Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
Niemcy chwalą turystów sportowych
Wydarzenia sportowe jak UEFA EURO 2024, stwarzają dodatkowe okazje do podróżowania, a tym samym wzmacniają niemiecką turystykę przyjazdową, jak potwierdzają najnowsze dane Federalnego Urzędu Statystycznego oraz badania zlecone przez Niemiecką Centralę Turystyki (DZT).
Liczba noclegów z zagranicy w hotelach i pensjonatach z co najmniej dziesięcioma łóżkami wyniosła w lipcu 10,7 mln i była o 4,5% wyższa niż w roku poprzednim. Łącznie turystyka przyjazdowa w okresie od stycznia do lipca 2024 roku wzrosła o 6,6% w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego, do 48,2 miliona noclegów. Ożywienie w porównaniu do 2019 roku sięga 94,9%.
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, które odbyły się w czerwcu zapewniły ponadprzeciętna ilość turystów we wszystkich dziesięciu miastach-gospodarzach. Również jedenaście meczów w rundzie pucharowej przyciągnęło dodatkowych gości. Według analiz MKG Consulting, w lipcu 2024 r. obłożenie hoteli w Niemczech wyniosło 71,6%. Oznacza to wzrost o 2,3 punktów procentowych w porównaniu z lipcem 2023 r. Przy średniej cenie 108,80 EUR za pokój na jedną noc, średnie przychody były o 9,7% wyższe niż w roku poprzednim. W hotelach wyższych kategorii obłożenie było znacznie wyższe niż w segmencie ekonomicznym.
Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, wyjaśnia: UEFA EURO 2024 było sukcesem pod względem sportowym, społecznym i gospodarczym i odegrało kluczową rolę w pozycjonowaniu Niemiec jako tolerancyjnego, różnorodnego i gościnnego celu podróży. Według panelu ekspertów branży turystycznej DZT, około jedna czwarta międzynarodowych organizatorów turystyki prowadzących działalność w Niemczech dodała nowe oferty do swoich programów specjalnie na Mistrzostwa Europy. 35% z nich stwierdziło, że popyt był wysoki lub bardzo wysoki. Oczekiwania kibiców zostały więc spełnione: według badania przeprowadzonego przez Nielsen Sports, 97% zagranicznych posiadaczy biletów stwierdziło, że wróci do Niemiec, a 79% poleciłoby podróż do miasta, w którym uczestniczyli w meczu.
Według Nielsen Sports, wiodącego na świecie dostawcy danych o publiczności i fanach wydarzeń sportowych, 44% posiadaczy biletów na UEFA EURO 2024 pochodziło z zagranicy. Badanie potwierdza również pozytywny efekt ekonomiczny: w sumie Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej wygenerowały bezpośrednie, pośrednie i inicjowane efekty o łącznej wartości 7,44 miliarda euro, podczas gdy wartość reklamowa wynikająca z widoczności w mediach na całym świecie szacowana jest na 571 milionów euro.
Niestety organizacja ostatnich mistrzostw przyniosła wiele problemów, ujawniły się w pełnej krasie problemy sieci kolejowych w Niemczech, a teraz Niemcy jako państwo jednostronnie wychodzą z układu z Schengen (ustanawiając kontrole na granicach od 16 września na 6 miesięcy). Więc być może bieżący sukces jest, jednak czy przyszłe lata będą równie udane?
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Polska turystyka rośnie i będzie
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Wybrano najlepsze prace
Starsze aktualności:
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
Wizz Air rezygnuje z płatnej
Województwo pomorskie ogłosiło konkurs ofert na rozwój turystyki i
Emirates wprowadzają nowe uniformy dla obsługi pasażerów premium i
Turysta nie jest wrogiem mieszkańca
Statystyki pokazują zmiany w turystyce
Hotele na wakacje będą mogły wypełnić 75 proc. pokoi
Rozpoczął się nabór do konkursu na Najlepsze Wioski Turystyczne
4 trendy w podróżowaniu w 2023
Lotniska gotowe na przyjęcie pasażerów
W jakich hotelach ceny noclegów spadają?
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln pasażerów
Grupa AmRest ma za sobą dobry III kwartał 2018
Jak piloci Emirates ograniczają zużycie paliwa i emisję podczas operacji lotniczych?
Wstęp do popularnej rzymskiej atrakcji będzie płatny
