Ogłoszenia
Ogłoszenia
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- SPECJALISTA DS ORGANIZACJI imprez turystycznych
- JUNIOR PRODUCT MANAGER Kraków, hybrydowo, zdalnie
- ORIENT TRAVEL - PRACOWNIK DZIAŁU AGENCYJNEGO
- Kierownik biura agencyjnego, Warszawa Bemowo
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista / tka ds. organizacji imprez...
- Specjalista ds. Turystyki - Pruszcz Gdański/Gdańsk
- BP ITAKA - ŁÓDŹ - Specjalista ds....
- Biuro Misja Travel szuka pilotów
![](/plk/dodaj_ogloszenie_yellow.gif)
Zysk Emirates w górę, przychody w dół
Linie Emirates opublikowały wyniki finansowe za pierwsze półrocze.
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku finansowego 2019-20 linie Emirates pozyskały trzy szerokokadłubowe samoloty Airbus A380, a do końca roku finansowego flotę zasilą trzy kolejne maszyny. Oprócz tego przewoźnik wycofał z eksploatacji sześć starszych samolotów, a do 31 marca 2020 r. ze służby odejdą kolejne dwa.
Całkowite oferowanie w pierwszych sześciu miesiącach roku spadło o 7% do 29,7 mld tonokilometrów ATKM, głównie w wyniku zamknięcia pasa startowego na lotnisku w Dubaju i ograniczenia liczby samolotów w tym 45-dniowym okresie. Zdolność przewozowa mierzona wg liczby dostępnych miejsc przypadających na kilometr (ang. Available Seat Kilometres, ASKM) zmniejszyła się o 5%, natomiast przepływ pasażerów mierzony według przychodu z pasażerokilometra (ang. Revenue Passenger Kilometres, RPKM) spadł o 2%. Średni współczynnik wypełnienia miejsc (ang. Passenger Seat Factor) wzrósł do 81,1%, w porównaniu z 78,8% w roku ubiegłym.
Od 1 kwietnia do 30 września 2019 r. linie Emirates przewiozły 29,6 mln pasażerów, o 2% mniej w porównaniu z identycznym okresem w zeszłym roku. Jednak w tym samym ujęciu zysk z przewozu pasażerów wzrósł o 1%. Wielkość przewiezionego ładunku spadła o 8% do 1,2 mln ton, a zysk z przewozu towarów zmniejszył się o 3%. Wyniki te odzwierciedlają trudne warunki dla transportu lotniczego spowodowane napięciami w międzynarodowych stosunkach handlowych i brakiem stabilności na kluczowych rynkach cargo.
W pierwszej połowie roku finansowego 2019-20 zysk netto linii Emirates wyniósł 862 mln AED (235 mln USD), o 282% więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym. Przychody Emirates, w tym inne przychody operacyjne, w wysokości 47,3 mld AED (12,9 mld USD) spadły o 3% w porównaniu z 48,9 mld AED (13,3 mld USD) w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Koszty operacyjne Emirates obniżyły się o 8% przy zmniejszeniu całkowitego oferowania o 7%. Koszty paliwa zmalały średnio o 13% w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim, głównie ze względu na spadek cen ropy (o 9% w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym) i zmniejszenie dostaw paliwa w związku z ograniczonym oferowaniem podczas 45-dniowego zamknięcia pasa startowego na lotnisku w Dubaju. Paliwo wciąż stanowi największą część kosztów ponoszonych przez linie - 32% kosztów operacyjnych, w porównaniu z 33% w pierwszym półroczu poprzedniego roku.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Miękkie lądowanie byłego prezesa Kraków
KLM przetestuje loty z napędem
Ryanair wygrywa kolejny
Starsze aktualności:
POT ponownie chce nagrodzić najlepsze
Grupa eSky liderem w Grecji i na
Coraz więcej rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem
Wracają kontrole na granicy ze
Enter Air - wzrost przychodów i
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargę
JW Construction patrzy z optymizmem na rynek
Opracowanie programu zwiedzania może być dziełem?
PIT: zapaść na wschodzie i powrót bonu turystycznego w większej kwocie?
Dawid Lasek odwołany ze stanowiska
Małopolski przewoźnik dołącza do platformy PolskiBus.com
ITAKA Wielką Perłą Polskiej Gospodarki
Gastronomiczny festiwal w Sandomierzu
Okęcie wybrane do badań marketingowych w zakresie wagi pasaż
Bobby Burger i Wegeguru - teraz crowdfunding, w przyszłości giełda?
NIK skontrolowała szlak Green Velo
Przez epidemię liczba turystów w Turcji spadła o połowę
Aneta Książek honorowym członkiem SITE Poland
Zmiany w zasadach wjazdu do Czech i Słowacji
Indie otwierają się na turystów
Nowa trasa turystyczna w Monachium
ITD rozpoczęła akcję Bezpieczny Autokar
Jakie predyspozycje powinien mieć pilot?
Restauratorzy: pozwólcie nam pracować
Szansa dla mniejszych portów lotniczych i morskich?
Nowa organizacja ruchu w Katowice Airport
Hotelarstwo czeka na pracowników. Konieczne zmiany w sposobie kształcenia