Grecja przyciąga turystów również po wysokim sezonie
Sezon turystyczny w Grecji się wydłuża. Coraz więcej podróżnych decyduje się na wyjazdy jesienią.
Z cytowanych przez serwis Greek Travel Pages, danych Banku Grecji pokazują, że coraz większa liczba odwiedzających decyduje się na zwiedzanie kraju w miesiącach jesiennych, co zwiększa liczbę przyjazdów i pomaga zmniejszyć zależność branży od popytu w sezonie wysokim.
Dane pokazują, że liczba przyjazdów jesienią w 2024 r. przekroczyła 10 milionów, co oznacza roczny wzrost o 9 procent i jest o 15 procent wyższe niż w 2019 r. Tempo wzrostu jest prawie dwukrotnie wyższe niż w sezonie letnim, który wzrósł o 8,5 procent w tym samym okresie.
Sprzedaż w hotelach odzwierciedla ten sam trend. Przychody na pokój w miesiącach jesiennych wzrosły o 28 procent w cenach stałych w porównaniu z 2019 r. (lub o 67 procent w cenach bieżących), podczas gdy zima i wiosna również przewyższyły lato pod względem wzrostu przychodów hotelowych. Konkretnie, sprzedaż zimą i wiosną wzrosła odpowiednio o 38 procent i 23 procent w porównaniu z 16 procentami w lecie (wszystkie w cenach stałych), co potwierdza, że gospodarka turystyczna Grecji staje się bardziej równomiernie rozłożona w ciągu roku.
Wzrosty jesienią 2024 r. był w dużej mierze wspierany przez cztery kluczowe tradycyjne rynki Grecji, które łącznie odpowiadały za 39 procent całkowitej liczby przyjazdów - w porównaniu z 35 procentami w 2019 r. Rynki źródeł wtórnych również wykazały skromne wzrosty, przewyższając po raz pierwszy poziomy sprzed pandemii. Wśród europejskich gości wyróżniły się Wielka Brytania i Niemcy, których liczba przyjazdów wzrosła odpowiednio o 37 i 30 procent w porównaniu z rokiem 2019. Tylko te dwa kraje odpowiadały za połowę całkowitego wzrostu odnotowanego w sezonie, zwiększając swój łączny udział w rynku do 30 procent, z 26 procent w 2019 roku. Francja natomiast odnotowała skromniejszy wzrost o 14 procent, a jej udział w przyjazdach nieznacznie spadł do 4,2 procent (z 4,3 procent w 2019 roku).
Poza Europą Stany Zjednoczone stały się głównym czynnikiem przyczyniającym się do wzrostu, odnotowując trzeci najwyższy wzrost liczby przyjazdów, wynoszący 28 procent w porównaniu z rokiem 2019. Ich udział w rynku wzrósł do 4,6 procent z 4,1 procent. Warto zauważyć, że amerykańscy goście nadal wyróżniają się wyższymi wydatkami na przyjazd i niższą koncentracją sezonową w porównaniu z podróżnymi z Europy.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Uhonorowano nowych Ambasadorów Kongresów
Dział dla turystów:
Dobry pierwszy kwartał na Lotnisku
Nowe połączenie z Kraków
Starsze aktualności:
Accor chwali swój program
Ryanair zwiększa siatkę z
Ogłoszono datę otwarcia Wielkiego Muzeum
Polacy chcą wyjechać na dłuższe wakacje w
Nie wszystko idzie ku
Przewoźnicy chcą móc spóźniać się
Przewodnicy bez Granic rozwijają
Łatwiejsza sprzedaż niemieckich
Ruszyła kolejna edycja konkursu Małopolska Gościnna
Jak polskie obiekty szykują się do sezonu?
Odwołany lot: przewoźnik ma zwrócić także prowizję?
W kwietniu szczyt zapaści w wyszukiwaniu fraz turystycznych
Zarzuty dla kierowcy po wypadku na Dolnym Śląsku
Nieprecyzyjny komunikat UOKiK w sprawie koronawirusa może zaszkodzić turystyce?
Arłamów gościł działaczy turystycznych
Z czym borykają się organizatorzy turystyki młodzieżowej?
Prezes gdańskiego lotniska przeciw podniesieniu opłat lotniskowych
Zarząd Lufthansy dostanie premie także za okres pandemii
POT uruchamia narzędzie dla branży spotkań