Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Wizz Air zostawia na lotnisku ponad kilkudziesięciu pasażerów
Często linie lotnicze sprzedają więcej biletów niż jest miejsc w samolotach. Niestety pasażerowie zwykle nie mają o tym pojęcia. Przez zastosowanie overbooking bo tak nazywa się ów "praktyka", w zeszłym tygodniu ponad 60 pasażerów z ważnymi biletami nie wsiadło do samolotu.
Sam fakt opłacenia biletu lotniczego, wydrukowanie karty pokładowej a nawet przydzielony numer fotela nie gwarantuje wejścia na pokład. Linie lotnicze zabezpieczają się i sprzedają więcej biletów niż miejsc w samolocie, na wypadek gdyby podróżny nie stawił się na lotnisku. Takie działania przewoźnika mają na celu zwiększenie współczynnika wypełnienia samolotu. Im wyższy współczynnik, tym przewoźnik więcej zarabia.
Jednak w przypadku węgierskich linii lotniczych Wizz Air, zostawienie ponad 60 ludzi na lotnisku z powodu zbyt dużej liczby pasażerów, wydaję się być absurdalne. Tłumaczenia, że przewoźnik nie spodziewał się wszystkich podróżnych są co najmniej śmieszne. Jednak zacznijmy od początku. W zeszłym tygodniu, na bułgarskim lotnisku w Sofii pojawiło się o 23 pasażerów więcej niż samolot mógł zabrać na pokład. Chodziło o rejs do Londynu. Klienci linii nie kryli swojego oburzenia a lokalne media huczały. Jakby tego było mało, następnego dnia sytuacja się powtórzyła i 40 osób, które miały lecieć do Londynu, zostały na lotnisku. Linia zareagowała szybko i wysłała po podróżnych dodatkową maszynę. W mediach pojawił się komunikat, w którym przewoźnik przeprasza pasażerów i tłumaczy, że overbooking jest częścią polityki firmy. Dodatkowo linia przyznała, że nigdy wcześniej nie zdarzyła się podobna sytuacja.
Natomiast co z poszkodowanym pasażerem, któremu nie udało się wejść na pokład samolotu? Przewoźnik ma obowiązek wypłacić odszkodowanie oraz rekompensatę. Gdy pasażer zmuszony jest pozostać na jednym z lotnisk na terenie UE może liczyć na rekompensatę w wysokości od 250 do 600 euro. W momencie gdy lot trzeba przenieść na następny dzień, linie lotnicze powinny zagwarantować hotel oraz talony na posiłki.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Overbooking w Wizz Air
[2017-09-08 09:54 217.229.39.*]
Wizzair od dawan stosuje polityke tylko sprzedąć , nie ważna jakość , skąś to znamy w niektórych biurach . Robią dokładnie tak samo, sprzedać a ty turysto mrtw sie co dalej odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Itaka: nocne spotkanie z
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Dział aktualności dnia:
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Starsze aktualności:
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
GiS wydaje zalecenia dot. pielgrzymek
Otwarcie hoteli to krok do przodu, ale hotelarze liczą na więcej
Co wspólnego mają turystyka i marketing internetowy? Wspólnie wyznaczają ścieżki!
Wizz Air zapowiada nowe połączenia z polskich lotnisk
Barometr UNWTO wskazuje na wzrost tempa odbudowy turystyki
ZEA: poważne konsekwencje poprawiania natury
Kraków wśród kierunków objętych porozumieniem code-share dubajskich przewoźników
Lepsze połączenie z Katowice Airport
Rada UE podjęła decyzję w sprawie ułatwień wizowych dla Białorusinów
Turcja ograniczy all inclusive?
POT wstrzymuje promocję akcji Polska Zobacz Więcej
Chorwacja Apartment Vispa Ciovo Trogir Suncokret Travel Trog
