Ogłoszenia
Ogłoszenia
- poszukiwany pilot - Czeska Szwajcaria 30.06.2025
- wychowawca na obozie sportowo-rekreacyjnym
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
- specjalista ds. turystyki - dział rezerwacji
- wychowawca - lektor języka angielskiego
- Sprzedam Narciarski Ośrodek Noclegowy
- Pilot Indie
- Wynajem autokaru
- Wakacje.pl - Otwock/Warszawa
- BUŁGARIA - DZIAŁ REZERWACJI

Kto zwyciężył w tegorocznych Mistrzostwach Vlogerów?
Po dwóch miesiącach kreatywnej rywalizacji, odkrywaniu lokalnych skarbów i publikacji niebanalnych materiałów prezentujących polskie atrakcje, poznaliśmy zwycięzców 8. edycji Turystycznych Mistrzostw Vlogerów.
Pierwsze miejsce zdobyli Ania i Łukasz Piernikarczyk z kanału "Polskie szlaki", którzy z ogromną wrażliwością i profesjonalizmem przedstawili województwo kujawsko-pomorskie. Drugie miejsce trafiło do pełnej energii ekipy "AHOJ! Przygodo" - Agi, Mario, Miki, Itiego i Arianki, ambasadorów Dolnego Śląska. Na trzecim miejscu znalazła się z kolei niepowtarzalna Dorota Juranek, znana jako "Mamba on Bike", która z pasją i duszą opowiedziała o Podlasiu z perspektywy rowerowego siodełka.
Głosowanie internautów było jednym ze składowych oceny końcowej. W tym roku postanowiliśmy dodatkowo uhonorować twórców, którzy zdobyli najwięcej głosów wśród internautów. Pierwsze miejsce w tej kategorii zdobyli Ania i Łukasz Piernikarczyk z kanału "Polskie szlaki". W ramach tegorocznych Mistrzostw zorganizowana została także kategoria dodatkowa filmy na TikToku poruszająca temat turystyczny oraz "odpowiedzialne podróżowanie"- nawiązujące do zrównoważonego podróżowania. W tej kategorii nagrodę otrzymali reprezentujący woj. śląskie Iwona i Jarosław Kuczo z vloga Poznaje Kraje.
W tegorocznej edycji poziom był niezwykle wyrównany. Konkurencja była zacięta, a vlogerzy zaprezentowali pełen wachlarz atrakcji, aktywności i możliwości spędzania wolnego czasu w 16 różnych regionach Polski. Każdy z nich pokazany został w oryginalny i świeży sposób. Od malowniczych pejzaży po miejskie klimaty, od folkloru po nowoczesność - wszystko z pomysłem, autentycznością i szacunkiem dla lokalnych tradycji. Konkurs wnosi także nieocenioną wartość promocyjną, ponieważ materiały utworzone przez vlogerów będą wykorzystywane przez Polską Organizację Turystyczną do turystycznej promocji Polski.
Turystyczne Mistrzostwa Vlogerów to dziś coś więcej niż konkurs - to skuteczne narzędzie promocji kraju przez autentyczne historie i nowoczesny język Internetu. Pokazaliśmy, że Polska może być atrakcyjna, zaskakująca i różnorodna - nie tylko w reklamowym sloganie, ale oczami prawdziwych ludzi, którzy kochają podróże i potrafią opowiadać. Dzięki ich filmom każdy region zyskał swój niepowtarzalny głos mówi Rafał Szmytke, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Każdy z finalistów otrzyma honorarium w wysokości 6 000 zł netto, a na najlepszych czeka również premia:
- za 1. miejsce: 16 000 zł
- za 2. miejsce: 9 000 zł
- za 3. miejsce: 6 000 zł
- nagroda specjalna TikTok: 5 000 zł
W ramach konkursowej rywalizacji podróżnicy, których spośród otrzymanych zgłoszeń wybrała powołana przez Polską Organizację Turystyczną kapituła, mieli za zadanie wykonanie określonych w konkursie zadań - m.in. publikację dwóch filmów na autorskim kanale YouTube oraz w mediach społecznościowych. O tym kto wygrał zdecydowały trzy czynniki: wyniki głosowania internautów (25%), zasięgi wygenerowane przez vlogerów (25%) oraz ocena Kapituły (50%).
Polska Organizacja Turystyczna i Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego Teraz Polska ogłaszają kolejną edycję Konkursu na Najlepszą Pracę Magisterską "Teraz Polska Turystyka".
Konkurs kierowany jest zarówno do absolwentów kierunków związanych z turystyką, jak również do osób, których praca magisterska dotyczy zagadnień związanych z rozwojem, zarządzaniem i marketingiem w sferze turystyki krajowej oraz zagranicznej turystyki przyjazdowej do Polski.
Choć dzisiaj zapraszamy do IV edycji, to warto podkreślić, że historia konkursu na najlepsze prace magisterskie dotyczące promocji Polski, w tym turystycznej, jest znacznie dłuższa. Jego inicjatorem była Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego "Teraz Polska", a partnerami Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polska Organizacja Turystyczna. A dzisiaj wśród Promotorów znajdujemy laureatów pierwszych jego edycji. Wcześniejsze edycje pokazują, że wśród laureatów i wyróżnionych znaleźli się absolwenci bardzo różnych kierunków. Jest to potwierdzenie, że turystyka łączy ludzi i różne sektory gospodarki na rzecz rozwoju kraju, regionu czy lokalnej społeczności.
Prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego Krzysztof Przybył podkreśla znaczenie badań na rzecz turystyki Oczekujemy na prace magisterskie, bazujące na badaniach i analizach o potencjale wdrożeniowym lub nowatorskim spojrzeniu na problematykę polskiej turystyki i jej promocji. Pragniemy zwrócić uwagę na to, że tematyka polskiej turystyki jest bardzo atrakcyjna z punktu widzenia jej potencjału naukowo-badawczego, a także w związku z praktyczną możliwością wykorzystywania tej wiedzy w trakcie kariery zawodowej.
Prezes Polskiej Organizacji turystycznej Rafał Szmytke zwraca uwagę na tematykę prac Konkurs na Najlepszą Pracę Magisterską "Teraz Polska Turystyka" to wspaniała inicjatywa, która dodatkowo mobilizuje młodych ludzi, by zająć się fascynującymi zagadnieniami dotyczącymi turystyki z perspektywy naukowej. Poprzednie edycje Konkursu pokazały, jak wiele dziedzin reprezentują autorzy zgłoszonych prac. Nie są to bowiem wyłącznie prace studentów kierunków ściśle turystycznych, ale także zdawałoby się zupełnie odległych tematycznie kierunków, które jednak poruszają poszczególne kwestie związane z turystyką. Potwierdza to jej interdyscyplinarny charakter i szerokie spektrum możliwości, jakie oferuje.
Zatem zapraszamy do zgłaszania prac i gorąco zachęcamy do propagowania informacji o Konkursie. Tegoroczna pula nagród wynosi 18 tysięcy złotych.
Prace można już od dzisiaj zgłaszać do Konkursu. Warunkiem przystąpienia jest przesłanie wypełnionej karty zgłoszeniowej do Polskiej Organizacji Turystycznej na adres: konkurs.tpt@pot.gov.pl
Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago promował Polskę jako atrakcyjny kierunek podróży podczas prestiżowej konwencji ASTA w Salt Lake City. Konwencja zgromadziła ponad tysiąc doradców podróży z USA.
W dniach 20-22 maja 2025 roku w Salt Lake City (stan Utah) odbyła się ASTA Global Convention - coroczne spotkanie członków American Society of Travel Advisors, jednej z najważniejszych organizacji reprezentujących środowisko amerykańskich doradców podróży
Polskie stoisko, przygotowane przez Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Chicago we współpracy z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, prezentowało zróżnicowaną ofertę turystyczną Polski - od miejskich wyjazdów i podróży kulturowych, po aktywny wypoczynek i relaks.
Obecność Polski na ASTA Global Convention 2025 to ważny element promocji turystyki przyjazdowej, umożliwiający bezpośredni kontakt z kluczowymi przedstawicielami środowiska amerykańskich doradców podróży twierdzi Magdalena Krucz, Dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju w Polskiej Organizacji Turystycznej.
Podczas imprezy przedstawiciele ZOPOT oraz LOT rozdali setki broszur, map oraz materiałów informacyjnych, a także odbyli dziesiątki indywidualnych rozmów z amerykańskimi agentami zainteresowanymi włączeniem Polski do swojej oferty wyjazdowej. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również informacje na temat bezpośrednich połączeń lotniczych z USA do Polski.
Szczególnym momentem była wizyta Petera Greenberga, uznanego amerykańskiego dziennikarza turystycznego związanego z CBS News, który od lat wspiera promocję Polski w Stanach Zjednoczonych. Greenberg jest twórcą dwóch filmów dokumentalnych poświęconych naszemu krajowi: Hidden Poland oraz Poland: The Royal Tour, które przyczyniły się do zwiększenia rozpoznawalności Polski wśród amerykańskich podróżników.
W 2024 roku Polskę odwiedziło 640 tysięcy turystów z USA, co oznacza wzrost o 17,8% w porównaniu z rokiem poprzednim, wynika z danych Ministerstwa Sportu I Turystyki (MSiT). To jeden z najwyższych wzrostów wśród wszystkich krajów spoza Europy.
Polska Organizacja Turystyczna zaprasza certyfikowane centra informacji turystycznej do udziału w prestiżowym konkursie "Na Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej w Polsce", który po raz piętnasty wyłoni najlepsze z najlepszych w kraju.
Inicjatywa POT to element rozwoju Polskiego Systemu Informacji Turystycznej ogólnopolskiej sieci punktów i centrów, które działają według jednolitych standardów jakości, obsługi i organizacji. PSIT to filar rzetelnej i spójnej informacji turystycznej w Polsce, a organizowany przez POT konkurs jest jego najbardziej rozpoznawalnym i motywującym narzędziem rozwoju.
Od 26 maja do 7 lipca 2025 roku certyfikowane jednostki zarówno małe punkty, jak i rozbudowane centra informacji mogą zgłaszać się do rywalizacji, która wyłoni najlepszych z najlepszych. Oceniane będą w czterech kategoriach, zgodnych z systemem certyfikacji (od jednej do czterech gwiazdek), co zapewnia sprawiedliwą ocenę niezależnie od wielkości czy lokalizacji podmiotu.
Konkurs to nie tylko sposób na wyróżnienie najsprawniejszych organizacyjnie i najbardziej zaangażowanych jednostek, ale także narzędzie promocji dobrych praktyk. Jego celem jest inspirowanie, zachęcanie do ciągłego rozwoju i pokazanie, że jakość obsługi turysty nie jest dodatkiem, lecz podstawą atrakcyjności regionu. To również forma motywacji dla samorządów i instytucji wspierających turystykę, by jeszcze chętniej inwestowały w rozwój lokalnych punktów informacji.
Szczególną wagę w tegorocznej edycji przywiązuje się do takich aspektów jak dostępność usług, współpraca z lokalnym środowiskiem, działania proekologiczne oraz obecność w przestrzeni cyfrowej. Komisja konkursowa złożona z przedstawicieli POT, Forum Informacji Turystycznej oraz regionalnych organizacji turystycznych będzie oceniać m.in. aktywność jednostek w mediach społecznościowych, stopień dostosowania do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a także zaangażowanie w edukację turystyczną mieszkańców.
Laureaci konkursu otrzymają nie tylko statuetki i tytuły, ale również udział w profesjonalnym wyjeździe szkoleniowo-studyjnym oraz szeroką promocję w kanałach komunikacyjnych POT. Nagrody mają nie tylko symboliczny wymiar dla wielu punktów są impulsem do dalszego rozwoju i dowodem uznania w oczach branży.
Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie drogą elektroniczną na stronie: certyfikacja-it.pot.gov.pl
Regulamin: www.pot.gov.pl
Termin składania zgłoszeń upływa 7 lipca 2025 r., a wyniki zostaną ogłoszone najpóźniej do 23 listopada 2025 r.
Dziś rozpoczęło się głosowanie internetowe w ramach VIII Turystycznych Mistrzostw Vlogerów. Piękne widoki, zabytki ukazane w nieszablonowy sposób, lokalne smaki i kreatywni twórcy - to przepis na najfajniejszy konkurs podróżniczy w Polsce. VIII Turystyczne Mistrzostwa Vlogerów właśnie wchodzą w decydującą fazę. Reprezentanci różnych regionów kraju już pod koniec kwietnia ruszyli w teren, by pokazać Polskę swoimi oczami, a teraz czas, by widzowie zdecydowali, które relacje zasługują na wyróżnienie.
Od 23 maja do 2 czerwca br. każdy może wziąć udział w głosowaniu i pomóc wyłonić najlepszego vloga z podróży po wybranym regionie. Jak to zrobić? Wystarczy wejść na stronę www.mistrzostwablogerow.polska.travel wybrać swojego ulubieńca, a następnie zweryfikować głos poprzez kliknięcie w link otrzymany w mailu potwierdzającym udział w plebiscycie. W zabawie można uczestniczyć tylko raz na 24 godziny.
Niezwykle istotnym elementem Turystycznych Mistrzostw Vlogerów jest głosowanie internautów. Zachęcam do udziału w wyborze najciekawszych relacji przedstawionych przez Uczestników Mistrzostw ponieważ jest to nie tylko dobra zabawa, ale także okazja do odkrywania na nowo najciekawszych zakątków naszego kraju mówi Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Warto zauważyć, że Mistrzostwa to nie tylko konkurs, ale możliwość wspaniałej promocji polskich regionów i pokazania ich z nowej perspektywy - z dala od utartych szlaków, bliżej natury, lokalnych historii i w duchu zrównoważonego podróżowania dodaje.
W finale znalazło się szesnaścioro twórców wybranych przez Kapitułę powołaną przez POT, w której skład wchodzą: Jacek Janowski (Polska Organizacja Turystyczna), Wojciech Norkowski (Polska Organizacja Turystyczna), Jakub Feiga (Dolnośląska Organizacja Turystyczna), Marcin Nowak (współautor bloga i kanału YouTube "Wędrowne Motyle"), Agnieszka Franus (National Geographic), Michał Cessanis (National Geographic Traveler), Agnieszka Wasztyl (dziennikarka podróżnicza) i Dawid Mikoś (autor bloga podróżniczego "Masa Perłowa").
Każdy z uczestników przygotował dwa filmy o przydzielonym regionie, które można oglądać na ich kanałach YouTube i mediach społecznościowych. Kto wygra? O tym zdecydują głosy internautów (25%), zasięgi wygenerowane przez vlogerów (25%) oraz ocena Kapituły (50%). Wyniki głosowania poznamy 3 czerwca, a wielki finał - już 17 czerwca br.
Dla przypomnienia poniżej kanały YouTube z przypisanymi ich twórcom województwami:
1. WOJEWÓDZTWO DOLNOŚLĄSKIE
www.youtube.com
2. WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE
www.youtube.com
3. WOJEWÓDZTWO LUBELSKIE
www.youtube.com
4. WOJEWÓDZTWO LUBUSKIE
www.youtube.com
5. WOJEWÓDZTWO ŁÓDZKIE
www.youtube.com
6. WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE
www.youtube.com
7. WOJEWÓDZTWO MAZOWIECKIE
www.youtube.com
8. WOJEWÓDZTWO OPOLSKIE
www.youtube.com
9.WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE
www.youtube.com
10. WOJEWÓDZTWO PODLASKIE
www.youtube.com
11. WOJEWÓDZTWO POMORSKIE
www.youtube.com
12. WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE
www.youtube.com
13. WOJEWÓDZTWO ŚWIĘTOKRZYSKIE
www.youtube.com
14. WOJEWÓDZTWO WARMIŃSKO-MAZURSKIE
www.youtube.com
15. WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE
www.youtube.com
16. WOJEWÓDZTWO ZACHODNIOPOMORSKIE
www.youtube.com
Polska Organizacja Turystyczna ogłasza start XXII edycji konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny - Certyfikat POT 2025. Zgłoszenia w etapie regionalnym będą przyjmowane do 14 sierpnia. Laureatów poznamy na uroczystej gali na początku października 2025 roku.
POT wraz z regionalnymi organizacjami turystycznymi od ponad 20 lat organizuje ten konkurs, by podnosić jakość i konkurencyjność polskiej oferty turystycznej poprzez promowanie atrakcyjnych i nowatorskich produktów. Certyfikaty POT to prestiżowa nagroda w branży, stanowiąca rekomendację i gwarancję najwyższego poziomu usług. Wzmacniają one pozycję produktu na rynku, zwiększają jego rozpoznawalność w kraju i za granicą.
Certyfikaty POT przyznawane są produktom turystycznym, które należą do jednej z następujących kategorii: wydarzenie cykliczne, pakiet usług turystycznych - impreza turystyczna, obiekt, szlak, miejsce - obszar.
Certyfikat POT to szczególne wyróżnienie, które otrzymują wyjątkowe atrakcje turystyczne w Polsce, odznaczające się jakością, profesjonalizmem zarządzania usługami i wysokim poziomem obsługi turystów. To już XXII edycja konkursu i cieszę się niezmiernie, że z roku na rok obiektów takich w naszym kraju przybywa. Warto podkreślić, że Polska jest obecnie w pierwszej dwudziestce najbardziej atrakcyjnych turystycznie krajów świata. Wielki wpływ ma na to zapewne wyjątkowość oraz przystępność produktu turystycznego, co także jest doceniane przez członków kapituły konkursu - podkreśla prezes POT Rafał Szmytke.
Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne będą objęte programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu POT jest kampania promocyjna o wartości 250 tys. złotych.
Etapy konkursu:
- Etap I - regionalny - termin przyjmowania zgłoszeń od ROT-ów przez POT drogą on-line - do 14.08.2025 godz. 23.59
- Etap II - ogólnopolski - od 15.08.2025 do 11.09.2025
- Gala wręczenia Certyfikatów POT - 03.10.2025
Powyższe terminy w uzasadnionych przypadkach mogą zostać zmienione.
Polska Organizacja Turystyczna wraz z Polskim Związkiem Żeglarskim wspólnie działać będą na rzecz promocji naszego kraju jako nowoczesnego, atrakcyjnego i bezpiecznego kierunku podróży. Polska posiada piękne i wielowiekowe tradycje żeglarskie, co stanowi doskonałą sposobność do jej popularyzacji wśród turystów z całego świata.
W ramach współpracy planowane są liczne działania promocyjne oraz edukacyjne takie jak:
- warsztaty, konferencje i panele dyskusyjne,
- kampanie promujące żeglarstwo i aktywny wypoczynek,
- wspólne wydarzenia w kraju i za granicą z udziałem zawodników i zawodniczek Kadry Narodowej PZŻ
- spotkania edukacyjne w zakresie bezpieczeństwa oraz historii sportu i turystyki,
- promowanie lokalnych atrakcji i produktów turystycznych.
Żeglarstwo idealnie wpisuje się w światowy trend poszukiwania aktywnych, autentycznych i bliskich naturze form wypoczynku. Polska, dzięki swojemu położeniu, klimatowi oraz przyrodzie, zdecydowanie zachęca do uprawiania turystyki wodnej. Niezliczone akweny wodne oraz nowoczesna infrastruktura stanowią przekonujący argument promocyjny w odniesieniu do regionalnych atrakcji turystycznych. Jest to niezwykle cenne dla lokalnych społeczności i przyczynia się do propagowania zrównoważonego rozwoju w turystyce. Współpraca z Polskim Związkiem Żeglarskim jest w tym względzie nieoceniona i zapewne przyczyni się do wzmocnienia promocji Polski wśród miłośników sportów wodnych z całego świata - powiedział Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Porozumienie z Polską Organizacją Turystyczną to dla nas szansa na jeszcze szersze promowanie żeglarstwa jako stylu życia, aktywnego wypoczynku i ważnego elementu oferty turystycznej Polski. Wierzę, że wspólnie uda nam się dotrzeć do nowych grup odbiorców i pokazać, że Polska jest żeglarskim kierunkiem z ogromnym potencjałem - zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych miłośników wody - Tomasz Chamera, były prezes Polskiego Związku Żeglarskiego, wiceprezydent World Sailing.
Już po raz ósmy Polska Organizacja Turystyczna organizuje Turystyczne Mistrzostwa Vlogerów. W tym roku szesnastu popularnych YouTuberów, reprezentujących wszystkie województwa, wyruszy w podróż po Polsce, by pokazać zarówno te dobrze znane, jak i te wciąż czekające na odkrycie miejsca.
Kapituła konkursowa, powołana przez Polską Organizację Turystyczną, spośród dziesiątek nadesłanych zgłoszeń wybrała szesnastkę twórców, którzy w swoim stylu będą opowiadać o przypisanych im regionach. Każdy z nich przez kilka najbliższych tygodni przygotuje autorskie materiały wideo oraz publikacje w mediach społecznościowych, prezentujące jego walory. Ich zadaniem jest stworzyć atrakcyjną i inspirującą relację z podróży - taką, która zachęci użytkowników mediów społecznościowych do samodzielnego i odpowiedzialnego odkrywania bardzo różnych zakątków Polski.
Podobnie jak w poprzednich edycjach, o wyborze zwycięzców zadecyduje Kapituła konkursowa, ale istotną rolę odegrają też odbiorcy. Trzech laureatów wyłonionych zostanie na podstawie jakości przygotowanych materiałów, zasięgów, jakie osiągną vlogi i relacje oraz wyników głosowania online. Każdy uczestnik Mistrzostw otrzyma honorarium za swój wkład w wysokości 6.000 zł, a na zwycięzców czekają nagrody pieniężne - na laureata 1. miejsca czeka 16.000 zł, 2. miejsca - 9.000 zł, a 3. miejsca - 6.000 zł. Ponadto dla autora najlepszej relacji w serwisie TikTok przewidziano 5.000 zł.
Na efekty pracy vlogerów nie trzeba będzie długo czekać - pierwsze materiały pojawią się już w najbliższych tygodniach, a finał konkursu i ogłoszenie zwycięzców zaplanowano na połowę czerwca br. Wszystkie publikacje można oglądać na kanałach YouTube poszczególnych twórców oraz na oficjalnej stronie Mistrzostw: !https://www.mistrzostwablogerow.polska.travel gdzie każdy widz może śledzić poczynania reprezentanta swojego regionu.
Poniżej nazwy kanałów YouTube z przypisanymi ich twórcom województwami:
1. WOJEWÓDZTWO DOLNOŚLĄSKIE
www.youtube.com
2. WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE
www.youtube.com
3. WOJEWÓDZTWO LUBELSKIE
www.youtube.com
4. WOJEWÓDZTWO LUBUSKIE
www.youtube.com
5. WOJEWÓDZTWO ŁÓDZKIE
www.youtube.com
6. WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE
www.youtube.com
7. WOJEWÓDZTWO MAZOWIECKIE
www.youtube.com
8. WOJEWÓDZTWO OPOLSKIE
www.youtube.com
9.WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE
www.youtube.com
10. WOJEWÓDZTWO PODLASKIE
www.youtube.com
11. WOJEWÓDZTWO POMORSKIE
www.youtube.com
12. WOJEWÓDZTWO ŚLĄSKIE
www.youtube.com
13. WOJEWÓDZTWO ŚWIĘTOKRZYSKIE
www.youtube.com
14. WOJEWÓDZTWO WARMIŃSKO-MAZURSKIE
www.youtube.com
15. WOJEWÓDZTWO WIELKOPOLSKIE
www.youtube.com
16. WOJEWÓDZTWO ZACHODNIOPOMORSKIE
www.youtube.com
W zestawieniu 10 Best Traditional Easter Dishes from Around the World (10 najlepszych tradycyjnych potraw wielkanocnych z różnych stron świata), opublikowanym przez dziennik USA TODAY, jednym z najbardziej wpływowych i najczęściej czytanych dzienników w Stanach Zjednoczonych, znalazł się polski mazurek. Tekst powstał we współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago.
USA TODAY to ogólnokrajowa amerykańska gazeta codzienna, ukazująca się od 1982 roku, która każdego dnia dociera do milionów czytelników w wersji papierowej i cyfrowej. Znana z atrakcyjnej szaty graficznej i przystępnego języka, gazeta jest jedną z najczęściej cytowanych i najbardziej opiniotwórczych marek medialnych w USA.
Wśród dziesięciu wybranych potraw z całego świata znalazł się mazurek z Polski - tradycyjne wielkanocne ciasto. Jak podkreślono w artykule, dekoracje mazurka są wyjątkowo misterne, często odwołujące się do motywów religijnych i wielkanocnych, takich jak kwiaty, czy baranki. Co ciekawe, wspomniano również o jego orientalnych korzeniach - inspiracja miała przyjść z tureckich słodkości, które dotarły do Polski w czasach Imperium Osmańskiego.
Ta publikacja nie jest przypadkowa - stanowi efekt przemyślanej promocji polskiej kultury kulinarnej, prowadzonej przez Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago, który pracuje nad tym, by polska kuchnia zdobywała coraz większe uznanie wśród amerykańskich odbiorców.
Umieszczenie mazurka w tak prestiżowym zestawieniu to nie tylko powód do dumy, ale także świetna okazja do pokazania, że Polska ma wiele do zaoferowania - także od strony smaków i tradycji twierdzi Magdalena Krucz, Dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju w Polskiej Organizacji Turystycznej.
To kolejny krok w budowaniu pozytywnego wizerunku Polski jako kraju z bogatą, wielowiekową kulturą kulinarną. W maju br. ZOPOT wraz z USTOA (United States Tour Operators Association) organizacją zrzeszająca renomowanych touroperatorów działających na rynku amerykańskim, w ramach projektu "Global Kitchen", będzie promować polską kuchnię. Ekipa filmowa USTOA przylatuje do Warszawy, aby przygotować materiał dotyczący warszawskiej sceny kulinarnej. Zostanie on wyemitowany w lipcu br.
W przestrzeni artystycznej Matecznika "Mazowsze" im. Tadeusza Sygietyńskiego w Karolinie, odbyła się uroczysta Gala Ambasadorów Kongresów Polskich 2025. Tegoroczne wydarzenie, zorganizowane wspólnie przez Polską Organizację Turystyczną, Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną (Mazovia Convention Bureau) i Warszawską Organizację Turystyczną (Warsaw Convention Bureau), zgromadziło czołowych przedstawicieli polskiego środowiska naukowego, samorządowego i branży spotkań.
Podczas Gali wręczono tytuły 21 nowym Ambasadorkom i Ambasadorom Kongresów Polskich - osobom, które swoją wiedzą, reputacją i zaangażowaniem przyczyniły się do sprowadzenia do Polski prestiżowych wydarzeń naukowych i branżowych o zasięgu międzynarodowym. To liderzy opinii, eksperci i wizjonerzy, dzięki którym Polska konsekwentnie buduje swoją pozycję jako nowoczesna i profesjonalna destynacja kongresowa.
Artystyczną oprawę artystyczną gali zapewnił Państwowy Zespół Ludowy Pieśni i Tańca "Mazowsze", który zachwycił uczestników zarówno tradycyjnym repertuarem, jak i dynamicznymi występami z repertuarem inspirowanym tangiem i charlestonem. Po części oficjalnej odbyła się uroczysta kolacja, a wieczór zakończyła wspólna fotografia wszystkich wyróżnionych wraz z przedstawicielami Kapituły oraz organizatorami.
Program Ambasadorów Kongresów Polskich funkcjonuje od 1998 roku i jest jedną z najdłużej działających inicjatyw wspierających przemysł spotkań w Europie. Dotychczas do grona Ambasadorów dołączyło ponad 330 osób - liderów opinii, naukowców, przedsiębiorców i praktyków. W gronie tegorocznych wyróżnionych znaleźli się:
- dr hab. Michał Leszczyński - Instytut Wysokich Ciśnień Polskiej Akademii Nauk
- dr hab. Joanna Paliszkiewicz - Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
- dr hab. Maciej Kubicki - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- dr hab. Magdalena Żemojtel-Piotrowska - Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
- dr hab. Anna Kurowska, prof. UW - Uniwersytet Warszawski
- dr hab. inż. Jacek Mańdziuk - Politechnika Warszawska
- dr hab. Michał Tomza - Uniwersytet Warszawski
- dr hab. nauk medycznych Joanna Rymaszewska - Politechnika Wrocławska
- dr hab. Aleksandra Kuzior, prof. PŚ - Politechnika Śląska
- dr hab. Adrianna Skoneczna, prof. IBB PAN - Instytut Biochemii i Biofizyki PAN
- dr hab. inż. Eugeniusz Koda - Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
- dr hab. inż. Andrzej Stankiewicz - Politechnika Warszawska
- dr hab. Nicole Dołowy-Rybińska - Instytut Slawistyki PAN
- dr hab. Dobrochna Bach-Golecka, prof. UW - Uniwersytet Warszawski
- dr n. zdr. Katarzyna Brukało - Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach
- dr hab. Monika Jagielska, prof. UŚ - Uniwersytet Śląski
- dr hab. inż. Adrian Kliks, prof. PP - Politechnika Poznańska
Laureatami zostali także przedstawiciele sektora prywatnego i branży spotkań:
- Anna Chagowska - Chagowska Productions
- Michał Matuszczyk - Medforum
- Maria Barbara Haller de Hallenburg-Illg - Eurobusiness - Haller
- Marek Cichewicz - Grupa Klepsydra / BONGO Międzynarodowe Usługi Pogrzebowe
Nowy film o Polsce znanego podróżnika Ricka Stevesa jest już dostępny online. Można go oglądać w USA w lokalnych stacjach PBS, na stronie internetowej tej stacji a także w internecie. W realizacji programu uczestniczył Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago.
Od początku kwietnia br. amerykańscy widzowie mogą oglądać najnowszy film znanego popularyzatora podróży po Europie - Ricka Stevesa. Godzinny odcinek specjalny zatytułowany "Rick Steves' Poland" miał premierę na antenie stacji PBS w całych Stanach Zjednoczonych. Co ważne, film można oglądać nie tylko na PBS - jest również dostępny bezpłatnie na YouTube, dzięki czemu każdy, kto chce zobaczyć Polskę oczami amerykańskiego podróżnika, może to zrobić już teraz.
W najnowszym dokumencie Rick Steves zabiera widzów w podróż przez najważniejsze polskie miasta i miejsca historyczne. Od królewskiego Krakowa i odbudowanej z ruin Warszawy, przez średniowieczną Toruń pachnącą piernikami, po monumentalny zamek w Malborku i nadmorski Gdańsk - kolebkę ruchu Solidarność. Bogactwo polskiej kultury i serdeczność jej mieszkańców są dla mnie źródłem inspiracji. Ucząc się o trudnej historii tego kraju, przypominam sobie, że wolność, pokój i dobrobyt nie przychodzą łatwo - i że mamy wiele powodów do wdzięczności mówi Rick Steves w filmie.
Twórcy filmu nie ukrywają, że największym wyzwaniem była długość materiału - Polska okazała się zbyt bogata, by zmieścić ją w 60 minutach. Z tego powodu niektóre sceny nie znalazły się w finalnej wersji. Jedną z nich był intymny koncert Chopina w eleganckim warszawskim salonie polskiego przewodnika i podróżnika Jarka. W filmie znalazła się natomiast scena z Łazienek Królewskich, gdzie latem odbywają się plenerowe koncerty fortepianowe pod pomnikiem kompozytora. Film pokazuje również, jak łatwo zakochać się w Polsce - nie tylko za sprawą jej historii, ale też kuchni. Pączki z różanym nadzieniem, pierogi i serdeczność Polaków to elementy, które zapadają w pamięć nie tylko turystom, ale i ekipie filmowej.
Film Ricka Stevesa cieszy się dużą popularnością. Post promujący film na Facebooku, zamieszczony przez ZOPOT, osiągnął znakomite wyniki - ponad 600 tysięcy unikalnych odbiorców, prawie 900 tysięcy wyświetleń i ponad 1 300 udostępnień. Aż 99% osób, które zobaczyły post, nie obserwowały wcześniej profilu - to znak, że temat Polski trafia do nowych odbiorców. Cieszymy się, że mogliśmy wspierać realizację tego projektu i że Polska została pokazana w sposób tak autentyczny, piękny i poruszający. Dla wielu widzów w USA to będzie pierwsze spotkanie z naszym krajem - i z pewnością niezapomniane mówi Magda Krucz, dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju w Polskiej Organizacji Turystycznej.
Najłatwiej film można zobaczyć na stronie www.ricksteves.com
Na 15 kwietnia zaplanowano specjalny live na Facebooku z Rickiem Stevesem, podczas którego widzowie będą mogli zadawać pytania i dowiedzieć się więcej o kulisach produkcji filmu.
To jednak nie koniec dobrych wiadomości. Już tej jesieni na platformie Amazon Prime zadebiutuje nowy sezon popularnej serii "Rick Steves' Europe", a w nim znajdą się aż dwa specjalne odcinki poświęcone Polsce. Będzie to jeszcze pełniejsze spojrzenie na kraj, który - jak podkreśla sam autor - jest jednym z najbardziej niedocenianych w Europie.
Podsumowano dwuletni projekt, którego celem było zwiększenie świadomości branży na temat turystyki zrównoważonej.
Ponieważ polska branża turystyczna musi dostosować się do zmieniających się warunków rynkowych, rosnących oczekiwań turystów oraz globalnych trendów związanych z ochroną środowiska. W odpowiedzi na te wyzwania w latach 2023-2024 realizowano projekt "Współpraca-Innowacje-Turystyka Zrównoważona", koordynowany przez Polską Organizację Turystyczną i Regionalne Organizacje Turystyczne. Jego celem było zwiększenie świadomości i kompetencji branży w zakresie turystyki zrównoważonej oraz integracja podmiotów działających w tym sektorze. W ramach projektu opracowano narzędzia i rekomendacje wspierające wdrażanie bardziej odpowiedzialnych praktyk.
Kluczowym elementem przedsięwzięcia była organizacja 16 konferencji regionalnych, w których uczestniczyło blisko 1800 osób. Wydarzenia te poprzedziły badania ankietowe, analizujące poziom wdrożenia zasad turystyki zrównoważonej w poszczególnych regionach. Podczas konferencji odbywały się szkolenia, warsztaty i panele dyskusyjne na temat zarządzania ruchem turystycznym, ochrony środowiska oraz roli nowych technologii w promocji regionów. Prezentowano także przykłady dobrych praktyk, co sprzyjało nawiązywaniu współpracy między przedsiębiorcami, samorządami i instytucjami naukowymi.
Efektem projektu było opracowanie 16 raportów, które szczegółowo analizowały sytuację turystyki zrównoważonej w poszczególnych województwach. Dokumenty te zawierały diagnozy obecnego stanu, analizę działań samorządów i firm turystycznych, przegląd dobrych praktyk oraz konkretne rekomendacje na przyszłość. Szczególną uwagę zwrócono na ochronę zasobów przyrodniczych, rozwój ekoturystyki, innowacyjne metody promocji regionów oraz zarządzanie ruchem turystycznym w sposób równoważący korzyści gospodarcze i ochronę środowiska.
Na podstawie zgromadzonych danych sformułowano zalecenia dotyczące dalszego rozwoju turystyki zrównoważonej w Polsce. Wskazano konieczność zwiększenia inwestycji w edukację ekologiczną, promowanie niskoemisyjnego transportu oraz wsparcie finansowe dla przedsiębiorców wdrażających ekologiczne rozwiązania. Podkreślono, że turystyka zrównoważona nie jest chwilowym trendem, lecz koniecznością wynikającą z globalnych wyzwań i oczekiwań turystów. Dalsza realizacja tych działań będzie kluczowa dla konkurencyjności polskiej turystyki na arenie międzynarodowej.
Z raportami można się zapoznać na stronie:
www.pot.gov.pl
Turystyczne Mistrzostwa Vlogerów to prestiżowe przedsięwzięcie Polskiej Organizacji Turystycznej, w której od ośmiu lat udział biorą influencerzy podróżniczy. W konkursie uczestniczą twórcy, którzy w internecie publikują treści związane z podróżami, kulinariami lub lifestylem, chcąc zachęcić do bezpiecznych i zrównoważonych podróży po kraju, często mniej popularnymi trasami.
W minionych edycjach Akcji twórcy inspirowali do odkrywania Polski, prezentując setki sposobów na spędzanie czasu, bez względu na porę roku. Byli wśród nich zapaleni kolarze, niezłomni piechurzy, fani wspinaczki górskiej, miłośnicy turystyki miejskiej, a także odkrywcy nietuzinkowych atrakcji czy smaków kuchni regionalnej.
Do rywalizacji o laury Polska Organizacja Turystyczna zaprasza twórców internetowych, którzy mogą pochwalić się co najmniej jednym samodzielnie zrealizowanym filmem o tematyce podróżniczej, opublikowanym w serwisie YouTube. Zgłaszający swój udział muszą być ponadto aktywni w mediach społecznościowych, gdzie dzielą się swoimi odkryciami, obserwacjami i poradami związanymi z podróżowaniem na własną rękę.
Zainteresowani w udziale w Mistrzostwach mogą przesyłać swoje kandydatury poprzez formularz zgłoszeniowy, dostępny na stronie mistrzostwablogerow.polska.travel Oceną zgłoszeń zajmie się Kapituła, w której skład wchodzą związani z branżą turystyczną eksperci, dziennikarze oraz podróżnicy. Bazując na doświadczeniach z ubiegłych lat, liczymy, że stworzone przez twórców treści ponownie okażą się skarbnicą inspiracji do odwiedzania ciekawych miejsc, w szczególności w sezonie wiosennym i letnim - zachęca do udziału w Mistrzostwach Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.Jednocześnie mamy nadzieję, że zdrowa rywalizacja dostarczy twórcom, odbiorcom oraz wszystkim zaangażowanym w konkurs ogromnych emocji.
Konkurs jest 2 stopniowy. Szesnastu twórców, którzy uzyskają najwyższe noty, przejdzie do drugiego etapu Konkursu, polegającego na przygotowaniu dwóch materiałów wideo oraz opublikowaniu relacji z wyprawy po wybranym regionie w mediach społecznościowych. Każdy z uczestników otrzyma honorarium w wysokości 6 tys. zł netto. Dodatkowa nagroda czeka na podróżnika, który najlepiej zaprezentuje swoją wyprawę po wybranym regionie w serwisie społecznościowym Tik Tok. Zgłoszenia do Akcji przyjmowane są do 14 kwietnia br. (do godz. 10:00). Na zwycięzców Mistrzostw, których poznamy jeszcze przed rozpoczęciem tegorocznych wakacji, czekają nagrody pieniężne: 16 000 zł (I miejsce), 9 000 zł (II miejsce) i 6 000 zł (III miejsce). Najlepsza relacja na Tik Toku zostanie nagrodzona kwotą 5 000 zł.
