TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Zysk Emirates w górę, przychody w dół

Linie Emirates opublikowały wyniki finansowe za pierwsze półrocze.


W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku finansowego 2019-20 linie Emirates pozyskały trzy szerokokadłubowe samoloty Airbus A380, a do końca roku finansowego flotę zasilą trzy kolejne maszyny. Oprócz tego przewoźnik wycofał z eksploatacji sześć starszych samolotów, a do 31 marca 2020 r. ze służby odejdą kolejne dwa.

Całkowite oferowanie w pierwszych sześciu miesiącach roku spadło o 7% do 29,7 mld tonokilometrów ATKM, głównie w wyniku zamknięcia pasa startowego na lotnisku w Dubaju i ograniczenia liczby samolotów w tym 45-dniowym okresie. Zdolność przewozowa mierzona wg liczby dostępnych miejsc przypadających na kilometr (ang. Available Seat Kilometres, ASKM) zmniejszyła się o 5%, natomiast przepływ pasażerów mierzony według przychodu z pasażerokilometra (ang. Revenue Passenger Kilometres, RPKM) spadł o 2%. Średni współczynnik wypełnienia miejsc (ang. Passenger Seat Factor) wzrósł do 81,1%, w porównaniu z 78,8% w roku ubiegłym.

Od 1 kwietnia do 30 września 2019 r. linie Emirates przewiozły 29,6 mln pasażerów, o 2% mniej w porównaniu z identycznym okresem w zeszłym roku. Jednak w tym samym ujęciu zysk z przewozu pasażerów wzrósł o 1%. Wielkość przewiezionego ładunku spadła o 8% do 1,2 mln ton, a zysk z przewozu towarów zmniejszył się o 3%. Wyniki te odzwierciedlają trudne warunki dla transportu lotniczego spowodowane napięciami w międzynarodowych stosunkach handlowych i brakiem stabilności na kluczowych rynkach cargo.

W pierwszej połowie roku finansowego 2019-20 zysk netto linii Emirates wyniósł 862 mln AED (235 mln USD), o 282% więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym. Przychody Emirates, w tym inne przychody operacyjne, w wysokości 47,3 mld AED (12,9 mld USD) spadły o 3% w porównaniu z 48,9 mld AED (13,3 mld USD) w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Koszty operacyjne Emirates obniżyły się o 8% przy zmniejszeniu całkowitego oferowania o 7%. Koszty paliwa zmalały średnio o 13% w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim, głównie ze względu na spadek cen ropy (o 9% w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym) i zmniejszenie dostaw paliwa w związku z ograniczonym oferowaniem podczas 45-dniowego zamknięcia pasa startowego na lotnisku w Dubaju. Paliwo wciąż stanowi największą część kosztów ponoszonych przez linie - 32% kosztów operacyjnych, w porównaniu z 33% w pierwszym półroczu poprzedniego roku.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
wyniki finansowe emirates linie lotnicze przewoźnik lotniczy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję