Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
IGHP: hotelarze potrzebują spójnych przepisów i działalności w pełnym zakresie
Zachowanie ciągłości i przewidywalność prowadzenia działalności oraz pilne wydanie rozporządzenia umożliwiającego hotelom w najbliższym czasie powrót do świadczenia usług w pełnym zakresie, a także pilne doprowadzenie do spójności przepisów Rozporządzenia z przepisami o ochronie danych osobowych, w kontekście sprawdzania paszportów covidowych - to postulaty z pisma, które Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego wystosowała 2 grudnia do premiera Mateusza Morawieckiego oraz ministra zdrowia Adama Niedzielskiego.
W piśmie adresowanym do szefa rządu i ministra zdrowia IGHP podkreśla, że branża z niepokojem przyjęła informację o wprowadzeniu dalszych ograniczeń limitu, do 50 proc. obłożenia (z wyłączeniem osób zaszczepionych przeciwko COVID-19).
Izba nawiązała do wcześniejszej korespondencji z lipca br., w której zebrała dowody medyczne i naukowe świadczące o tym, że hotele działające w odpowiednim reżimie sanitarnym nie są ogniskami wirusa SARS-CoV-2. IGHP przedstawiła również dane z najnowszej ankiety przeprowadzonej w hotelach w dniach od 25 do 29 listopada br., z której wynika, że w ponad 52% obiektów w pełni zaszczepiło się ponad 80% pracowników, a w kolejnych 36% hoteli - odsetek ten mieści się w przedziale od 51% do 80%. Świadczy to o bardzo dużej odpowiedzialności hotelarzy i o ich właściwym przygotowaniu do bezpiecznej obsługi gości.
Zwracamy się zatem w imieniu branży hotelarskiej z apelem o zachowanie ciągłości i przewidywalność prowadzenia działalności oraz o pilne wydanie rozporządzenia umożliwiającego hotelom w najbliższym czasie powrót do świadczenia usług w pełnym zakresie - czytamy w piśmie.
Odrębnym problemem wynikającym z administracyjnych ograniczeń w przyjmowaniu gości zaszczepionych ponad limit 50 proc. obłożenia jest prawna podstawa do weryfikacji gości zaszczepionych podczas ich przyjmowania do hotelu, czyli możliwość legalnego sprawdzania paszportów covidowych. IGHP zaapelowała o pilne doprowadzenie do spójności przepisów Rozporządzenia z przepisami o ochronie danych osobowych.
Pełna treść pisma:
Warszawa, 02.12.2021 r.
Pan Mateusz Morawiecki
Prezes Rady Ministrów
Pan Adam Niedzielski
Minister Zdrowia
Branża hotelowa z dużym niepokojem przyjęła informację o wprowadzeniu dalszych ograniczeń limitu, do 50% zajętości obłożenia (z wyłączeniem osób zaszczepionych przeciwko COVID-19), zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dn. 29 listopada 2021 roku - w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wprowadzeniem stanu epidemii (dalej Rozporządzenie). Zwiększone ograniczenia dotyczą także innych działalności i usług świadczonych przez hotele takich jak np.: restauracji oraz organizacji konferencji, spotkań, imprez okolicznościowych, itp.
Chcielibyśmy podkreślić, o czym informowaliśmy już w korespondencji w lipcu br., że zebraliśmy dowody medyczne i naukowe świadczące o tym, że hotele działające w odpowiednim reżimie sanitarnym nie są ogniskami wirusa SARS-CoV-2. Dalsze obostrzenia nie są w naszym odczuciu koniecznie, ponieważ hotele stanowią marginalny odsetek miejsc publicznych, w których przenosi się wirus. Ponadto informujemy, że z ankiety przeprowadzonej przez IGHP w hotelach, w dniach od 25 do 29 listopada br. wynika, że w ponad 52% obiektów w pełni zaszczepiło się ponad 80% pracowników, a w kolejnych 36% hoteli - odsetek ten mieści się w przedziale od 51% do 80%. Powyższe świadczy o bardzo dużej odpowiedzialności hotelarzy i o ich właściwym przygotowaniu do bezpiecznej obsługi gości. Zwracamy się zatem w imieniu branży hotelarskiej z apelem o zachowanie ciągłości i przewidywalność prowadzenia działalności oraz o pilne wydanie rozporządzenia umożliwiającego hotelom w najbliższym czasie powrót do świadczenia usług w pełnym zakresie.
Dodatkowo chcielibyśmy zaznaczyć, że konsekwencje zaostrzonych od 1 grudnia obostrzeń będą dla polskich hoteli tym bardziej dotkliwe, że już od marca 2020 roku zmagają się one z poważnymi konsekwencjami finansowymi kryzysu spowodowanego przez pandemię. Po wielu miesiącach zapaści, dopiero w okresie wakacji letnich 2021 r. wiele hoteli z nadzieją odnotowało wzrost popytu, głównie ze strony Polaków, między innymi dzięki wprowadzeniu Polskiego Bonu Turystycznego. Mimo utrzymywanego limitu 75% wykorzystania pokoi hotelowych, w drugim półroczu br. przedsiębiorcy hotelowi dużym wysiłkiem potrafili sprostać wzrostowi kosztów działalności, kryzysowi na rynku pracy i wciąż marginalnemu popytowi ze strony gości zagranicznych oraz nieodbudowanemu segmentowi "biznes". Jednak obniżenie limitu do 50% obłożenia w pierwszej połowie grudnia napawa hotelarzy dużą obawą o możliwość jego utrzymania po 17 grudnia. Zbliżający się okres Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku, to dla dużej części branży hotelowej okazja do zamknięcia mijającego roku dodatkową sprzedażą generowaną przez tradycyjny popyt ze strony przede wszystkim turystów krajowych. Hotele przyjęły już zamówienia i rezerwacje na ten okres i przedłużenie obowiązujących przepisów bądź ich zaostrzenie w drugiej połowie grudnia spowodowałoby dla nich ogromne, negatywne konsekwencje finansowe, nie wspominając o niezadowoleniu tysięcy gości, z powodu anulowania potwierdzonych wcześniej rezerwacji.
Odrębnym problemem wynikającym z administracyjnych ograniczeń w przyjmowaniu gości zaszczepionych ponad limit 50% obłożenia jest prawna podstawa do weryfikacji gości zaszczepionych podczas ich przyjmowania do hotelu. Wielokrotnie informowaliśmy, że taki obowiązek nałożony na hotelarzy wymagałby udzielenia im stosownego upoważnienia do weryfikacji zaszczepienia się przez gości, a także upoważnienia do przechowywania danych wrażliwych na wypadek kontroli. Odpowiednim zaświadczeniem, na podstawie którego hotele mogłyby przyjmować gości zaszczepionych ponad ustalony limit jest stosowany w państwach UE Unijny Certyfikat Covid. Niniejszym apelujemy o pilne doprowadzenie do spójności przepisów Rozporządzenia z przepisami o ochronie danych osobowych.
Podkreślamy, że hotele w świadczeniu swoich usług przestrzegają przepisów i zasad sanitarnych ustalonych przez Główny Inspektorat Sanitarny, co potwierdziły liczne kontrole SANEPID i Policji. Jednocześnie, niezmiennie deklarujemy dbałość o zachowanie najwyższych norm sanitarnych i tym samym o bezpieczeństwo gości w hotelach.
Liczymy na przychylność i zrozumienie dla naszych postulatów oraz na możliwość konstruktywnej dyskusji i wspólnego wypracowania niezbędnych rozwiązań.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
[2021-12-07 11:17 198.50.152.*]
Myślę, że te problemy przerastają intelektualne możliwości rządu PiS...
***** *** odpowiedz »
Dział hotele, pensjonaty:
Turystyka z gorszą obsługą
Można składać oferty w Programie wsparcia
Rada UE przyjęła rozporządzenie w sprawie wynajmu
Dział prawo i podatki:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Grecka wyspa zbuduje infrastrukturę dla osób niepełnosprawnych
Pasażerowie w Kraków Airport mogą samodzielnie nadać bagaż
Modernizacja głównego terminalu w Katowicach przesunięta w czasie
Decyzja UOKiK w sprawie condohotelu Czarna Perła
Grecja przywróci rejsy wycieczkowe
Nowe atrakcje na Dniach Twierdzy Poznań
LOT z nowymi kierunkami czarterowymi w sezonie zimowym
Nowy dyrektor Nobu Hotel Warsaw
PIT, SOIT i TUgeher łączą siły w walce z szarą strefą
Lufthansa otwiera nowy salonik na lotnisku we Frankfurcie
Air France i KLM przedłużają elastyczne zasady zmian biletów
Najlepsze produkty turystyczne na Opolszczyźnie wybrane