Szczegóły i regulamin konkursu znajdują się na stronie: mistrzostwablogerow.polska.travel
W sobotę, 23 marca 2025 roku w Royal Manor w Garfield (New Jersey) odbyła się uroczysta gala z okazji 65-lecia Stowarzyszenia Polsko-Amerykańskich Agentów Turystycznych (Society of Polish American Travel Agents) - organizacji, która od dekad łączy polsko-amerykańskich profesjonalistów branży turystycznej i promuje Polskę jako atrakcyjny kierunek podróży.
Uroczystość odbyła się pod patronatem Konsula Generalnego RP w Nowym Jorku, Mateusza Sakiewicza, a wśród gości honorowych znalazł się m.in. Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke.
SPATA jest niezwykłym ambasadorem Polski na rynku amerykańskim. Dzięki Wam tysiące podróżnych odkrywają piękno naszego kraju, jego historię i kulturę. Dziękuję za Waszą pasję, determinację i wiarę w Polskę powiedział prezes POT i wręczył prezes SPATA - Honoracie Pierwoli list gratulacyjny, wyrażający uznanie dla jej zaangażowania oraz wieloletniej działalności organizacji.
To zaszczyt reprezentować organizację, która od 65 lat służy polskiej społeczności i promuje nasze wartości poprzez turystykę. Ta rocznica to nie tylko wspomnienie przeszłości, ale też zobowiązanie na przyszłość mówiła prezes Pierwola.
Po krótkich przemówieniach prezes SPATA dokonała wręczenia pamiątkowych dyplomów i statuetek z okazji 65-lecia organizacji. Wyróżnieni zostali m.in. Rafał Szmytke oraz była prezydent Zabrza Małgorzata Mańka Szulik.
W trakcie uroczystości wspominano zarówno początki SPATA sięgające 1959 roku w Nowym Jorku, jak i dziesiątki międzynarodowych konwencji organizowanych przez dekady - od Meksyku i Izraela, przez Gruzję i Kazachstan, aż po Maroko i Portugalię. Tegoroczna konwencja zaplanowana jest na wrzesień i odbędzie się w Polsce oraz krajach Beneluxu. Dziś SPATA zrzesza działające biura podróży z całych Stanów Zjednoczonych, reprezentowane m.in. przez członków z Nowego Jorku, New Jersey i Pensylwanii.
Gala stała się również okazją do prezentacji wystawy "First Look" (Pierwsze Spojrzenie) poświęconej Kopalni Guido w Zabrzu - miejscu, które idealnie obrazuje transformację regionu z przemysłowego serca Śląska w kierunku turystyki postindustrialnej. Wystawa przenosi widza aż 320 metrów pod poziomem morza - do autentycznych podziemi dawnej kopalni węgla kamiennego, które dziś tętnią życiem kulturalnym. Jej autorem jest Miłosz Pierwola.
Amerykański touroperator Avantgarde Vacations zorganizował specjalny webinar poświęcony atrakcjom południowej Polski. Dzięki współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago oraz Małopolską Organizacją Turystyczną (MOT), czołowi doradcy podróży z USA mogli poznać wyjątkowe dziedzictwo, kulturę i potencjał turystyczny regionu.
Avantgarde Vacations, to dawna firma Holidays with Downtown, która niedawno przeszła rebranding, zmieniając nazwę i odświeżając swoją markę. AV to renomowany touroperator, specjalizujący się w szytych na miarę, luksusowych podróżach, zorganizował w czwartek webinar poświęcony Polsce. Wydarzenie skierowane było do kluczowych doradców podróży współpracujących z firmą i miało na celu przybliżenie im uroku południowej części naszego kraju przede wszystkim Małopolski.
Amerykanin jest dla Małopolski klientem priorytetowym: w ubiegłym roku przyjechało do naszego regionu ponad 160 tys. gości z USA. Jest to turysta świadomy, kulturalny, zamożny i chętnie z tego korzystający. Możliwość realizacji wspólnych projektów z amerykańskimi stowarzyszeniami agentów turystycznych, takimi jak Avantgarde Vacations, to ogromna szansa na edukowanie, a następnie pozyskiwanie kolejnych sprzedawców polskiej oferty turystycznej twierdzi Magdalena Osuch z Małopolskiej Organizacji Turystycznej, która zaprezentowała atrakcje Krakowa i Małopolski.
Webinar wpisuje się w długofalową strategię Avantgarde Vacations dotyczącą promocji Polski. Po ubiegłorocznym, udanym wyjeździe studyjnym (FAM trip), firma wspólnie z ZOPOT w Chicago planuje kolejną edycję na rok 2025. Celem jest zapewnienie doradcom możliwości osobistego doświadczenia uroku Polski, co pozwoli im jeszcze lepiej tworzyć indywidualne, inspirujące oferty podróży.
Lori Smith, dyrektor generalna Avantgarde Vacations, nie kryła entuzjazmu wobec rozwoju współpracy z Polską. - Polska to wschodząca perła wśród europejskich kierunków - zachwyca historią, naturą i tętniącym życiem miejskim. Dzięki znakomitej współpracy z Polską Organizacją Turystyczną chcemy jak najlepiej przygotować naszych doradców, by mogli tworzyć niezapomniane doświadczenia dla swoich klientów. Z ogromną radością promujemy południową Polskę i czekamy na kolejne wspólne projekty - podkreśla dyrektor Smith.
Zorientowana na unikalne, wysokiej klasy podróże firma Avantgarde Vacations nie tylko rozszerza swoją ofertę globalną, ale także umacnia relacje z partnerami w branży, promując Polskę jako wyjątkowy kierunek na turystycznej mapie świata. Obecność Polski w ofercie amerykańskich biur podróży staje się coraz silniejsza. Dzięki takim projektom, jak współpraca z Avantgarde Vacations, możemy efektywnie budować świadomość turystyczną o naszym kraju wśród kluczowych doradców i operatorów twierdzi Magdalena Krucz, dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju Polskiej Organizacji Turystycznej.
W najnowszym wydaniu amerykańskiego magazynu "Forbes" ukazał się artykuł, który przedstawia stolicę Polski jako najciekawszą destynację kulinarną w Europie Wschodniej.
Artykuł zwraca uwagę na różnorodność warszawskiej sceny gastronomicznej, od tradycyjnych polskich potraw po nowoczesne interpretacje kuchni fusion. Autorka, Lane Lee, podkreśla również rosnącą liczbę restauracji wyróżnianych w międzynarodowych przewodnikach oraz dynamiczny rozwój lokalnych inicjatyw kulinarnych. Warszawa to miejsce, gdzie tradycja spotyka się z nowoczesnością, a kulinarne doświadczenia zaskakują na każdym kroku - pisze Lanee Lee.
Publikacja jest efektem podróży prasowej zorganizowanej przez Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago we współpracy ze Stołecznym Biurem Turystyki (STB). Dzięki wspólnym wysiłkom POT i STB, Warszawa zyskuje na popularności wśród amerykańskich turystów poszukujących autentycznych i unikalnych doświadczeń kulinarnych. Takie inicjatywy przyczyniają się do umacniania pozytywnego wizerunku Polski na świecie oraz zwiększania ruchu turystycznego do stolicy - ocenia Magdalena Krucz, dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju w Polskiej Organizacji Turystycznej.
Natomiast Paweł Moras, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki, zauważa, że bogactwo oferty gastronomicznej Warszawy, zarówno tej tradycyjnej, jak i nowoczesnych wariacji na temat polskiej kuchni, cieszy się coraz większym zainteresowaniem odwiedzających nasze miasto turystów. Ten fenomen dostrzegany jest również przez tak prestiżowe tytuły jak Forbes USA, a takie publikacje zachęcają do odwiedzin w polskiej stolicy kolejnych amerykańskich gości. Stołeczne Biuro Turystyki wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną będą konsekwentnie kontynuować strategię promocji poprzez kulinaria, bo to nie tylko aktualny trend, ale również poważny atut naszego kraju - podkreśla dyr. Moras.
Artykuł jest dostępny pod adresem www.forbes.com
W dniach 14-16 lutego w Utrechcie odbyła się 20. jubileuszowa edycja targów turystyki rowerowej i pieszej Fiets en Wandelbeurs, po raz 17. z udziałem Polski. To najważniejsze wydarzenie targowe poświęcone turystyce aktywnej w Europie, przyciągające miłośników aktywnego wypoczynku oraz przedstawicieli branży turystycznej z krajów Beneluksu.
Polska oferta turystyki pieszej i rowerowej została zaprezentowana przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną, Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną, Małopolską Organizację Turystyczną wraz z Velo Małopolska, Zachodniopomorską Regionalną Organizację Turystyczną, Podkarpacką Regionalną Organizację Turystyczną, Śląską Organizację Turystyczną, miasto Bielsko-Biała, Regionalną Organizację Turystyczną Województwa Świętokrzyskiego oraz Dom Polski Wschodniej z Brukseli.
Obecność na targach Fiets en Wandelbeurs jest dla Polski niezwykle istotna. Holenderscy turyści chętnie poszukują nowych miejsc do aktywnego wypoczynku. Zależy im na destynacjach bogatych przyrodniczo, dobrze skomunikowanych i dostępnych cenowo. Polska doskonale spełnia te kryteria - mówi Małgorzata Duijnmayer, koordynator Polskiego Stoiska z Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Amsterdamie.
Dużym zainteresowaniem odwiedzających targi cieszyły się atrakcje multimedialne przy stoisku narodowym. Odwiedzający mogli odbyć wirtualną podróż po szlakach rowerowych Polski wschodniej na specjalnie przygotowanych trenażerach oraz obejrzeć filmy promocyjne w kinie 5D. Ponadto, walory przyrodnicze Polski oraz możliwości aktywnego wypoczynku na szlakach pieszych i rowerowych były tematem dziesięciu prezentacji przygotowanych przez polskich ekspertów oraz holenderskich blogerów, którzy odwiedzili Polskę w ramach podróży prasowych. O dzikiej naturze opowiadał m.in. tropiciel wilków Łukasz Długowski, znany holenderskiej widowni m.in. ze styczniowego odcinka programu telewizyjnego "3 op Reis" emitowanego w holenderskiej telewizji publicznej NPO3.
Odwiedzający byli wyjątkowo zainteresowani trasami pieszymi i rowerowymi, zwłaszcza długodystansowymi, zadając konkretne pytania dotyczące bezpieczeństwa i dojazdu. Udział Podkarpackiego ROT w tej imprezie pozwolił lepiej poznać holenderskiego turystę i przygotować skuteczniejszą ofertę na przyszłość - twierdzi Anna Brzechowska, dyrektor Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Tegoroczna edycja targów przyciągnęła 24 tys. odwiedzających. Z danych organizatorów wynika, że 81% uczestników poszukiwało informacji o destynacjach, 67% interesowało się zakupem sprzętu outdoorowego, rowerów lub akcesoriów, a 64% przyszło specjalnie, by wysłuchać prezentacji. Holenderscy turyści najczęściej poszukiwali informacji o podróżach po Europie (83%), w tym po Polsce, oraz destynacjach krajowych (58%).
Natomiast Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago rozpoczął kampanię promującą polską kulturę, gastronomię i naturę w USA we współpracy z prestiżowym Smithsonian Media. W ciągu trzymiesięcznej kampanii ZOPOT planuje dotarcie do prawie miliona Amerykanów.
Nowa kampania promocyjna, realizowana przez ZOPOT w Chicago we współpracy z renomowanym Smithsonian Media, ma na celu zwiększenie świadomości na temat atrakcyjności turystycznej Polski wśród amerykańskich odbiorców. Dzięki wykorzystaniu cyfrowych formatów promocyjnych, kampania przedstawi bogactwo polskiej gastronomii, kultury, natury i architektury, wzbudzając zainteresowanie Polską jako wyjątkową destynacją turystyczną.
Kampania opiera się na zaawansowanych rozwiązaniach cyfrowych, takich jak dynamiczne wideo pre-roll, wysokowidoczne jednostki typu slideshow oraz dedykowane wydania newslettera "Travel & Culture". Dzięki precyzyjnemu targetowaniu treści, kampania dotrze m.in. do 110 tysięcy subskrybentów newslettera Smithsonian Media, wśród których dominują osoby zainteresowane kulturą, podróżami oraz odkrywaniem nowych miejsc.
Wierzymy, że współpraca z Smithsonian Media pozwoli nam dotrzeć do odpowiednio dobranej grupy odbiorców, prezentując Polskę jako kraj pełen różnorodności, historii i nowoczesności podkreśla Magdalena Krucz, Dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju w Polskiej Organizacji Turystycznej. Strategia kampanii zakłada nie tylko efektywną prezentację wizualnych i tekstowych treści reklamowych, ale także budowanie emocji i pozytywnych skojarzeń z Polską jako destynacją turystyczną. W kampanii szczególny nacisk położono na promocję kluczowych wydarzeń takich jak Festiwal Kultury Żydowskiej w Krakowie czy Festiwal Wratislavia Cantans we Wrocławiu. Oprócz tego promowane będą również polskie atrakcje przyrodnicze, w tym Puszcza Białowieska, Mazury czy Tatry.
Cieszymy się, że możemy współpracować z Polską Organizacją Turystyczną przy nowej kampanii, która podkreśla unikalną gastronomię, kulturę, naturę i architekturę Polski - zaznacza Jaime Duffy, Dyrektor ds. Sprzedaży Turystycznej Smithsonian Media. Polska to kraj o niezwykłym dziedzictwie i różnorodności, który z pewnością przyciągnie uwagę naszych odbiorców.
Smithsonian Media to część Smithsonian Institution, jednej z najbardziej prestiżowych instytucji kulturalnych i edukacyjnych na świecie. Dzięki swojej szerokiej działalności medialnej, obejmującej Smithsonian Magazine, serwisy internetowe (SmithsonianMag.com), produkcję treści wideo oraz kampanie marketingowe, Smithsonian Media dostarcza wysokiej jakości treści o charakterze edukacyjnym, kulturalnym i rozrywkowym. Współpraca z tym renomowanym partnerem pozwala Polskiej Organizacji Turystycznej na dotarcie do zamożnych i świadomych kulturowo odbiorców w Stanach Zjednoczonych.
15 lutego 2025 roku ruszył Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń (PPWdSW), którego inicjatorem i koordynatorem jest Poland Convention Bureau - Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej (PCB POT). Celem POT jest wdrożenie cyklicznego programu promocji Polski na okoliczność pozyskiwania i organizacji wydarzeń o charakterze promocyjnym realizowanych przez podmioty zewnętrzne.
Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń (PPWdSW) stanowi narzędzie dla Programu Rekomendacji Profesjonalnych Organizatorów Kongresów, Programu Rekomendacji Profesjonalnych Organizatorów Podróży Motywacyjnych oraz Programu Ambasadorów Kongresów Polskich, których funkcjonowanie określają odrębne regulaminy.
Celem Programu jest udzielenie przez PCB POT wsparcia profesjonalnym organizatorom spotkań i wydarzeń, Ambasadorom Kongresów Polskich oraz innym podmiotom, które aktywnie uczestniczą w procesie pozyskania do Polski międzynarodowych spotkań i wydarzeń biznesowych o charakterze kulturalnym, naukowym, politycznym, sportowym czy biznesowym.
Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń to drugi program, po Narodowym Programie Wsparcia dla Przemysłu Spotkań, wdrożony na początku 2025 roku.
Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń to program, którego celem jest wparcie naszej branży w aktywnym pozyskiwaniu spotkań i wydarzeń do Polski. To program pilotażowy, uwzględniający zarówno potrzeby branży, jak i zasoby merytoryczne oraz procedury regulujące gospodarkę finansową POT. Mamy nadzieję, iż wsparte przedsięwzięcia promocyjne przyczynią się do zwiększenia liczby międzynarodowych wydarzeń organizowanych w Polsce, wzmocnią pozycję naszego kraju jako atrakcyjnej destynacji dla spotkań biznesowych oraz pobudzą rozwój lokalnej gospodarki poprzez wzrost przyjazdowego ruchu turystycznego. Liczymy, że dzięki temu programowi uda się nie tylko skuteczniej konkurować o kluczowe wydarzenia, ale także zacieśnić współpracę z partnerami branżowymi i samorządami, tworząc stabilne fundamenty dla dalszego rozwoju sektora spotkań i wydarzeń w Polsce - powiedziała Aneta Książek, kierowniczka Poland Convention Bureau - Biura Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej.
Promocyjny Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań w praktyce
Prawo aplikowania do Promocyjnego Programu Wsparcia dla Przemysłu Spotkań mają:
- Ambasadorowie Kongresów Polskich,
- Kapituła Programu Ambasadorów Kongresów Polskich,
- Polska Organizacja Turystyczna,
- Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce,
- Przedstawiciele Lokalnych Klubów Ambasadorów Kongresów,
- miejskie i regionalne Convention Bureaux,
- organizatorzy Kongresów rekomendowani w programie Poland Convention Bureau POT
- pozostali organizatorzy wydarzeń biznesowych, wspierani w aplikacji przez miejskie lub regionalne Convention Bureau. W tym przypadku, zgłoszenie wymaga rekomendacji lokalnego Convention Bureau,
- obiekty kongresowe, wspierane w aplikacji przez miejskie lub regionalne Convention Bureau. W tym przypadku, zgłoszenie ze strony obiektu wymaga rekomendacji lokalnego Convention.
Okoliczności związane z pozyskaniem spotkania lub wydarzenia, na które może być przyznany Promocyjny Pakiet:- Prezentacja BIDów (ofert) w siedzibie Event Ownera, Organizatora lub na Wydarzeniu, gdzie odbywa się finalna prezentacja potencjalnych miast gospodarzy,
- Wizyta studyjna/wizyta inspekcyjna w Polsce dla przedstawicieli Organizatora (m.in. PCO, event agency) lub Event Ownera (stowarzyszenie, korporacja, inne),
- Materiały promocyjne online i offline (druki, banery i filmy) oraz pamiątki z Polski dla gości VIP,
- Wynajem i montaż stoisk promocyjnych mających na celu promocje miasta - gospodarza na poprzedzającym wydarzeniu zagranicznym,
- Działania PR w internecie: produkcja treści promocyjnych i reklam,
- Zaproszenie do Polski ważnego prelegenta (eksperta) na wydarzenie,
- Działania wpływające na zmniejszenie śladu węglowego wydarzenia.
Do Promocyjnego Programu Wsparcia Spotkań i Wydarzeń mogą być zgłaszane przedsięwzięcia promocyjne, których efektem ma być pozyskanie:- Spotkania/wydarzenia o charakterze międzynarodowym, z udziałem min. 100 zagranicznych uczestników (pakiet 1) oraz powyżej 150 zagranicznych uczestników (pakiet 2),
- Spotkania/wydarzenia nie krótszego aniżeli 2 dni (min. 1 noc),
- Spotkania w formułach: konferencje, kongresy, targi, warsztaty, spotkania z elementami incentive travel i inne spotkania biznesowe o charakterze cyklicznym, których historia sięga minimum 2 edycji lub wydarzenia firmowego o charakterze integracyjnym, szkoleniowym, motywacyjnym lub poznawczym dla pracowników, dystrybutorów lub zaproszonych gości,
- Spotkania/wydarzenia na co najmniej 45 dni do dnia rozpoczęcia realizacji,
- Spotkania/wydarzenia w fazie pozyskiwania tzw. bidding stage, kiedy Polska jest na tzw. short liście max. 5 destynacji,
- Inne spotkania/wydarzenia, których Organizator wyraża wolę współpracy z POT w celu promowania Polski jako miejsca, w którym odbywa się spotkanie/wydarzenie lub rozważa merytoryczny udział POT w przygotowaniu programu spotkania/wydarzenia.
Proces weryfikacji zgłoszenia do Promocyjnego Programu Wsparcia Spotkań i Wydarzeń jest następujący:
- Przedsięwzięcia promocyjne zgłoszone do programu są sprawdzane pod względem merytorycznym, wizerunkowym oraz finansowym przez PCB POT.
- Decyzję o promocji Polski podczas danego przedsięwzięcia oraz o wysokości środków finansowych przeznaczonych na ten cel (tj. na zakup pakietu 1 lub 2 ), każdorazowo podejmuje POT na podstawie informacji przedstawionej w zgłoszeniu oraz zasobów budżetowych POT, sygnowanych na ten cel w danym roku kalendarzowym.
- Wartość pakietu za zrealizowane działania promocyjne jest uzależniona od charakteru spotkania/wydarzenia oraz zasięgu przedsięwzięcia, tj.
- Pakiet 1 - do 12 000 PLN brutto
- Pakiet 2 - do 24 000 PLN brutto
- Pakiet 1 - do 12 000 PLN brutto
Decyzja POT jest ostateczna i nie podlega procedurze odwoławczej. Oferty niespełniające wymogów zostaną odrzucone. Wniosek zostanie rozpatrzony w terminie 21 dni od daty jego wpłynięcia do POT. W przypadku podjęcia przez POT decyzji o zakupie pakietu podczas wskazanego przedsięwzięcia promocyjnego, POT zawiera z Wnioskodawcą umowę określającą zasady współpracy.
Promocyjny Program Wsparcia Spotkań i Wydarzeń zostaje wprowadzony od dnia 15 lutego 2025 roku. Nabory do Promocyjnego Programu Wsparcia Spotkań i Wydarzeń będą przeprowadzane raz na kwartał, aż do wyczerpania zasobów budżetowych POT sygnowanych na ten cel w danym roku kalendarzowym.
Zgłoszenie do Programu następuje drogą elektroniczną na adres polandcb@pot.gov.pl. W odpowiedzi na zgłoszenie Wnioskujący otrzyma formularze, który należy wypełnić i odesłać. - Prezentacja BIDów (ofert) w siedzibie Event Ownera, Organizatora lub na Wydarzeniu, gdzie odbywa się finalna prezentacja potencjalnych miast gospodarzy,
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Kto zwyciężył w tegorocznych Mistrzostwach
Ryanair wściekły na problemy z kontrolą
Gdzie polecieli Polacy na Boże
Dział targi, konferencje, workshop:
Kto zwyciężył w tegorocznych Mistrzostwach
Urlop.pl zaprasza nowych i obecnych partnerów na
Nowe wydarzenie dla branży
Wybrano Ambasadorów Sportu i
Druga edycja Responsible Incentive Travel
Dział hotele, pensjonaty:
Kto zwyciężył w tegorocznych Mistrzostwach
Starsze aktualności:
Komórka obowiązkowa na
Ryanair wściekły na problemy z kontrolą
Gdzie polecieli Polacy na Boże
Wyjazdy na Boże Ciało - zmiana
Rainbow celuje w segment
UOKiK wymusi zmiany na
Nad morzem czekają na
Vienna House Mokotow Warsaw ma już dyrektor generalną
Orient Express La Dolce Vita rozpocznie rezerwacje 6 grudnia
Best Western ujawniła lokalizację nowych hoteli butikowych
FlixBus przywraca kolejne połączenia
Proszę o opinię na temat hotelu Regency Plaza Resort w Szarm El Sheik
Hiszpańscy przewoźnicy z nowymi prezesami
Port Lotniczy Gdańsk podsumował 2023 rok
Nowy dyrektor operacyjny w Ryanair