TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter




Restauracje będą szkolić personel jak obsługiwać osoby niewidome?

Restauratorzy na początku 2016 roku w Warszawie, przeszli szkolenie jak obsługiwać osoby niewidome lub niedowidzące. Eksperci twierdzą, że restauracje powinny dostosować menu, strony internetowe oraz personel pod kątem obsługi tej grupy osób.


W 2013 roku miała miejsce sytuacja, kiedy to do jednej z warszawskich restauracji nie zostały wpuszczone osoby niewidome z psami przewodnikami. Para niewidomych chciała schronić się przed deszczem, a pracownicy restauracji zaoferowali jedynie miejsce w patio tłumacząc, że w lokalu są dzieci, które pies może ugryźć. Sprawa trafiła do sądu, gdzie zapadła decyzja o tym, że personel nie odmówił wejścia niewidomych lokalu, ze względu na ich niepełnosprawność i poruszania się z psami. Oskarżający nie skorzystali z jedynego możliwego miejsca, które zaproponowała obsługa.

W ostatnim czasie szkolenie dla pracowników przeprowadziła sieć restauracji Aioli. Początkowo personel odwiedził "Niewidzialną wystawę", gdzie uczestnicy mogli się przekonać jak postrzegają świat osoby niewidome. Na samym szkoleniu podkreślano przede wszystkim jak ważny jest dla dotyk dla osób niewidomych, nie można przekraczać odpowiedniej granicy intymności.

Kelner za każdym razem, kiedy odchodzi od stołu musi o tym powiedzieć, musi powiedzieć o temperaturze dania. Powiedzieć, co i gdzie mieści na stole. Jeśli np. chcemy zaprowadzić kogoś do toalety, to nie możemy z nią tam wejść. Musimy odprowadzić do pewnego miejsca - mówiła szefowa marketingu lokalu Aioli Kinga Rylska.

W restauracji znajduje się również menu napisane alfabetem Braille'a. Przewodnik po "Niewidzialnej wystawie" mówi, że pracownicy restauracji powinni w prosty sposób komunikować się z osobami niewidzącymi lub niedowidzącymi. Za pomocą komunikatów werbalnych, bez narzucania się i wchodzenia w intymną sferę. Personel powinien jasno wyjaśnić, gdzie co się znajduje na stole i na talerzu oraz umówić się na określony znak jeżeli klient potrzebowałby pomocy obsługi.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
niewidomi niepełnosprawni restauracje personel pracownicy szkolenie obsługa kelner




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję