Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
Wyniki i plany Orbisu
Wyniki za 9 miesięcy 2017 roku w pełni potwierdzają słuszność modelu biznesowego przyjętego przez Orbis, a także siłę realizowanej strategii. Spółka w pełni wykorzystała sprzyjający klimat gospodarczy i dzięki swojej strategii biznesowej osiągnęła bardzo dobre wyniki. - Powiedział Gilles Clavie, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Orbis SA.
Znaczącą poprawę wyniku finansowego odzwierciedla wzrost przychodów ze sprzedaży netto o 6,3% do poziomu 1.101,5 mln zł i wzrost wskaźnika EBITDAR o 10,4% (do poziomu 416,2 mln zł) w porównaniu do 9 miesięcy 2016 r. Wskaźnik EBITDA operacyjna ukształtował się na poziomie 366,8 mln zł, co stanowi dwucyfrowy wzrost (21,1%) w porównaniu do roku ubiegłego.
Na większości kluczowych rynków Grupa Orbis osiągnęła również znaczący wzrost wyniku operacyjnego. Wskaźnik przychodu na dostępny pokój (RevPAR) w całej Grupie wzrósł o 6,6% do poziomu 186,6 mln zł, odzwierciadlając silny wzrost średniej ceny za pokój (ARR) na wszystkich rynkach regionu Europy Wschodniej. Wyniki osiągane przez Grupę w kolejnych kwartałach i realizowany model biznesowy systematycznie wzmacniają wiodącą pozycję Orbisu na rynku hotelowym w Europie Wschodniej.
Orbis zwiększa swoją obecności na strategicznych rynkach geograficznych i poszukuje lokalizacji o dużym potencjale rozwojowym. W trzecim kwartale 2017 roku do Grupy dołączyły 3 hotele (310 pokoi) w modelu "asset light", dzięki którym Grupa weszła na nowe rynki w Serbii oraz w Bośni i Hercegowinie. Podpisano również 5 nowych umów franczyzy na hotele o łącznej liczbie 610 pokoi. Hotele te dołączą do Grupy w nadchodzących latach.
Model "asset light" będący strategicznym filarem planów rozwojowych Spółki zapewnia nie tylko zyski finansowe, lecz także korzyści pozafinansowe. Nowe hotele wchodzące w skład Grupy zwiększają i wzmacniają świadomość marek hotelowych wśród gości, zapewniają dywersyfikację sieci hoteli. Grupa wzbogaca ofertę rozwijając sieć hoteli poprzez franczyzę i umowy o zarządzanie. Orbis nadal inwestuje we własne hotele - obecnie realizuje 6 projektów, (łącznie 906 pokoi), z których 4 to nowo wybudowane hotele, a 2, to hotele w trakcie gruntownej modernizacji. Spółka realizuje plan rozwoju, obejmujący łącznie 42 hotele z ponad 5 100 pokojami w okresie najbliższych 3 lat. Dzięki powiększeniu portfolio o nową markę Aparthotels Adagio Grupa Orbis zdywersyfikuje rozwój swojej sieci i wejdzie na rynek aparthoteli.
Chciałbym wyrazić satysfakcję z wyników Orbisu za okres 9 miesięcy 2017 roku. Nasze wyniki operacyjne są bardzo dobre, osiągamy założone cele, w związku z czym potwierdzamy realizację wyniku operacyjnego EBITDA Orbisu w 2017 roku określonego w lipcu. Przed nami wciąż ambitne plany i zamierzenia w zakresie rozwoju sieci hoteli i dalszego podnoszenia efektywności Grupy.- Podsumował Gilles Clavie.
Wyniki operacyjne i finansowe
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
IGHP: listopad z lepszymi wynikami niż rok
Polska turystyka rośnie i będzie
Starsze aktualności:
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
Wchodzą w życie znowelizowane przepisy dot. roamingu w UE
Komisja Europejska rozluźni ograniczenia dot. pomocy państwa
Samorządowcy: przywróćmy swobodę podróżowania po Podlasiu
Europa Ubezpieczenia z nowym prezesem
Miniony rok był lepszy dla gdańskiej turystyki
Drezno zaprezentuje się jako destynacja dla MICE
Lato 2018 - Itaka znów liderem atrakcyjnych cen?
Marszałek województwa dolnośląskiego nakłada karę na POLREGIO
Pogodowa ruletka i europejskie ceny na polskim wybrzeżu
Ile odszkodowań powinien zapłacić Ryanair?
Chorwacja zakończy rok na plusie
Malta jednak wpuści niezaszczepionych
