kierunku oraz otrzymywanie bieżących informacji na tematy branżowe.
W ramach najczęściej podejmowanych działań marketingowych pomagających wychodzić branży z kryzysu wymieniane były działania w mediach społecznościowych. Dwie trzecie respondentów określiło, że media społecznościowe stały się ich głównym wsparciem w komunikacji marketingowej. Kampanie prowadzone w internecie oraz bliska współpraca z mediami zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce.
W trzecim kwartale 2020 r. branża, która wzięła udział w badaniu przewiduje 73% spadek sprzedaży, zaś w czwartym kwartale - 60%. Dwie trzecie respondentów przewiduje, że bez wsparcia finansowego ze strony rządu będzie w stanie utrzymać działalność przez sześć miesięcy.
Około 41% wszystkich respondentów w czasie pandemii tworzyło nowe produkty oraz zmieniło swój model biznesowy. Na drugim miejscu wymieniono wdrażanie programów poprawiających obsługę klienta oraz szkolenia.
Najlepszą metodą komunikacji z klientem w czasie pandemii okazał się e-mail. Co ciekawe, drugim najczęściej wskazywanym kanałem komunikacji była tradycyjna rozmowa telefoniczna. Zyskujące popularność wideokonferencje i livechaty zostały wskazane jedynie przez 17% badanych.
Za najlepsze źródło informacji w czasie pandemii aż 69% respondentów uznało izby turystyczne, zrzeszenia tour operatorów i biur podróży. Na następnych pozycjach wymieniano DMO s, media branżowe, rząd i znajomych z branży.
Zapytani o adaptację do nowych warunków w perspektywie przyszłego roku i dłuższej 70% respondentów podkreśliło, że jednym z najważniejszych zadań stojących przed organizatorami turystyki będzie modyfikacja warunków anulacji rezerwacji. Na kolejnych miejscach ankietowani wskazywali rozszerzenie kanałów komunikacji z klientem, dywersyfikację bądź zmianę oferty produktowej oraz nawiązywanie nowych partnerstw biznesowych.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Rainbow celuje w segment
Oszuści sprzedający fałszywe bonu turystyczne
Dział badania rynku i analizy:
Kto wybierał małe obiekty noclegowe w 2024
Ilu turystów odwiedziło
Ceny w biurach jak przed dwoma
ETC: Silne wzrosty w europejskiej turystyce w I
Mniej miast, więcej tlenu -wzrost zainteresowania wypoczynkiem na łonie
Starsze aktualności:
Renesans gastronomii na Pomorzu
Rzeczniczka MŚP apeluje o podniesienie kwoty limitu zwolnienia z
Kraków powołał nocnego
Rosną przychody greckich firm
Ogrody Łazienek Królewskich częściowo
Austriacka turystyka wychodzi z propozycją do
Nowa atrakcja turystyczna w
PPL: Polskie lotniska poradziły sobie pomimo awarii systemów
Miliony pasażerów przewiezionych przez PKP Intercity w II
Na co zwrócić uwagę wybierając polisę turystyczną w
Wielkopolska stawia na
Antalya z rekordową liczbą turystów
Czy Małopolska odrobiła straty w ruchu turystycznym?
Brytyjczycy napędzają cypryjską turystykę
Niemiecki Small Planet złożył wniosek o ogłoszenie niewypłacalności
Emirates - duże zyska i dalszy rozwój
Linie lotnicze Swiss z nowym dyrektorem generalnym
Gdzie Polacy najczęściej piją kawę?
Firmy Przewozowe Żnin i okolice
Pilot/przewodnik Roztocze, Sandomierz, Zamość 10.05-12.05.19
Branża piwowarska notuje najgorsze wyniki od lat
Co POT rekomenduje przedsiębiorcom turystycznym?
Będą zmiany w przepisach dotyczących wynajmu mieszkań?
Jak zmieniają się ceny październikowych wyjazdów?
Władze Magaluf chcą wprowadzić kolejne ograniczenia
Ankieta do pracy licencjackiej! Prośba o pomoc!
Jakie konferencje czekają na TT Warsaw?
Pasażerowie fasiągów narażają się na odpowiedzialność?
Touroperatorzy wyślą dzieci na bezpłatne wakacje
Wakacje.pl: Turcja wyprzedziła Grecję w 2021 roku
Pierwszy Pendolino z wi-fi na polskich torach
Modlin świętuje przybycie 9-cio milionowego pasażera