TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Zalety posiadania polisy turystycznej wg ubezpieczyciela

Podstawową zaletą polisy turystycznej jest fakt, że ułatwia turystom organizację pomocy w przypadku choroby lub wypadku. Dodatkowo często posiadacz polisy turystycznej nie musi angażować żadnych własnych pieniędzy, aby uzyskać pomoc.


Katarzyna Szepczyńska, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Turystycznych i Osobowych Signal Iduna zaznacza, że możliwe są dwa sposoby postępowania w przypadku choroby lub wypadku.

Jeżeli turysta wymaga hospitalizacji, musi poinformować telefonicznie centralę alarmową, która jest czynna 24 godziny na dobę o konieczności skorzystania z usług placówki medycznej. Wówczas centrala pomaga ubezpieczonemu w znalezieniu najbliższej placówki i jeżeli to konieczne organizuje transport do niej. W niektórych przypadkach (np. gdy zdarzył się wypadek, wymagający natychmiastowego udzielenia pomocy medycznej) szpital może poinformować centralę o obecności ubezpieczonego.

Niezależnie, kto powiadomi centralę, otrzyma ona ze szpitala raport medyczny, który przekaże towarzystwu ubezpieczeń. Wszystkie opłaty dotyczące obsługi ubezpieczonego są rozliczane bezgotówkowo.

Drugi przypadek ma miejsce, gdy turysta wymaga opieki ambulatoryjnej. Wówczas też najlepiej skontaktować się z centralą alarmową, gdzie otrzymuje się pomoc i informację o najbliższej jednostce medycznej. Ubezpieczony może też zgłosić się do lekarza publicznego lub prywatnego i po okazaniu przez niego ważnej polisy udzielana zostanie mu pomoc ambulatoryjna. Jeżeli koszt usługi nie przekracza określonej w umowie kwoty (np. 50 euro), wówczas ubezpieczony jest zobowiązany do zapłacenia tej kwoty z własnych pieniędzy. W przypadku wyższej kwoty, towarzystwo ubezpieczeniowe ponosi koszty obsługi na podstawie raportu lub klient pokrywa koszty samodzielnie, a po powrocie wysyła formularz zgłoszenia szkody razem z rachunkami do ubezpieczyciela.

Jeżeli po kilku dniach leczenia stan zdrowia ubezpieczonego poprawił się, ale nadal wymaga hospitalizacji, centrala alarmowa organizuje transport klienta do Polski. Zasady transportu ustalane są głównie na podstawie raportu medycznego z placówki medycznej, w której klient był leczony. Ustala się wówczas, czy będzie to transport lotniczy i czy wymagana jest asysta lekarza.

Jeżeli uraz lub choroba są poważniejsze, a suma ubezpieczenia przewidziana na pokrycie kosztów leczenia wyczerpuje się, warto skorzystać z Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego. Jej posiadaczem może stać się każdy, kto w Polsce opłaca składkę na ubezpieczenie zdrowotne. W przypadku, gdy przed wyjazdem nie została ona odebrana z placówki NFZ, to w razie potrzeby może zrobić to ktoś z rodziny. Należy tylko pamiętać, że EKUZ działa wyłącznie w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Szwajcarii. Dodatkowo w ramach ubezpieczenia zdrowotnego potwierdzonego przez EKUZ turyści mają zapewnione prawo do leczenia tylko w placówkach publicznych.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
polisa turystyczna ubezpieczenie dobrowolne EKUZ NFZ Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego ubezpieczony ubezpieczyciel pomoc medyczna hospitalizacja signal Iduna Katarzyna Szepczyńska centrala alarmowa




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję