Ogłoszenia
Ogłoszenia
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
Urzędy sprawdzają warunki uczestnictwa, a nie jakość usług!
Na Śląsku Urząd Kontroli Konkurencji i Konsumenta stwierdził nieprawidłowości we wszystkich skontrolowanych biurach podróży. Jednak przedstawiciele biur uważają, że urząd nieuczciwie wprowadza w błąd ludzi, bo urzędnicy przecież sprawdzają tylko warunki uczestnictwa w wycieczkach, a nie jakość usług, ale.
Podczas kontroli sprawdzano umowy, które podpisują klienci biur podróży. We wszystkich 16 skontrolowanych firmach stwierdzono uchybienia - biura w umowach najczęściej zastrzegały sobie prawo do tego, żeby zmienić cenę wyjazdu w okresie krótszym niż 20 dni przed wycieczką, często chciały też ograniczyć swoją odpowiedzialność za niedopełnienie obowiązków.
Po kontroli urząd polecił śląskim biurom zmienić umowy na zgodne z ustawą. 10 firm już dostosowało się do zaleceń urzędu.
Niestety biura podróży nadal odczuwają skutki kontroli. - Po raporcie UOKiK jeden z dzienników nazwał nas złodziejami i naciągaczami - mówi Władysława Jura z firmy Dolomity Tour. Po raporcie zmieniła umowy i teraz jej biuro zostało ocenione pozytywnie.
Generalnie biura podróży tłumaczą, że urząd stawia im zbyt wygórowane wymagania, pilnując biurokracji zamiast zwracać uwagę na jakość wycieczek.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
umowa to tez jakosc uslug
[2005-11-02 13:17 999.999.999.*]
kiedy wy sie w koncu nauczycie, ze to nie zadne wymysly, tylko przepisy prawa, ktorych odpowiedniki sa w inych panstwach UE;
jak ktos sie nie zna na przepisach (niektore obowiazuja od 1998 roku) to powinien zajac sie czym innym niz prowadzeniem biura podrozy, w przynajmniej nie stekac, ze co rusz to jakies zmiany... albo do nauki, albo trzeba znaleźc osobe ktora na tym sie zna odpowiedz »przepisy, ale czy dla wszystkich?
[2005-11-02 16:08 999.999.999.*]
Tak, na pewno Unia ma swoje przepisy, dyrektywy i rozporządzenia, ale... Podobnie jak z HACCP co innego jest w papierach, a co innego w rzeczywistości. Unia wymaga pełnego dostosowania od nowych członków, a starzy mają albo czas na to, albo po prostu olewają (vide: Wielka Brytania czy Belgia). A postępowanie UOKiK wobec biur podróży wynika pewnie z brania wszystkich sprzedających pod jedną miarę. Jeśli linia lotnicza nie umożliwia zamiany nazwiska klienta, to dlaczego wymagać tego od biura. Jeśli ubezpieczenie jest na kwotę 25000 euro, a koszty NNW ją przekroczą, to dlaczego biuro ma odpowiadać, a nie klient, który się ubezpieczył. Jeśli agent konfabuluje (słownie) to dlaczego odpowiedzialność za to ma ponosić touroperator. Jedyną podstawą roszczeń powinna być oferta i umowa. Czy za opowieści sprzedawcy w sklepie z ciuchami (typu: nie gniecie się, nie zbiegnie się) odpowiada producent koszuli? odpowiedz »
umowa to tez jakosc uslug
[2009-11-10 21:50 79.162.110.*]
odpowiedź po więcej niż 4 latach, sprzedajemy w całej Europie, w Anglii, w Czechach, i na świecie też...www.skiingitaly.net....jesteśmy dobrym przykładem,że polskie biuro podróży też może, pomimo istnienia PITu, Uokiku..i wielu plot w moim kraju, w którym wszyscy nie cierpią tour operatorów, a każdy tour operator jest uważany za złodzieja, wtóruje :PIT, media...PIT...media .. itd ...Dolomity Tour odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Loty na Sylwestra średnio za ponad
Oficjalny start sezonu
Dział dla turystów:
Oficjalny start sezonu
IGHP: listopad z lepszymi wynikami niż rok
LOT zapowiada nowe połączenia z
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
MSiT chce 10 strategii dla
Jednak nie będzie rozmawiania przez komórkę w samolocie?
Południowy szlak cysterski zainteresuje turystów?
Hiszpania: w 2008 zwiększenie liczby turystów o 2%
Ryanair lata z Jasionki do Bristolu
Dwa miliony pasażerów Ryanair we Wrocławiu
Austrian Airlines: nowe możliwości w klasie ekonomicznej
Plany LOT-u na najbliższy okres
"Gorące czwartki" w Wirtualnej Polsce
Od 15 marca łódzkie lotnisko pracuje całą dobę!
Zacięta walka w głosowaniu na Najlepszy Produkt Turystyczny
MOT wypromuje Małopolskę za 1,5 mln zł
Sfinks oskarża Grupę Kościuszko za złamanie zakazu konkurencji
I Miedzynarodowa Konferencja Naukowa w Warszawie
Ostrzeżenie: fałszywe faktury za kolonie!
Pomoże zdobyć turystów z Niemiec
Stany Zjednoczone nie chcą szkodzić podróżującym
Biuro Podróży Funclub z Poznania, moje ulubione.
