TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Kraków - prywatni przewoźnicy nie będą na razie strajkować

Prywatni przewoźnicy z Krakowa zagrozili strajkiem oraz blokadą miasta, ponieważ nikt z władz nie chciał z nimi rozmawiać. Wizja zakorkowanego Krakowa oraz tysięcy ludzi bez transportu do pracy poskutkowała i od poniedziałku, 26 listopada przez dwa tygodnie, przewoźnicy będą pracować z Zarządem Dróg i Transportu nad najlepszym dla wszystkich rozwiązaniem problemu busów.


Prywatni przewoźnicy zamierzali protestować przeciwko wyprowadzaniu busów na obrzeża Krakowa oraz ciągle nierozstrzygniętej kwestii lokalizacji parkingu, z którego mogliby korzystać kierowcy busów oraz pasażerowie. Kierowcy podkreślali - Pomysły miasta to dla nas strata pieniędzy, a dla kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców Małopolski utrata możliwości przemieszczania się.

Kraków zamierza stopniowo likwidować istniejące postoje oraz wyprowadzić busy poza centrum miasta. Władze wyjaśniają, że dzięki temu będzie można uporządkować ruch w mieście. Jednak kierowcy się z tym nie zgadzają. Marek Dyszy, prezes Małopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników Osobowych zaznacza - Nie mówimy tu o ścisłym centrum miasta, czyli Rynku i jego otoczeniu, mówimy o zakazie wjazdu busów poza drugą obwodnicę. Takiego zakazu nie można wprowadzić, nie można wyrzucić z dnia na dzień busów na obrzeża i kazać pasażerom dojeżdżać do centrum. Dodaje - Równie ważna jest kwestia parkingu. Chcemy mieć dostęp do tych miejsc, z których teraz korzystamy. Chcemy też, aby dokładnie przeanalizować kwestię parkingu na placu pod estakadą na ulicy Wita Stwosza, ewentualnie rozejrzeć się za innymi, łatwo dostępnymi miejscami.

Z pomysłem ZDiT nie zgadza się również Paweł Sularz, szef klubu PO w Krakowie. Podkreśla - Polityka transportowa miasta mówi wyraźnie: ograniczenie prywatnym przewoźnikom dostępu do infrastruktury miejskiej zabija rynek przewoźniczy i powoduje, że jako miasto uwsteczniamy się. Dodał też, że z przystanków miejskich kierowcy busów mogą korzystać w ten sam sposób jak MPK. Natomiast ograniczenie doprowadzi do utrzymania monopolu MPK.

W poniedziałek, 26 listopada przedstawiciele Zarządu Małopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników Osobowych spotkali się z Zarządem Dróg i Transportu. Nie podjęto żadnych wiążących decyzji, ale ustalono że jak na razie do strajku nie dojdzie. Marek Dyszy poinformował - Będziemy dążyć do zawarcia porozumienia, do 10 grudnia powołany wczoraj zespół roboczy będzie pracował nad rozwiązaniem, które zadowoli obie strony. Za dwa tygodnie spotykamy się u dyrektora Tajstera i zobaczymy, co z tych prac wynikło.

Żadnych konkretów nie chcą podawać ani kierowcy, ani też ZDiT. Jednak obie strony przekonują, że będą się starały rozwiązać problem przystanków oraz parkingu w taki sposób, aby nikt nie ucierpiał. Łukasz Osmenda, przewodniczący Komisji Infrastruktury Rady Miasta Krakowa zaznacza - Najważniejsze, że w końcu doszło do spotkania. Sprawa ruszyła i jest szansa na unormowanie prywatnego transportu w Krakowie.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Kraków przewoźnicy busy strajk centrum przystanek postój parking Zarząd Dróg i Transportu ZDiT Marek Dyszy Małopolskie Stowarzyszenie Przewoźników Osobowych Paweł Sularz MPK Łukasz Osmenda prywatni busów w krakowie bus krakow zakaz prywatnych przewoznicy do przewożnicy krakowa z


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję