Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Przez co najmniej 5 lat PKP Przewozy Regionalne będą wozić pasażerów na Śląsku
Województwo śląskie podpisało pięcioletnią umowę z PKP Przewozami Regionalnymi na finansowanie przewozów pasażerskich. Jest to dobra informacja dla PKP, gorsza dla tych, którzy mieli nadzieję na prywatną kolej na Śląsku.
Podpisana umowa jest pierwszą w kraju pomiędzy samorządem i przewoźnikiem zawarta na tak długi okres. W innych województwach podobne kontrakty podpisano na dwa, maksimum trzy lata. Umowa zakłada, że przez pięć lat województwo śląskie przekaże na dofinansowanie przewozów regionalnych 510 mln zł - to ok. 20% więcej niż w ostatnich latach. To gwarancja na to, że pociągów nie tylko nie ubędzie, ale pojawią się także nowe kursy.
Już 9 grudnia wyruszą 134 nowe pociągi na trasach Bytom - Gliwice (42 pociągi dziennie) oraz Katowice - Tychy (92 pociągi). - Mieszkańcy regionu przez pięć lat nie będą musieli się niepokoić o przyszłość aktualnych połączeń. Podpisana umowa oznacza nie tylko stabilizację, ale i zwiększenie częstotliwości kursów - stwierdził Jan Tereszczuk, członek zarządu PKP Przewozów Regionalnych.
Umowa to koniec marzeń (przynajmniej na razie) o prywatnej kolei na Śląsku. Tymczasem w Jaworznie mieści się siedziba konsorcjum PCC Rail i brytyjskiej firmy Arriva, jednej z pierwszych prywatnych firm, które chcą wozić pasażerów. Konsorcjum wygrało już przetarg na przewozy pasażerskie w województwie kujawsko-pomorskim i planowało inwestycje na Śląsku. - Wieloletnia umowa samorządu województwa z PKP przekreśla właściwie plany firmy, ale nie robimy z tego dramatu. Wykorzystamy ten czas na zdobycie doświadczenia oraz przygotowanie taboru - stwierdził Rafał Błaszkiewicz z PCC Rail. - Na Śląsku będziemy chcieli jeszcze zaistnieć, ale póki co to władze woj. kujawsko-pomorskiego bardziej nam zaufały - dodał.
Przedstawiciele władz województwa zapewniają, że nie mają nic przeciwko prywatnym przewoźnikom. Przypominają jednak, że większość firm z tej branży, choć ma koncesję na przewóz pasażerów, to nie ma swojego taboru (konsorcjum PCC Rail i brytyjskiej firmy Arriva dopiero stara się sprowadzić 200 pociągów). Pod tym względem przewagę jeszcze długo będą miały PKP Przewozy Regionalne.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Kuchnia tajska w restauracji The Oriental w Sheratonie
PIT będzie honorował członków i współpracowników
Zakaz nocnych lotów nad Niemcami utrzymany
Warszawa: ruszył całoroczny stok narciarski
Lekkomyślność turysty - w adidasach na Świnicę
Mercury Hotels podzieliła hotele na cztery nowe marki
"Łódź bajkowa" wypromuje miasto. Miś Uszatek pierwszy na szlaku
Kraków - debata na temat dalszej strategii promocji miasta
Wizz Air rusza z 18 trasą z Warszawy - do Rzymu Ciampino
Serwis hotel.info z GTH Solutions Sp. z o. o.
Grubi płacą więcej za noc w hotelu!
CHARGEBACK znowu Sky Club - sądzić się?