Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Zobacz także
Wojna w Izraelu. Przewoźnicy odwołują loty
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
Trybunał Sprawiedliwości rozpatrzył skargę Ryanair
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni powietrznej
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Za opóźnione loty pasażerowie otrzymają odszkodowania
Pasażerowie samolotów, które będą miały co najmniej trzygodzinne opóźnienia będą mogli ubiegać się o takie samo odszkodowanie jak pasażerowie lotów odwołanych. Tak zadecydował Trybunał Sprawiedliwości UE w Luksemburgu. Trybunał doprecyzował tym samym unijne rozporządzenie z roku 2004 w sprawie odszkodowań oraz pomocy dla pasażerów lotniczych.
W myśl tej decyzji, w przypadku odwołania lotu bądź odmowy wstępu na pokład, ponieważ linia sprzedała więcej biletów niż posiada miejsc w samolocie, przysługuje zryczałtowane odszkodowanie wynoszące od 250 do 600 euro, zależnie od długości trasy.
Rozporządzenie nie mówi wyraźnie, że pasażerowie opóźnionych lotów będą mogli skorzystać z prawa do odszkodowania.
Unijni sędziowie uznali jednak, że pasażerowie, którzy dotrą na miejsce kilka godzin później, niż przewiduje to rozkład, nie mogą być traktowani gorzej.
Jak głosi wyrok: "Ponoszą oni analogiczną szkodę, polegającą na stracie czasu, a co za tym idzie są w porównywalnej sytuacji. Nie jest uzasadnione odmienne traktowanie pasażerów opóźnionych lotów, którzy przybywają do miejsca docelowego trzy godziny lub więcej po pierwotnie przewidzianej godzinie przylotu".
Trybunał zwrócił uwagę, że tego typu opóźnienie nie jest podstawą do uzyskania odszkodowania, jeśli było spowodowane nadzwyczajną sytuacją, której nie można było uniknąć mimo podjęcia wszystkich racjonalnych środków. Sędziowie odrzucają z góry uznanie za tego typu okoliczność problemów technicznych, na które dosyć często powołują się przewoźnicy, bowiem tych z reguły można uniknąć przeprowadzając prawidłowe kontrole samolotów.
Sprawa została rozpatrzona w Luksemburgu dzięki inicjatywie niemieckich i austriackich pasażerów linii Condor oraz Air France, którzy domagali się bez większego efektu odszkodowania za opóźnienie ich lotu o 25 i 22 godziny.
Swoich praw dochodzili przed sądami w swoich krajach, które, w wyniku niejasnych unijnych przepisów, zwróciły się z prośbą do Trybunału w Luksemburgu o wykładnię rozporządzenia.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Rok 2009: wydatki państwa i turystów na turystykę
Więcej pasów do odprawy na przejściu w Gołdapi
Usługa pocztowa w samolotach Centralwings
Wielka Brytania: nowe prawo wizowe
Największa linia lotnicza w Polsce
Utrecht: Międzynarodowe Targi Turystyczne "Vacantiebeurs 2007"
50 pasażerów nie chciało wyjść z samolotu SkyEurope w Warszawie
Renowacja "Wielkiej Księgi historii i kultury Polski" - Cmentarza Bernardyńskiego w Wilnie
Dlaczego warto odwiedzac Sandomierz?