Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Novaturas: więcej klientów, mniejsza rentowność
W pierwszej połowie 2019 r. liczba klientów Grupy Novaturas wzrosła o 1,9%, a jej przychody zwiększyły się o 3,8% w porównaniu z pierwszym półroczem poprzedniego roku. Nadpodaż na rynku, która utrzymuje się od 2018 r., wpłynęła jednak negatywnie na rentowność Grupy, podobnie jak całego sektora.
W pierwszym półroczu 2019 r. z usług Grupy Novaturas skorzystało ponad 137 tysięcy osób, czyli o 1,9% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Novaturas osiągnął wzrost liczby klientów na Łotwie i w Estonii o odpowiednio 8,8% i 8,3%, natomiast na Litwie odnotował spadek o 3,3% r/r. Przełożyło się to na 3,8-proc. wzrost łącznych przychodów, które sięgnęły 83,2 mln EUR.
Turcja, która - ze względu dobry stosunek ceny do jakości oraz szeroki wybór hoteli - pozostaje najpopularniejszym kierunkiem wyjazdów wśród mieszkańców krajów bałtyckich w sezonie letnim, odpowiadała za ponad połowę przychodów ze sprzedaży wczasów zorganizowanych w drugim kwartale 2019 r. i ponad jedną trzecią przychodów narastająco w I półroczu 2019 r.
Zdolność do utrzymywania rosnącej sprzedaży na dynamicznym i konkurencyjnym rynku jest niewątpliwą siłą Grupy Novaturas. Konkurujemy poprzez coraz bardziej zróżnicowaną ofertę dostępną w przystępnej cenie. W bieżącym sezonie ofertę wyjazdów długodystansowych powiększyliśmy o kilka perspektywicznych kierunków, takich jak Bali, Meksyk czy Seszele, natomiast średnia cena naszych wycieczek od dwóch lat utrzymuje się na podobnym poziomie - wskazała Audron Keinyt , prezes Novaturas.
Dynamiczny rozwój branży turystycznej w krajach bałtyckich w ostatnich latach przyciągnął nowych graczy, co jeszcze bardziej zwiększyło konkurencję na rynku. W połączeniu z gorącą pogodą w krajach bałtyckich, zwłaszcza w czerwcu, doprowadziło to do nadpodaży na rynku, negatywnie wpływając na rentowność całego sektora.
W pierwszym półroczu 2019 r. zysk brutto Grupy Novaturas spadł o 28,7% r/r do 10,7 mln EUR, natomiast EBITDA wyniosła 1,7 mln EUR (wobec 5,9 mln EUR w I półroczu 2018 r.), co przełożyło się na zysk netto w wysokości 0,4 mln EUR (wobec 4,4 mln EUR w I półroczu 2018 r.).
Przykładamy dużą wagę do tego, by trzymać koszty pod kontrolą i stale dążymy do zwiększania naszej wydajności. W I półroczu 2019 r. koszty ogólnego zarządu (bez uwzględnienia pozycji o charakterze jednorazowym) zmalały o 4,9% r/r, natomiast łączne koszty operacyjne Grupy wzrosły tylko o 0,9% r/r, podczas gdy całkowite przychody w tym okresie wzrosły o 3,8% r/r. Nieustannie poszukujemy możliwości dalszej poprawy efektywności, przy zachowaniu wysokiego poziomu świadczonych usług - powiedział Tomas Staskunas, dyrektor finansowy Novaturas. W pierwszej połowie br. na naszą rentowność nadal nieznacznie wpływały wyższe koszty związane ze zmianą głównego przewoźnika lotniczego, dokonaną w IV kwartale 2018 r., niemniej jednak efekt ten zanika i nie powinien już obciążać naszych wyników finansowych - wyjaśnił dyrektor finansowy.
Będziemy bronić naszej pozycji na rynku. Przygotowaliśmy bardzo atrakcyjną i różnorodną ofertę na nadchodzący sezon zimowy 2019/2020, a znaczna jej część została już zarezerwowana. Odnotowaliśmy 5-procentowy wzrost rezerwacji r/r przy istotnie wyższej rentowności w porównaniu z poprzednim rokiem. W przyszłym sezonie letnim zamierzamy zaoferować podobną liczbę miejsc jak w 2019 roku, stale poszukując możliwości dalszego poszerzenia oferty. Zamierzamy m.in. zwiększyć sprzedaż wycieczek krajoznawczych, a nowa oferta objazdowych wycieczek samolotowych jest już dostępna na rynkach łotewskim i estońskim - zapowiedziała dyrektor generalna Novaturas Audron Keinyt .
Wybrane wyniki finansowe touroperatora
(tys. EUR ) | I półrocze 2019 | I półrocze 2018 | Zmiana r/r |
Przychody | 83260 | 80239 | 3,8% |
Zysk brutto | 10060 | 14113 | -28,7% |
EBITDA | 1728 | 5875 | -70,6% |
Zysk netto | 437 | 4402 | -90,1% |
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Dział dla turystów:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Do jakich cukierni chodzą Polacy?
Ubezpieczyciele: nie zmieniliśmy zasad wystawiania gwarancji
Dni otwarte w nowo otwieranym hotelu
Piękna Nasza Niepodległa - konkurs fotograficzny POT
Rozjechanie psa nie będzie twoją reklamą
Na jakim poziomie jest sprzedaż Turcji i Tunezji?
hotel golden age turcja proszę o opinię
Włoska turystyka w przyszłym roku powróci do poziomów sprzed pandemii?
Rząd ma narzędzia do pobudzenia turystyki wyjazdowej
Przyszłość branży spotkań na kongresie ICCA
Wakacyjne nastroje klientów biur podróży
Itaka wdraża nową stronę i aplikację
SITE Poland podsumowało ubiegłoroczną działalność
Będzie nowy pełnomocnik ds. budowy CPK
Sindbad zamawia nowe autokary i podpisuje umowy z nowymi partnerami
Odbudowa lankijskiej turystyki będzie bardzo trudna
Polska w czołówce wzrostu turystyki zimowej
CBA oskarża prezesa lotniska o oszustwo
Pisz poprawnie po angielsku dzięki uniwersalnym formułom